1,9 tdi ei käynnisty

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

1,9 tdi ei käynnisty

ViestiKirjoittaja AMI » 9.8.2007 21:24

Veljen autoa on vaivannut tällainen vika pidemmän aikaa. Auto ei jostain syystä lähde käyntiin joka starttauksella. Vika jää päälle ja autoa saa sahailla käyntiin välillä pitkäänkin. Veli viritteli johdon sulakerasian jatkuvastavirrasta polttoaineen katkaisuventtiilille(tjsp) ja se helpottaa joka kerta asiaan. Venttiili on aivan uusi ja hauskinta tässä on se, että kun vika tulee niin sulakerasia menee pimeäksi, paitsi jatkuvat virrat.
Tähän mennessä on vaihdeltu polttoaineen katkaisuventtiili ja virtalukon pohja, mutta vika vaivaa edelleen. Auto on Golf syncro 1,9 tdi 1z

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 9.8.2007 22:37

Sen karan, joka on siinä polttoaineen katkaisu venttiilissä sisällä voi ottaa pois.
Auto sammuu edelleen virta-avaimesta kääntäen. Itse otin pois kun oli vähän samaa oiretta, tosin auto sammahteli ajosta. Antoi vikakoodin siitä venttilistä...
Tuon 1z:n ajonesto toimii sen sulkuventtiilin kautta kuulemma, mulla herjasin kanssa sitä. Eli sai startata parhaimmillaan useita kertoja, se vaan hörähti.
Nyt on sekin saatu pois päiväjärjestyksestä kun rampautti sen venttiilin.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 12.8.2007 10:30

Tässä vaan on sellainen ettei auto edes hörähä. Nyt on taas vaihdeltu osia, niin saa nähdä miten käy. Rele 109 vaihdettiin ja nyt on toiminut 3 päivää ilman mitään ongelmia, mutta ei vielä pistetä bileitä pystyyn, kun ei tämä vika ole ollut joka päiväistä.

Miitsu
-
Viestit: 6
Liittynyt: 17.4.2007 18:58

ViestiKirjoittaja Miitsu » 12.8.2007 16:44

Mulla rupes kans temppuilemaan ajonesto golffissa,myös 1Z..katoin just äsken vag-comilla vikakoodit ja sieltähän se löytyi..key-signal too low.. ei tee vikaa kun satunnaisesti.. Onnistuskohan ohittaa jos purkas sen venttiilin.?? vai joutuukohan lukupuola kauppaan..:)

pessi
-
Viestit: 41
Liittynyt: 23.7.2003 9:43

ViestiKirjoittaja pessi » 12.10.2007 9:44

Jatketaas tätä aihetta. Profiilin passatissa (vm-95 1z) on ilmestynyt myös sama vika, eli käynnistyy hyvin, mutta sakunnin päästä sammuu. Kaikki avaimet(3 kpl) on kokeiltu -ei vaikutusta.

Pitääkö auto hinata korjaamolle vai voiko kotikonstein tehdä jotain?
Vikakoodien luku varmistaisi tuon ajoneston vian, mutta kun puuttuu tuo vag-com.

Ohjaako ajonesto tuota fuel cut-off solenoidia -> voiko sitä jotenkin purkaa?

Harmittaa kun kyseessä on ensimmäinen vag diesel ja omistuksessa ollut jo melkein puolitoista viikkoa ja nyt jo seisoo pihassa.

Edittiä sen verran, että toimii taas!? mitään en ole tehnyt.
Kyllä tuo ajonesto pitää saada pois, ei ole mukava ajella pelkoperseessä, että lähteekö käyntiin vai ei.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 12.10.2007 19:25

Voi olla myös kokeilemisen arvoinen juttu:

Ajoneston lukupuola sijaitsee virtalukon yhteydessä ja sen sähköjohdon liittimessä on usein vapaita paikkoja.
Ainakin yhde VAG:n ajonesto korjattiin siirtämällä johdot noihin vapaisiin paikkoihin. Tuossa tapauksessa tosin sen liittimen käytössä olleet pinnit oli niin hapettuneet, että vika johtui siitä.

Mutta tuokaan kokeilu ei maksa mitään, korkeintaan pari asennusolutta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa