Jaaha - onko niin, että tuo otsikon moottori ei ole paras mahdollinen virityksen kannalta? Kun hakee 4MOTION passatteja saksan sivuilta, näyttää kyseistä pannua olevan tarjolla automaatin kera. Manuaalina löytyy taas 1.9:ä mutta kun automaatti olisi poikaa.
Onko joku tuonut V6:en ja mitä kokemuksia siitä suomessa? Kumpi kannattaisi tuoda V6 vai tavan 1.9? Tarkoituksena on ottaa tehoja enemmän kuin vakiosta (tietysti).
2.5 TDI V6 AKN Saksasta?
Valvoja: ffp jäsenet
AKN on altis nokkien ym. heebeleiden kulumiselle, ellei ole vaihdettu kestävämpiä osia. Virityspotentiaalia kyllä löytyy. Kun taasen tiptronic-loota vaatii vahvistusta jos ei halua koko ajan pelätä sen hajoamista viritettynä. Ehkä jollain perus lastuvirityksellä voi kestää vakiolootakin.
1.9 manuaalilla on aika idiottivarma tunnettuja pikkuvikoja lukuunottamatta ja kestää virittää mukavasti.
1.9 manuaalilla on aika idiottivarma tunnettuja pikkuvikoja lukuunottamatta ja kestää virittää mukavasti.
mulla tiptronikilla ABK koneinen.en tiedä mitä tuossa siun hamuilemassa mallissa on, mutta mulla perusmotti 132kW josta ruikutelltu tuonne 160kW:n huitteille. Juurikin yks kaveri osti samanmoisen, mutta 6 lovisella manuaalilla. Löysi pitkän etsinnän jälkeen vain 2kpl manuaalia tolla koneella. Joutu tinkimään muissa varusteissa aika lailla manuaalin takia... Kone liene kestää kyllä ahtaa ja väkertää, mutta lootassa tulee varmasti kapasiteetti vastaan jossain vaiheessa. Manuaali todennäköisesti kestää aika pitkälle enemmän, sen audifoorumeilta oon lueskellu.
Itte oon tykästynny kyl tuohon komboon. Ei se mikää raketti ole alta satasen vauhdissa, mutta sitte alkaa tapahtumaan motarimeinigissä. Tosin ei sillä jaloissakaan tartte pyörii ees traileri perässä, jossa toinen auto kyydissä. Menee kun käsketään, mikä näkyy myös kulutuksessa tietty. Vaasasta hain Mäntsälään trailerilla 1098kg painavan auton. Kärry painoi 350 ja keskikulutus tuolla reissulla oli 10,5... ei paha. Normaalisti mulla seka-ajossa 8,6-9.0 litraa satasella
Itte oon tykästynny kyl tuohon komboon. Ei se mikää raketti ole alta satasen vauhdissa, mutta sitte alkaa tapahtumaan motarimeinigissä. Tosin ei sillä jaloissakaan tartte pyörii ees traileri perässä, jossa toinen auto kyydissä. Menee kun käsketään, mikä näkyy myös kulutuksessa tietty. Vaasasta hain Mäntsälään trailerilla 1098kg painavan auton. Kärry painoi 350 ja keskikulutus tuolla reissulla oli 10,5... ei paha. Normaalisti mulla seka-ajossa 8,6-9.0 litraa satasella
Diipa ->
En ole löytänyt siitä viitteitä kirjoituksista täältä tai audi-foorumilta. Myöskään vw:llä eivät osanneet sanoa että siinä olisi mitään ongelmaa joskaan en vielä tavannut juuri V6-koneiden asentajaa. Syöttöpumppuja on mennyt vaihtoon varsin monesta tuontiautosta, arveli asentaja että polttoaineessa täytyy olla syy.
Käyn varmaan 2 viikon sisällä tapaamassa V-konemiestä jotta saan kuulla kokemuksia.
Mikä on ettei automaatti kestä? Tiptronickiko? Kerrotko kokemuksia. Audilla kertoivat, V6:n tiptronic kestää 420Nm eli ei siinä paljon ole toleranssia jos lastuttaa. Olen tässä juuri pähkäilemässä sen kestoa tai kestämättömyyttä kun pitäisi vaunuakin vetää. Näkyy olevan noita mauaalejakin kohtuullisesti saatavana saksasta.
En ole löytänyt siitä viitteitä kirjoituksista täältä tai audi-foorumilta. Myöskään vw:llä eivät osanneet sanoa että siinä olisi mitään ongelmaa joskaan en vielä tavannut juuri V6-koneiden asentajaa. Syöttöpumppuja on mennyt vaihtoon varsin monesta tuontiautosta, arveli asentaja että polttoaineessa täytyy olla syy.
Käyn varmaan 2 viikon sisällä tapaamassa V-konemiestä jotta saan kuulla kokemuksia.
Mikä on ettei automaatti kestä? Tiptronickiko? Kerrotko kokemuksia. Audilla kertoivat, V6:n tiptronic kestää 420Nm eli ei siinä paljon ole toleranssia jos lastuttaa. Olen tässä juuri pähkäilemässä sen kestoa tai kestämättömyyttä kun pitäisi vaunuakin vetää. Näkyy olevan noita mauaalejakin kohtuullisesti saatavana saksasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa