AAZ:n jakohihnan vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

AAZ:n jakohihnan vaihto

ViestiKirjoittaja protoni » 20.10.2007 13:14

Tarkoitus olisi itse (koittaa) vaihtaa tuohon golfiin jakohihna alfamerin opusta apuna käyttäen. Opus ei kuitenkaan kerro mitä kaikkea tuohon hihnan vaihdossa vaihdetaan. Olisi helpompi hankkia tarvittava varaosa-arsenaali ennen remppaa kunhan vaan tietäisi mitä hankkia.

Tietenkin se hihna vaihdetaan, mutta mitä muuta? Haku osasi kertoa että kuningaspultti ainakin. Vaihdetaanko noista pyöristä/kiristimistä samalla jokin/mitkä? Onko tuossa autossa (golf 1.9td -96) muuten automaattinen hihnankiristin vai ei?

Noiden kymysysten vastauksilla pääsis ainakin hyvään alkuun.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 21.10.2007 12:00

kannattaahan ne rullatkin vaihtaa. vesipumpun vaihto varmaan kanssa samalla suotavaa jossei oo hetkeen laitettu..

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

ViestiKirjoittaja micke74 » 22.10.2007 16:20

Mulla on ainaki aut. kiristin, pitäs itekki vaihtaa varmaan perjantaina,
ite aattelin vaihtaa pelk. remmi + pultti, en kyllä suosittele mut vaihdan kiristimen myöhemmin..

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 22.10.2007 22:01

En ole sen tarkemmin vielä konehuoneeseen kurkannut, mutta ilmeisesti sieltä löytyy tuo hihnan kiristin ja nokka-akselin, kampiakselin, ruiskutuspumpun ja väliakselin hammashihnapyörät. Onko tarkotus siis vaihtaa noi kaikki kerralla sen hihnan kera? Mitähän osia merkkiliike mahtaa hihnan vaihdon yhteydessä vaihtaa?

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 22.10.2007 22:22

Ei kait niitä hammasrissoja kannata vaihtaa, jos eivät ole selkeästi kuluneet.
Kaikki 3 stefaa kannattaa tutkia, että ovat pysyneet kuivina.
Taitaa olla ysikuutosessa jo se jousikuormitteinen kiristin... ainakin omassa -95 passatissa on.
Merkkiliikkeessä vaihtavat normaalisti vain remmin ja kiristinpyörän + pultti aina jos se joudutaan aukaisemaan remmin tai kampuran-stefan vaihdossa.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 23.10.2007 15:41

Kiitoksia vinkeistä. Eiköhän näillä neuvoilla onnistu. Onko ehdotuksia mistä osat kannattaa hakea? Onko merkkiliikkeen tiskillä paljon kalliimmat kuin vaikka motonetissä, varaosamaailmassa tms.?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa