Jakohihnahuollon jälkeistä oireilua
Valvoja: ffp jäsenet
Jakohihnahuollon jälkeistä oireilua
Hihna kilkkeineen vaihdettiin 90tkm huollon yhteydessä, Fortea tankkiin.
(Polttoainesuodatin vielä vaihdettava).
Auto pelaa muuten moitteettomasti, alakierroksilla tuntuisi jopa pirteämmältä(?), mutta, tasakaasulta kiihdytettäessä esim. 2 tai 3 -vaiheella, n. 50-80km/h nopeudessa, auto nykii kevyesti ennen kiihtymistä ja vielä tämän aikana. Nopeuden kasvaessa, tätä ei esiinny.
Säätääkö auto itse itseään huollon jälkeen ja hakee oikeat arvot kohdallensa pikku hiljaa, vai pitäisikö käydä tutkituttamassa paikan päällä?
Kiitos ja hei!
(Polttoainesuodatin vielä vaihdettava).
Auto pelaa muuten moitteettomasti, alakierroksilla tuntuisi jopa pirteämmältä(?), mutta, tasakaasulta kiihdytettäessä esim. 2 tai 3 -vaiheella, n. 50-80km/h nopeudessa, auto nykii kevyesti ennen kiihtymistä ja vielä tämän aikana. Nopeuden kasvaessa, tätä ei esiinny.
Säätääkö auto itse itseään huollon jälkeen ja hakee oikeat arvot kohdallensa pikku hiljaa, vai pitäisikö käydä tutkituttamassa paikan päällä?
Kiitos ja hei!
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Tänään katselin ja ilokseni huomasin että tuprauttelee myös aika reilusti mustaa savua kiihdytyksen myötä. Tämä eritoten kierrosten ollessa n. 1800 tienoilla ja 2 -vaihteella kiihdytettäessä.
Taitaapi saada liikaa soppaa ja meinaa tukehtua?
Ajon aikana myös käyntiääni muuttunut, vaimeaa ujellusta mukana.
Menen alkuviikosta näyttämään huoltamolle.
Heiii!
Taitaapi saada liikaa soppaa ja meinaa tukehtua?
Ajon aikana myös käyntiääni muuttunut, vaimeaa ujellusta mukana.
Menen alkuviikosta näyttämään huoltamolle.
Heiii!
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
No niin.
Huoltamolla totesivat ettei tuota jakohihnaa oikein voi väärin kohdistaa/ajoittaa, tapeilla kun lukitsevat ja kohdentavat? Tietysti kone jolla tästä saa varmuuden, löytyy VW:lta.
Tuumasivat että nyt kun vaihdettu hihna on uusi ja kireä, saattaa ajoitus muuttua korvattaessa vanha löysempi hihna.
Autoon on edellisen omistajan toimesta mahd. vaihdeettu vesipumppu tms., koska löysivät tussimerkinnät jakopäästä. Jos tällöin ei olisi hihnaa uusittu, mutta säädetty kuitenkin, olisivat säädöt nyt sopivat vain "vanhalle venyneelle hihnalle".
Eli totesimme että käytän auton VW:n pajalla pikahuollossa jossa tulisi selvitä ongelma. Toivotaan ettei jouduta avaamaan paikkoja.
Mitäs muita vaihtoehtoja em. oireilulle voisi olla, aloittaen pienemmästä pahasta? Voisiko esim. rikkoutunut ilmamäärämittari aiheuttaa tämän? Vahingossa paineilmaa tänne -> rikki?
Nyt alkaa mietityttää korjaamovastuu jos tässä vielä joudutaan lisää pulittamaan... (:
Huoltamolla totesivat ettei tuota jakohihnaa oikein voi väärin kohdistaa/ajoittaa, tapeilla kun lukitsevat ja kohdentavat? Tietysti kone jolla tästä saa varmuuden, löytyy VW:lta.
Tuumasivat että nyt kun vaihdettu hihna on uusi ja kireä, saattaa ajoitus muuttua korvattaessa vanha löysempi hihna.
Autoon on edellisen omistajan toimesta mahd. vaihdeettu vesipumppu tms., koska löysivät tussimerkinnät jakopäästä. Jos tällöin ei olisi hihnaa uusittu, mutta säädetty kuitenkin, olisivat säädöt nyt sopivat vain "vanhalle venyneelle hihnalle".
Eli totesimme että käytän auton VW:n pajalla pikahuollossa jossa tulisi selvitä ongelma. Toivotaan ettei jouduta avaamaan paikkoja.
Mitäs muita vaihtoehtoja em. oireilulle voisi olla, aloittaen pienemmästä pahasta? Voisiko esim. rikkoutunut ilmamäärämittari aiheuttaa tämän? Vahingossa paineilmaa tänne -> rikki?
Nyt alkaa mietityttää korjaamovastuu jos tässä vielä joudutaan lisää pulittamaan... (:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Tuolta voisit katsella josko omalta suunnalta löytyy "harraste" apua, niin selviät varmaan kahvin ja munkin hinnalla =)
Vag Comilla pääset vähintäänkin todentamaan mahdollisen ongelman jolloin korjaamon kanssa väittely on huomattavasti helpompaa.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=65197
Vag Comilla pääset vähintäänkin todentamaan mahdollisen ongelman jolloin korjaamon kanssa väittely on huomattavasti helpompaa.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=65197
Tuli sit taas hötkyiltyä liikoja.
Syyksi paljastui puoliksi irronnut ahtopaineletku ->
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img116172.jpg
Ajoitukset kunnossa ja ok.
Ei pysy enää kiinni vanhalla klemmarilla, pitänee ottaa ruuvilla läpi ja kiinni.
Että tällaista... ;)
Syyksi paljastui puoliksi irronnut ahtopaineletku ->
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img116172.jpg
Ajoitukset kunnossa ja ok.
Ei pysy enää kiinni vanhalla klemmarilla, pitänee ottaa ruuvilla läpi ja kiinni.
Että tällaista... ;)
Oliko se kuinka paljon irti? Sehän tulee sellaisella metalliklipsulla kiinni.
Omassani osa liitoksista on sellaisen 2-3mm "irti" mutta kuitenkin pysyvät kiinni jos kokeilee niitä irroittaa. Hieman kumma ääni minunkin autoni konehuoneesta kuuluu kun alkaa ahtamaan. Turbosta se varmaan kuuluu kun ahtopaineita kuitenkin kehittää ihan mukavasti.
Omassani osa liitoksista on sellaisen 2-3mm "irti" mutta kuitenkin pysyvät kiinni jos kokeilee niitä irroittaa. Hieman kumma ääni minunkin autoni konehuoneesta kuuluu kun alkaa ahtamaan. Turbosta se varmaan kuuluu kun ahtopaineita kuitenkin kehittää ihan mukavasti.
Juu, onhan siellä o-rengas, liukas sellainen. Eli hönkii kevyesti öljyä ja voitelee samalla liitosta jotta ei varmasti pidä kiinni. Pitäisikö olla öljystä täysin puhdas, vai kuuluuko asiaan?
Ahtoletku oli siis reilusti irti (vinossa toiselta laidalta n. 45 astetta), jolloin n. 2-3mm rako nähtävissä josta falskasi.
Pistin peltikateruuvilla kiinni, ja nyt pysyy.
Olisikohan tuolla o-renkaan uusimisella seksuaalista merkitystä asiaan?
Kiitti ja moi!
Ahtoletku oli siis reilusti irti (vinossa toiselta laidalta n. 45 astetta), jolloin n. 2-3mm rako nähtävissä josta falskasi.
Pistin peltikateruuvilla kiinni, ja nyt pysyy.
Olisikohan tuolla o-renkaan uusimisella seksuaalista merkitystä asiaan?
Kiitti ja moi!
Kyllä minulla loppui öljyn tippuminen turbon päälle kun uusin putkistoa. Minä en tosin uusinut pelkästään sitä jousto-osaa, vaan kovia putkia myös. Klemmarit on edelleen samat vanhat, eli niillä ei liene vaikutusta, ainakaan minulla.
Ja kannaattaa ihan ottaa niitä putkia irti ja käteen. Sieltä liitoskohdista saattaa löytyä kovista putkista yllätyksiä, eli halkeama, jolloin öljyä pääsee vuotamaan ulos vaikka miten yrittäis tukkia.
Ja kannaattaa ihan ottaa niitä putkia irti ja käteen. Sieltä liitoskohdista saattaa löytyä kovista putkista yllätyksiä, eli halkeama, jolloin öljyä pääsee vuotamaan ulos vaikka miten yrittäis tukkia.
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 15.11.2006 20:45
Teho-ongelmia remminvaihdon jälkeen
Lainataas tätä topicia, ettei tartte samasta asiasta uutta perustaa. Elikkäs PD130 golffiin teetin 180tkm:n kohdalla remminvaihdon, jonka yhteydessä vaihdettiin myös vesipumppu ja hydraulikiristäjä.
Ongelmana on vaihdon jälkeen esiintullut tehonpuute. Ennen väli 60-120 6,9s, nyt 7,8s. Lisäksi tyhjäkäynnin kulutus on noussut (ilmastointi pois päältä) 0,6 l/h -> 0,8l/h.
Missä vika? Itse en näistä koneista niin paljoa tiedä, että voisin lähteä säätämään, mutta jos vikaa voisi VAG-com:lla etsiä, niin se onnistuu. Olisi kiva saada vähän varmuutta asialle, ennen kuin marssin pajalle vaatimaan korjausta.
Ai niin, logittelin arvoja sen verran, että ahtaa normaalista ja MAF:kin tuntuu pelaavan.
Tapsa
Ongelmana on vaihdon jälkeen esiintullut tehonpuute. Ennen väli 60-120 6,9s, nyt 7,8s. Lisäksi tyhjäkäynnin kulutus on noussut (ilmastointi pois päältä) 0,6 l/h -> 0,8l/h.
Missä vika? Itse en näistä koneista niin paljoa tiedä, että voisin lähteä säätämään, mutta jos vikaa voisi VAG-com:lla etsiä, niin se onnistuu. Olisi kiva saada vähän varmuutta asialle, ennen kuin marssin pajalle vaatimaan korjausta.
Ai niin, logittelin arvoja sen verran, että ahtaa normaalista ja MAF:kin tuntuu pelaavan.
Tapsa
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 15.11.2006 20:45
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 15.11.2006 20:45
Nokan ajoitukset kunnossa
Nokan ajoitukset on ajokissa kunnossa, joten hyviä ideoita otetaan edelleen vastaan.
Lisätiedoksi sen verran, että suht lämpöisenä tyhjäkäyntikulutus näyttää ajotietokoneen mukaan olevan 0,7l/h ja sitten täysin lämpöisenä 0,8-0,9l/h. Ja ennen tosiaankin näytti lämpöisenä 0,6l/h. Voisiko tässä olla niin, että jokin remmi on liian kireällä tai jokin muu kuormittaa moottoria enemmän kuin ennen, jolloin dieseliä palaa enemmän ja tehoa hukkuu tähän?
Mitä kaikkea remmin vaihdossa joudutaan irrottamaan? Voiko esim laturi tai jarrutehostin tai jokin muu vastaava lisätä moottorin kuormitusta? Esim pieni vuoto jostakin letkusta, jolloin tehostin joutuu pyörimään kokoajan/enemmän kuin ennen?
Pahoittelen, jos kysymykseni vaikuttavat amatöörimäisiltä, koska todellisuudessa ne sitä ovatkin. Jos tietäisin itse, en kyselisi tyhmiä ;)
Tapsa
Lisätiedoksi sen verran, että suht lämpöisenä tyhjäkäyntikulutus näyttää ajotietokoneen mukaan olevan 0,7l/h ja sitten täysin lämpöisenä 0,8-0,9l/h. Ja ennen tosiaankin näytti lämpöisenä 0,6l/h. Voisiko tässä olla niin, että jokin remmi on liian kireällä tai jokin muu kuormittaa moottoria enemmän kuin ennen, jolloin dieseliä palaa enemmän ja tehoa hukkuu tähän?
Mitä kaikkea remmin vaihdossa joudutaan irrottamaan? Voiko esim laturi tai jarrutehostin tai jokin muu vastaava lisätä moottorin kuormitusta? Esim pieni vuoto jostakin letkusta, jolloin tehostin joutuu pyörimään kokoajan/enemmän kuin ennen?
Pahoittelen, jos kysymykseni vaikuttavat amatöörimäisiltä, koska todellisuudessa ne sitä ovatkin. Jos tietäisin itse, en kyselisi tyhmiä ;)
Tapsa
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 15.11.2006 20:45
Nokan ajoitus pitäisi olla kunnossa, sillä vein auton takaisin työn tehneeseen liikkeeseen. He kertoivat tarkistaneensa nokan ajoituksen (uudestaan) ja sen olevan kunnossa. Mitään vikaa he eivät löytäneet.
Muistaakseni VAG-com näytti ihan järkeviä arvoja moottorin lämpötilaksi, kun hihnanvaihdon jälkeen kulkinetta loggailin. Voin toki tarkistaa asian.
Muistaakseni VAG-com näytti ihan järkeviä arvoja moottorin lämpötilaksi, kun hihnanvaihdon jälkeen kulkinetta loggailin. Voin toki tarkistaa asian.
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 15.11.2006 20:45
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa