Mulla sellainen ongelma AAB koneessa, että kylmänä saa sahata kauan ja monta kertaa ennenkuin lähtee käyntiin. Yleensä saa vielä polkea kaasuakin, ennen ei starttaukseen tarvinnut kaasutella. Sitten jos starttaa heti uudestaan niin lähtee ihan helposti käyntiin. Samoin lämmin kone. Ongelma on siis eka startti aamulla.
Muita oireita huono veto ja mikä kummallisinta, niin yritin lisätä syöttöjä mutta mitään ei tapahdu, ei tule voimaa lisää eikä tyhjäkäynti kierroksetkaan nouse! Ei edes voimasavua tule.
Hehkuille ainakin tulee virta. Ensin ajattelin pumpun ajoitusta ja tilasin sinne ajankin ens viikoksi, mutta mistäs muualta vois vikaa alkaa etsiä?
T4 käynnistyminen kylmänä
Valvoja: ffp jäsenet
Mielestäni olet asian ytimessä.
Hehkut pimeenä ja/tai syöttöennakko persiillään. Väärästä ennakosta kielisi tuo huono veto. Oletko muuten huomannut nykimistä millään kierrosalueella? Jos, niin sitten se on 99% tuo ennakko. Mulla muuttui auto aivan eri peliksi kun kävi ennakonsäädössä.
Muita syitähän voi olla esim. polttoaineen saannin heikkous (repii ilmoja) tai ilmanputsarin tukkoisuus.
Hehkut pimeenä ja/tai syöttöennakko persiillään. Väärästä ennakosta kielisi tuo huono veto. Oletko muuten huomannut nykimistä millään kierrosalueella? Jos, niin sitten se on 99% tuo ennakko. Mulla muuttui auto aivan eri peliksi kun kävi ennakonsäädössä.
Muita syitähän voi olla esim. polttoaineen saannin heikkous (repii ilmoja) tai ilmanputsarin tukkoisuus.
Nyt löytyi vika käynnistymiseen. Eli polttoainesuodatin vuoti ilmaa ja löpöt lähti pois suuttimilta.
Ei siis ihme, että sai hangata kauan käyntiin.
Toinen ongelma ei kuitenkaan poistunut eli se, että auto on melko huono vetämään ja, että syöttöjen lisäys ei vaikuta millään tapaa!!
Oiskohan menny pumppu rikki?
Ei siis ihme, että sai hangata kauan käyntiin.
Toinen ongelma ei kuitenkaan poistunut eli se, että auto on melko huono vetämään ja, että syöttöjen lisäys ei vaikuta millään tapaa!!
Oiskohan menny pumppu rikki?
Huonon vedon takia, kaveri vei oman tdi golfinsa pajalle ja siellä putsattiin imusarja. Egr oli puskenut koko imusarjan uskomattoman tukkoon, auto oli kuin uusi peli kyseisen operaation jälkeen. Oli muuten uskomattoman tiukassa se moska siellä imusarjassa...
Samalla egr tulpattiin ettei tarvi moiseen puhdihtukseen uudelleen ryhtyä ;)
searchillä löytyy egr:n tulppaamisesta keskustelua
Samalla egr tulpattiin ettei tarvi moiseen puhdihtukseen uudelleen ryhtyä ;)
searchillä löytyy egr:n tulppaamisesta keskustelua
Joo vika tuskin on siinä egr:ssä kun sitä ei ole.
Jostain muualta on vikaa etsittävä. Eilen vein portterin pajalla vaan eivät sitä sinne huolineet kun oli muka niin kiire. Aikakin oli varattu, kele!
No kyllä se diesel-korjaamon asentaja kuitenkin alustavasti tutkaili ja asrveli, että vois olla pumpusta jouset poikki. Onkos kellään tullut vastaavaa kohdalle?
Se kyllä selittäis sen miksi ruuvaaminen ei vaikuta mihinkään.
Jostain muualta on vikaa etsittävä. Eilen vein portterin pajalla vaan eivät sitä sinne huolineet kun oli muka niin kiire. Aikakin oli varattu, kele!
No kyllä se diesel-korjaamon asentaja kuitenkin alustavasti tutkaili ja asrveli, että vois olla pumpusta jouset poikki. Onkos kellään tullut vastaavaa kohdalle?
Se kyllä selittäis sen miksi ruuvaaminen ei vaikuta mihinkään.
-
- -
T4 2.5 tdi 75kw 1997 195000km
Morjes,
Mulla on hiukan saman tapaisia ongelmia, kun auto seisoo yön yli niin ensimäinen startti tuottaa ongelmia (ehkä noin 8-10s), vaikka vielä ei ole edes kylmä (ei vaikutusta vaikka hehkuttaa monta kertaa). Kun auton on saanut käymään ja sammutta niin seuraavalla startilla lähtee normaalisti.
Polttoaineen suodattimen olen tarkastanut ja mielestäni se ei ainakaan vuotanut ilmaa ja eikä muutenkaan silmämääräisellä tarkastelulla ole löytynyt vuotokohtia. Muuten auto tuntuu toimivan hyvin veto tallella ja käy nätisti, eli en usko et ajoitukset on pielessä. Onko ehdotuksia viasta?
Mitä korjaamoa suosittelette Turun suunnalla, jossa vois käydä tarkastamassa ajoitukset (mitä mahtaa maksaa?), ja jos on pielessä niin tietty säätö (minkä hintanen mahtaa olla?)
Kiitoksia!
Mulla on hiukan saman tapaisia ongelmia, kun auto seisoo yön yli niin ensimäinen startti tuottaa ongelmia (ehkä noin 8-10s), vaikka vielä ei ole edes kylmä (ei vaikutusta vaikka hehkuttaa monta kertaa). Kun auton on saanut käymään ja sammutta niin seuraavalla startilla lähtee normaalisti.
Polttoaineen suodattimen olen tarkastanut ja mielestäni se ei ainakaan vuotanut ilmaa ja eikä muutenkaan silmämääräisellä tarkastelulla ole löytynyt vuotokohtia. Muuten auto tuntuu toimivan hyvin veto tallella ja käy nätisti, eli en usko et ajoitukset on pielessä. Onko ehdotuksia viasta?
Mitä korjaamoa suosittelette Turun suunnalla, jossa vois käydä tarkastamassa ajoitukset (mitä mahtaa maksaa?), ja jos on pielessä niin tietty säätö (minkä hintanen mahtaa olla?)
Kiitoksia!
Mulla oli hehkun pääsulake poikki. Aamulla sai sahata 10-15sec ja sitten hörähti, mutta kävi ihmeen tasaisesti heti, joten en aluksi epäillyt sulaketta. Katso pöllähtääkö, jos sinistä tulee lienee hehkut syyllinen. Mulla oli hiljattain kone auki joten ajoitus oli todella hyvin kohdallaan, siksi varmaan kävi niin tasaisesti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”