N75 venttiilistä eri versioita

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

RSM
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.10.2003 12:44

N75 venttiilistä eri versioita

ViestiKirjoittaja RSM » 12.4.2007 13:54

N75 paukkunut aika usein ja työkaveri sanoi että siitä olisi erilaisia versioita eri moottoreille. voisiko 66kW malliin laittaa normaalia paremmin kestävän / vahvemman moottorin venttiilin? Miten erottaa eri venttiilit?

Mr. Q
-
Viestit: 76
Liittynyt: 13.2.2005 18:56

ViestiKirjoittaja Mr. Q » 13.4.2007 18:18

Joo, toi olis kiva tietää että sopiiko eri mallien venttiilit ristiin.
Näin yhtäkkiä ajatellen ei tulis mieleen kun toi sähköliittimen yhteensopivuus ongelma.
Hintaerot kun tuntuu olevan melkoisia.
Mistä muualta ootte noita ostaneet kun merkkiliikkeistä ja hintoja?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 13.4.2007 18:22

Herjaakohan boksi vikaa jos laittaa ihan paine ilman ohjaukseen tarkotetun magneetti venttiilin ton N75 tilalle,

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 14.4.2007 20:32

Onko se nyt n75, mikä vittuilee, kun ahdot ei välillä nouse yli 0,7... Ensin hyppää iloisesti, pieniltäkin kierroksilta, mutta sitten jämähtää tuohon, koko kiihdytyksen ajaksi.. normaalisti säätää 1.0

Mr. Q
-
Viestit: 76
Liittynyt: 13.2.2005 18:56

ViestiKirjoittaja Mr. Q » 20.4.2007 14:18

Taitaa olla aika "harvinainen" vika, tai sitten kaikki on käyneet marmoritiskin kautta.
Omaa venttiiliä on tekohengitetty nyt vuodenpäivät mutta nyt alkaa vaihto olemaan ajankohtainen.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.4.2007 14:44

Eroja on, ei välttämättä kannata laittaa sinne ihan mitä vaan. Käämitys, karan paino ja kanavat vaikuttavat että miten se alkaa milläkin ohjauksella ohjaamaan ilmaa. Vaihtamalla johonkin muuhun käy helposti niin että enää ei esim aukea yhtään suunnitellulla virralla. Tuohan on 3tie propovena, minkä takia ohjausyksikkö pitää aina ohjelmoido kutakin venttiiliä varten erikseen (työn puolesta tulee noitten kanssa hommailtua, ihan pienikin muutos venttiilissä vetää lähes kaikki parametrit uusiksi).

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 19.8.2007 19:56

Voiko tuon n75 venttiilin kytkeä pois käytöstä?, Mä tänään kokeilin, laitoin letkun jossa oli välissä bleedruuvi, niin turbon ja hukkaportinkellon välille, tuntu ahtavan vähän enemmän ja toimivan normaalisti, mut en saanut mitattua ahtopaineita. mutta kysymys kuuluu pystyykö tuota hukkaporttia ohjaamaan ilman n75:sta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa