2.5TDI penkitetty ;)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

2.5TDI penkitetty ;)

ViestiKirjoittaja valonviejä » 24.1.2007 22:13

Tollasta tuli. Ahtoja ei penkissä nostanut max. tehon kierrosalueella kuin n.1,5 kiloo, josta tippui nopeasti 1,2 kiloon. Maantiellä pitää ahdot tarvittaessa vielä puoli kiloo korkeemmalla, jonka pitäisi näkyä myös tehoissa ;) Normikäyttöä varten tehtiin kakkos-ohjelma huomattavasti miedommilla arvoilla.

Ihan ongelmattomaksi ei käynti Mikan luona jäänyt. Taitaa kuulua asiaan :)

305hv, 590Nm

Kuva

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.1.2007 22:26

Kyllä nyt kelpaa!

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 24.1.2007 22:59

Noni, alkaa oleen jo kunnon lukemia :D Mitäs se moottori pitikään sisällään?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 24.1.2007 23:25

putkisto ilmeisesti toimi :)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 25.1.2007 0:02

Hyvällä pakoputkella pääsee jo pitkälle... :D

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 25.1.2007 6:19

Olen kyllä joskus nähnyt huonompiakin penkitystuloksia :D Varmaan melko hurjat kyydit tuolla jo saa.

dbwarrior
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.2.2006 14:35

ViestiKirjoittaja dbwarrior » 25.1.2007 8:35

Milläs reseptilä tämä olikaan väännetty ?
Joku iso hybridi vnt, isot suuttimet, kansi, putkistot .... ??

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 25.1.2007 8:36

Nyt ollaan oikealla sataluvulla=)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 25.1.2007 9:04

Hyvät lukemat! Mukavan muotoinen käppyrä, tosin numeroista päätelleen siinä on hienostuneisuus kaukana kun liipasee lapun lattiaan... :D

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 25.1.2007 11:13

Tuommoiset tehot tavara-autossa mahdollistaisi jo "Pikakuriiri"-sanan käytön ihan konkreettisesti... :-)

Hyvät lukemat. Mukavaa seurata kun jotkut viittii harrastaa "työkone polttoaineella" toimivia laitteita.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 25.1.2007 13:05

Aaltoja valonviejälle! Kerros piruuttas kuinka vie löpöä tuolla virityksellä? Itellä menee motarilla 6.7-6.9 (vajaa 120km/h) vakionuharivivitosella. Olis aika pähheetä laittaa M5 bemuille luu kurkkuun ohituskiihtyvyydellä tuolla virityksellä. Kestävyys on tietty asia erikseen ja siksi käyttöauto onkin jäänyt virittelemättä (järjen ääni).

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 25.1.2007 16:01

.
Hienot on lukemat.
Onkos tuo 5- vai kuusipyttyinen moottori ?

Vääntökäyrä on minun mielestäni parasta, mitä olen nähnyt.
Huippu on sopivan korkeilla kierroksilla ja kuitenkin lähtee alhaaltakin varmaankin ihan riittävästi.
Juuri tuohon käyrän malliin pyrin itsekkin.

Ilmako se loppuu ?
Kun niin äkkiä tuo nousu tyssää.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 25.1.2007 17:52

JariN: Hienostelu on neideille :D

Tipu: Kiitos aalloista :) Ja vaikkei toi nyt mahottomia kestäisikään, niin kuvittele sen M5 kuskin naamaa, kun yrittää ohi. Mielestäni vaivan arvoista :D

Kulutuksesta sanoisin maantiellä menevän alta 8L/100km. Ajonopeus vaikuttaa paljon, koska ahtaa turhan paljon yli 120kmh nopeuksissa johtuen kivikautisesta ahdonohjauksesta. Sattuu nyt vaan toimimaan huipputehon kannalta parhaiten noin + tossa 100-110kmh matkavauhdissa ok. Liian aikaista tosin vielä kertoa tuosta kulutuksesta mitään satavarmaa, koska reissu ei ollut ongelmaton...

tuikku: 5 pyttyä. Tuohon vääntökäyrään on myös uhrattu pari ajatusta sekä joitakin huippuhevosia. Edellisellä konstruktilla tuo huippuvääntö tuli 4250rpm ja ajettavuus selkeesti kärsi. Vetoja tuli tuolloin vielä välillä 5000-5500rpm.

Ilma tosiaan loppui, mutta mitä voi odottaa kun ahdot tosiaan tippuivat 1,2-1,3bar lukemiin penkissä. Väitän kirkkain silmin, että tarvittaessa maantiellä (kun siis pitää ahdot siellä 2bar tuntumassa) on joitain kymmeniä kilowatteja enemmän tehoa, eikä vääntökäyrä lähde tippumaan kuin vasta jossain 4000-4200rpm ja paljon loivemmin. Siitä vaan on paha antaa mustaa valkoisella. Karalan mukaan antaa kuitenkin syöttöä lisää ahtojen mukaan. Ahdin varmasti riittää yli 350hv, viimeaikaisten tietojen mukaan paljon pitemmällekkin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.1.2007 18:43

Onko alakerrasta vaihdettu miten paljon osia? Kiertokanget?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 25.1.2007 20:19

Alakerta vakio. Laatikko, vetarit ym. vakiot (järkevää lukkoa en ole löytänyt). Vauhtis ja kytkin rakenneltu omalla reseptillä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 25.1.2007 21:20

Täällä vaan haukotaan henkeä, onnittelut!
Eikö siellä lounaisessa kolkassa ole sellaisia penkkejä että saisi kaikki hevoset laskettua? Vaan eipä niillä numeroilla niin väliä, kyllä nuo riittää (joksikin aikaa).
Onkos ahdin missä kasattu?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 25.1.2007 21:23

Miten teit nokan?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 26.1.2007 0:28

Tuota ahtojen tippumista penkissä en ymmärrä, mutta teki samoin edellisenkin ahtimen kanssa. Mika meinas ettei häiritse säätämistä yhtään, joten antaa olla. Eipä noilla paperihevosilla ole suurta merkitystä. Lisäksi odotin juuri tälläistä tulosta, tosin ajattelin tuon vaativan suuremmat ahdot. Uusimman huhun perusteella tuo ahdin riittääkin melkoisen pitkälle.

Finn-Turbo tuon kasasi ja painotti.

Nokka on samoilla spekseillä kuin eeron ja friikin. Siinä ei ole mitään uutta.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 26.1.2007 9:06

Da respect. Oh... loistavaa. Jos lähdet ensi kesänä Ruotsiin kiihdytys päiville, varmasti sulle saadaan sponsori kassa kerättyä reissua varten :)
Viime kesänä kun käytiin, niin eräs meidän porukasta osallistui nelivetoisten ryhmään diisselillä. Kuuluttajakin piti pienen tauon kun älysi että: ..... tuohan on diesel?.?
Nuo Ruåttalaaset ei vielä noiden diisseleiden päälle oikein ymmärrä, voisi aiheuttaa kohtalaista mietintää tuo sun rakennelma.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 26.1.2007 9:32

jad: Eipä möhköllä pääse näilläkään tehoilla kuin ehkä matalan viistoistasen jollain 150 loppunopeudella, joten mahtaako kannattaa Ruotsiin saakka mennä. Tämä ei kuitenkaan ole ideaalipeli kiihdytystä varten...

Kaveripiiristä saadaan tehotiisseleitäkin viivalle. Niillä jo kehtaa ajaakkin ;)

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 28.1.2007 10:49

"Mopo mikä mopo" on yhden meidän yhteisentutun perussanonta, arvaat kyllä kenen :D Ihan kivasti tehoo, varsinkin kun ottaa huomioon että auto oli se tehottomin versio muistaakseni, siis silloin kun sen ostit. Pitäs omaanki nuhapumppuun saada edes jonkun verran lisää sitä tehoa, ei vaan oo nii hirveesti sitä rahaa heittää siihen kii :P

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 29.1.2007 9:39

Komea on dynokäyrä Valonviejällä.
Harmi että pääsit käymään pajalla niin että en itse sinne kerinnyt.

Olisi väitelty siinä sivussa vähän mopoistakin :-D

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 29.1.2007 12:02

Tossa oliskin pari melko rajua mönkkäriä nypittäväks, jos kiinnostaa... Toinen on varmasti suomen tehokkain vapari 500cc, ja toinen 660cc vnt-ahdettu.

Lisäks olis muutama vakio mopo, mutta homman tarttis hoitua viikonloppuisin, ei tietenkään kaikkia kerralla. En tiedä onko toi Mika muistanut mainita asiasta.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 18.8.2007 23:09

Tossa tuloksia tänään ahvenistolta. Vaihdelaatikko ei oikein tykkää voimasta, mutta pois ajettiin kuitenkin. Melko hienosti liikkuu kakstonninen paku... :)

Kuva

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 18.8.2007 23:39

Missäs ahvenistolla voi varttia painaa?
Mutta kovat on lukemat pakulla. Moni gti merkattu peli tainnu jäädä monttu auki ihmettelemään valoihin =)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 19.8.2007 0:00

ristus :D omassa kipossa vanhalla föönillä sekunnin huonompi aika mut sama loppunopeus :D aika ilkeet lukemat kyllä pakulle

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 19.8.2007 10:19

Äh, taisin olla "hieman" humaltuneena kun eilen kirjoittelin. Tietenkin veto GTI-päivillä Alastarossa. Eka yrityksellä stumppasin viivalle ja sain jotain 24s ajaksi, onneksi toinen veto paikkasi. Kolmatta en enää uskaltanut tolla laatikolla vetää, kun ei huvittanut kävellä kotiin. Loppunopeuteen noilla lukemilla vaikuttaa jo ilmanvastus, joka on kiesissäni ladonoven luokkaa...

Kakkosen synkroja ei kyllä enää ole, joten laatikko on seuraava parantelun kohde.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 20.8.2007 14:01

itekki sihrustanu väärin... siis 150 oli mulla loppunopeutena, näytti ainakin illalla kauheesti nollilta noi kasit =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa