Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä kysyjiä.
Eli profiilin auto ja alkoi jokunen viikko sitten tupsauttelemaan sinistä savua. Jos käyttää konetta, sammuttaa, odottaa 5min ja käyntiin = tups. Arvelin heti, että venttiilin varren kumit, mutta...
...Kurkkasin imusarjaan ja sehän on sisältä ihan öljyssä. Eikös toi nyt meinaa hyvin pitkälti, että turbo on sökö? Kun searchilla etin niin vaikkailtiin tommoseen jotain imuvuotoja, mutta voisiko joku selittää miten ne vuodot tuota öljyä sinne voi kerryttää kun ei tajua?
Jos se turbo on porsinu niin olisiko vinkkejä mistä uutta? Onko jotain firmoja TRE:en lähellä jonne voi viedä vanhan ja ne antaa korjatun samanlaisen heti mukaan vaihdossa? Tarviiko siihen ostaa joku tiivistesarjajudanssi?
Savua ilmassa ja öljyä imusarjassa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Venttiilinvarrelta / kumilta kuullostaa pölläytyksestä päätellen. jostain syystä kaikissa volkkareissa on ihan paskat ohjaimet ja alkavat olemaan väljät ~150tkm jälkeen ja bensakoneissa jopa nopeammin.
Öljyä tulee jonkin verran huohotus järjestelmästä, vai oletko ohittanut tai laittanut sinne kerääjän?
Öljyä tulee jonkin verran huohotus järjestelmästä, vai oletko ohittanut tai laittanut sinne kerääjän?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Kuluttaako öljyä?
Oletko varma ettei ole musta tupsaus.. se on normaalia?
Jos kompurapuoli vuotaa, niin pitäisi kyllä pöllyttää sinistä ajossa.. pakopuolesta en ole ihan varma, joku muu varmaan osaa sanoa?
En ole kyllä kuullut että tdi koneissa olisivat olleet ohjurin kumit loppuneet, paljonko autollasi on ajettu?
Oletko varma ettei ole musta tupsaus.. se on normaalia?
Jos kompurapuoli vuotaa, niin pitäisi kyllä pöllyttää sinistä ajossa.. pakopuolesta en ole ihan varma, joku muu varmaan osaa sanoa?
En ole kyllä kuullut että tdi koneissa olisivat olleet ohjurin kumit loppuneet, paljonko autollasi on ajettu?
Otin sen välijäähyn ja imusarjan välisen putken irti kun vaihdoin hihnaa. Siinä samalla huomasin, että se on öljyinen. Eikös se huohotus oo kuiteski pakko olla jonnekkin ennen turboa? Eli pitäs varmaan katsoa sen huohotus putken ja turbon välistä niin saisi tietää kummasta toi öljy tulee.
Öljyä ei ole pahemmin syönyt, mutta eipä oo kyllä tupsautellukaan kun pari tuhatta kilometriä. Öljy on varpilla sinistä. 186tkm on mittarissa. Joku Autonkorjaaja tiesi sanoa, että noi kumit on volkkareissa niin paskoja, että ne voi kuulemma jopa hypätä pois paikoiltaan. Tiedä sitten.
By-the-way: Loota toimii niin hyvin, että en uskalla koskea siihen ollenkaan vaikka piti suodatin vaihtaa ;)
Öljyä ei ole pahemmin syönyt, mutta eipä oo kyllä tupsautellukaan kun pari tuhatta kilometriä. Öljy on varpilla sinistä. 186tkm on mittarissa. Joku Autonkorjaaja tiesi sanoa, että noi kumit on volkkareissa niin paskoja, että ne voi kuulemma jopa hypätä pois paikoiltaan. Tiedä sitten.
By-the-way: Loota toimii niin hyvin, että en uskalla koskea siihen ollenkaan vaikka piti suodatin vaihtaa ;)
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Oman kokemuksen mukaan volkkarin kumit on kiinni kuin tauti ja välillä niitä ei saa edes yhtenä kappaleena irti.
Yhdessäkään purkamassani vw / audin kannessa ei kumien osalta ole ollut sanomista.
Huohotus tulee heti MAFfin jälkeen ennen turboa siihen imuputkeen.
Välijäähyn pohjalta löytyy jo sadan tonnin kohdalla aimo kasa öljyä.. mulla kertyi itse kyhäämääni "erottimeen" puoli litraa vettä ja ehkä desi öljy moskaa syksyllä (kun pullon käänsi väärinpäin, niin vesi ei tullut pohjalta ulos).
Kesällä ja talvella sinne ei tule kuin ehkä desi "kirkasta" öljyä.
Ohjurin kumin irtoaminen ei kyllä ole mitenkään ennenkuulumatonta, joten voishan se vika siinä olla että välillä tupsauttaa käynnistettäessä.
Mulla kuluu 30tkm vaihtovälillä ~0.5L öljyä, tuntuu että kakki menee tonne huohotukseen =)
Dieseliin on helppo vaihtaa noi kumit, kun männän ja venttiilin väliin jää YKKssa puoli milliä, niin ei tartte edes paineistaa tms.
Yhdessäkään purkamassani vw / audin kannessa ei kumien osalta ole ollut sanomista.
Huohotus tulee heti MAFfin jälkeen ennen turboa siihen imuputkeen.
Välijäähyn pohjalta löytyy jo sadan tonnin kohdalla aimo kasa öljyä.. mulla kertyi itse kyhäämääni "erottimeen" puoli litraa vettä ja ehkä desi öljy moskaa syksyllä (kun pullon käänsi väärinpäin, niin vesi ei tullut pohjalta ulos).
Kesällä ja talvella sinne ei tule kuin ehkä desi "kirkasta" öljyä.
Ohjurin kumin irtoaminen ei kyllä ole mitenkään ennenkuulumatonta, joten voishan se vika siinä olla että välillä tupsauttaa käynnistettäessä.
Mulla kuluu 30tkm vaihtovälillä ~0.5L öljyä, tuntuu että kakki menee tonne huohotukseen =)
Dieseliin on helppo vaihtaa noi kumit, kun männän ja venttiilin väliin jää YKKssa puoli milliä, niin ei tartte edes paineistaa tms.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa