T3 dieseliin bensakoneen laatikko?
Valvoja: ffp jäsenet
T3 dieseliin bensakoneen laatikko?
hmm.. eikö yleensä dieselin laatikoissa ole pidemmät välitykset koska dieselit kiertävät vähemmän?? kun tuolla englannissa tuntuvat vaihtavan noihin bensakoneen laatikkoja?? tässä on niitä laatikon välityksistä tietoa.. itse en niitä juurikaan osaa tulkita.. http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/gbx.htm
noissa on näköjään erot nimen omaan suurimman vaihteen välityksissä, näyttää vielä olevan kiinni aika paljon siitä, onko 4- vai 5-vaihteinen.
5-vaiheisissa näyttää olevan pisimmät välitykset 44kw, 57kw ja 1.6d lootiloissa, että jos on kiinni 1.6dt:n loota, niin pitemään 5-vaihteen lootan saa noista edellämainituosta tekniikoista.
Viisammat korjatkoot... =)
5-vaiheisissa näyttää olevan pisimmät välitykset 44kw, 57kw ja 1.6d lootiloissa, että jos on kiinni 1.6dt:n loota, niin pitemään 5-vaihteen lootan saa noista edellämainituosta tekniikoista.
Viisammat korjatkoot... =)
Välitykset yksinkertaistettuna.
Kun ilmoitetaan vaihteiston välityksiä, tarkoitetaan sillä, vaihdelaatikon kytkinakselin pyörimää kierroslukua verrattuna vaihdelaatikon vetopyörästöä pyörittävän akselin kierroslukuun, Esim: 5- vaihteen välitysluku 0.8 tarkoittaa sitä, että: vetopyörästöä pyörittävä akseli on pyörähtänyt yhden kierroksen, kun moottori on pyörähtänyt vajaan kierroksen. =4:5 osa kierrosta
Vetopyörästön välitys tarkoittaa taas, kuinka monta kierrosta on vetöpyörästöä pyörittävän akselin pyörittävä, ennen, kun pyörä pyörähtää yhden kierroksen. Tämä pyörintä luku lisättynä vaihteiston välitykseen on kokonaisvälitys.
Jospa vetopyörästön välitys on, 4 ja nelos vaihteen välitys 1, pitää moottorin pyöriä neljä kierrosta, saadakseen vetävän renkaan pyörimään yhden kierroksen.
Jos siis renkaan kehä on yksi metri, niin kiloimetrin matkalla on moottorin kampiakselin pyörittävä ~ 4000 kierrosta.
Kokonaisvälitykseen voi vaikuttaa myös renkaan kehän muutoksilla. Mitä pienempi on renkaankehä, sitä lyhemmän matkan kulkee auto eteenpäin yhdellä renkaan kierroksella.
Siis jos auto kulkee mittarin näyttämän 100km/h mukaan vain 95km/h, niin vaihtamalla isommat/korkeampi profiiliset renkaat saadaan mittarin näyttämään hyvin lähelle todellista nopeutta.
Vetopyörästön välitys tarkoittaa taas, kuinka monta kierrosta on vetöpyörästöä pyörittävän akselin pyörittävä, ennen, kun pyörä pyörähtää yhden kierroksen. Tämä pyörintä luku lisättynä vaihteiston välitykseen on kokonaisvälitys.
Jospa vetopyörästön välitys on, 4 ja nelos vaihteen välitys 1, pitää moottorin pyöriä neljä kierrosta, saadakseen vetävän renkaan pyörimään yhden kierroksen.
Jos siis renkaan kehä on yksi metri, niin kiloimetrin matkalla on moottorin kampiakselin pyörittävä ~ 4000 kierrosta.
Kokonaisvälitykseen voi vaikuttaa myös renkaan kehän muutoksilla. Mitä pienempi on renkaankehä, sitä lyhemmän matkan kulkee auto eteenpäin yhdellä renkaan kierroksella.
Siis jos auto kulkee mittarin näyttämän 100km/h mukaan vain 95km/h, niin vaihtamalla isommat/korkeampi profiiliset renkaat saadaan mittarin näyttämään hyvin lähelle todellista nopeutta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa