Passat 1,9TDI AVB menee vikatilaan?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1,9TDI AVB menee vikatilaan?
Elikkä kun rilummasti kiihdyttää niin ahtopaineet nousee 1.5bariin ja menee vikatilaan ja sitten kun virtoja käyttää kiinni niin taas mentiin. Tuota se ei tee joka kiihdytksessä ehkä joka 10 kerta. Omia arvailuja, että siivet jumittaa tai magneetti venttiili sökö, miten alkaa vikaa paikantamaan ? Ja sitten joskus kiihdytyksessä meinaa ahdot nousta ja sitten yhtäkkiä laskeekin normaalille tasolle.tälläsen vikakoodin tekee.
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Onkohan autoon tehty mahdollisesti "evry"-modi........aina kun näitä vastus modeja mennään tekemään niin ei oteta huomioon että tarttee tehdä jotain myös softalle......(nostaa ylipaine rajaa.....)
ko. autossa noin paineet ei tulisi nousta normaalisti noin korkealle....no ehkä hetkellisesti, mutta todella lyhyeksi aikaa.... tämä ahtopaineitten hetkellinen liika nousu aiheutaa ko. vika koodin ja auto menee "safety"-moodiin jolloin se avaa hukkaportin ja ohjaa vnt ahtimen siten että se ei nosta enää paineita. Jos autoon ei ole tehty modia niin vikaa voisi hakea N75 venttiilistä, polttoaineen lämpötila anturista ja ahtimen hukkaportin ohjaukseen tarkoitetuista alipaine letkuista........
ko. autossa noin paineet ei tulisi nousta normaalisti noin korkealle....no ehkä hetkellisesti, mutta todella lyhyeksi aikaa.... tämä ahtopaineitten hetkellinen liika nousu aiheutaa ko. vika koodin ja auto menee "safety"-moodiin jolloin se avaa hukkaportin ja ohjaa vnt ahtimen siten että se ei nosta enää paineita. Jos autoon ei ole tehty modia niin vikaa voisi hakea N75 venttiilistä, polttoaineen lämpötila anturista ja ahtimen hukkaportin ohjaukseen tarkoitetuista alipaine letkuista........
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
No kyllähän se aika hankala homma oli. Muutamia pultteja niin ahtaissa paikoissa ettei taho millään avaimella päästä käsiksi. Ja öljy putken irrotukseen piti tehä työkalu lista-avainta ohentamalla, että sai pidettyä sitä nippaa paikallaan. Jotain 10h tais mennä koko hommassa ku ajoi auton talliin ja tallista poies.
Itellä edelleen tätä sama ongelmaa, ahtaa reilu 1.5 baria (ATJ motti). Turbo tuli irroitettua ja käytettyä turbohuollossa missä tekivät jonkun paineilma/öljyputsauksen VNT siiville (eivät avanneet sitä, virhe?). Ainakin kun käsin kokeili tanko liikkui hyvin.
Pettymys oli suuri kun takaisinasennuksen jälkeen menee edelleen vikatilaan, stana! Myös N75 vena tuli vaihdatettua. Myös vag-comilla kokeiltuna alipainekello liikuttaa sujuvasti siipiä.
Mistähän tuossa vielä vois vikaa ettiä. Välillä tuo kyllä nyt putsauksen jälkeen toimii hyvin, välillä tääs turbosta kuuluu vedätettätettäessä vinkunaa ja eikä veto silloin ole paras mahdollinen (=tällöin myös mennään vikatilaan). Huollossa olivat muuten sitä mieltä että turbo on ok... Voisko pakoputken tukkeutuminen aiheuttaa tämän?
Pettymys oli suuri kun takaisinasennuksen jälkeen menee edelleen vikatilaan, stana! Myös N75 vena tuli vaihdatettua. Myös vag-comilla kokeiltuna alipainekello liikuttaa sujuvasti siipiä.
Mistähän tuossa vielä vois vikaa ettiä. Välillä tuo kyllä nyt putsauksen jälkeen toimii hyvin, välillä tääs turbosta kuuluu vedätettätettäessä vinkunaa ja eikä veto silloin ole paras mahdollinen (=tällöin myös mennään vikatilaan). Huollossa olivat muuten sitä mieltä että turbo on ok... Voisko pakoputken tukkeutuminen aiheuttaa tämän?
No niin pitkäänhän sitä taas mentiin ilman ongelmia 5000km. Mutta nyt rupes sitten tekeen sitä toista ääripäätä, että ahto paineet ei nouse välillä ollenkaan ja välillä melkeen normaaliin.
17962 - Charge Pressure Control: Negative Deviation tälläse vikakoodin antaa.
Onko nyt sitten se N75 menny? Ja maffi näytti antavan enää max.750 , miten tuo takuu toimii noissa maffeissa alle vuoden ollu paikallaan pörhöltä ostettu.
17962 - Charge Pressure Control: Negative Deviation tälläse vikakoodin antaa.
Onko nyt sitten se N75 menny? Ja maffi näytti antavan enää max.750 , miten tuo takuu toimii noissa maffeissa alle vuoden ollu paikallaan pörhöltä ostettu.
No niin yks alipaine letku näytti olevan aika lutussa, vaihdoin uuteen, mutta ei ollu vaikutusta. Voiko rikkinäinen maffi vaikuttaa ahtoihin niin paljon, että menee vikatilaan? max pyynti noin.0.9bar ja nyt ahtaa max. 0,7. Ja enää ei ahdot muuttunu mihinkään kun laitto vag-comilla sen siipien heilutus toiminnon käyttöön?
Missä sijaitsee n75 venttiili kyseisessä konetyypissä?
Missä sijaitsee n75 venttiili kyseisessä konetyypissä?
^No ei nyt sentään uutta turboa kannata laittaa jos vaan N75 oli rikki. 66€ selvis tästä remontista ja taas mennään.
Vaikkakin pörhöllä yrittävät sanoa, että niitä venttiileitä on 2kpl kysyi, että kumman tarvit toinen 66€ ja toinen jotain 120€. Tutkin sitte niitä letkuja vähän enempi ja huomasin, että egr venttiili oli se toinen. Ei ollu kyllä varaosa myyjällä ja jollain huolto miehellä paljoa tietämystä asiasta tai sitten yrittivät saada auton sinne huoltoon tutkittavaksi, että kumpi on rikki. että semmosta.
Vaikkakin pörhöllä yrittävät sanoa, että niitä venttiileitä on 2kpl kysyi, että kumman tarvit toinen 66€ ja toinen jotain 120€. Tutkin sitte niitä letkuja vähän enempi ja huomasin, että egr venttiili oli se toinen. Ei ollu kyllä varaosa myyjällä ja jollain huolto miehellä paljoa tietämystä asiasta tai sitten yrittivät saada auton sinne huoltoon tutkittavaksi, että kumpi on rikki. että semmosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 30 vierailijaa