1.9 TDI 66 kw:n tehot lastutettuna?
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDI 66 kw:n tehot lastutettuna?
Elikä minkälaisia tehoja otsikon mukaisista koneista on lastuttamalla saatu? Ja onko kyseiseen koneeseen tehtävissä muita simppeleitä ratkaisuja tehojen lisäämiseksi?
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
ALH:ssa on periaatteessa vakiona isompi ahdin kuin AHU:ssa.
Ahu:n ahdin on hukkaportillinen vakiona ja alh:ssa käytetään samaa ahdinta kuin 110hp afn:ssä.
Ahu:n ahtimen pitempi aikainen paineen tuotton kesto menee kuulemma tuossa 1.1bar maximissa, että ei sillä kovin pitkälle tuosta 110hp enää mennä.
Jos siis haluaa tekniikan kestävän.
Viisaammat korjatkoon =)
Ahu:n ahdin on hukkaportillinen vakiona ja alh:ssa käytetään samaa ahdinta kuin 110hp afn:ssä.
Ahu:n ahtimen pitempi aikainen paineen tuotton kesto menee kuulemma tuossa 1.1bar maximissa, että ei sillä kovin pitkälle tuosta 110hp enää mennä.
Jos siis haluaa tekniikan kestävän.
Viisaammat korjatkoon =)
hullun hommaa=)
Vaihda vaan suosiolla suuttimet ja turbo....niillä pääsee ihan tarpeeksi pitkälle näin alkuun!mutta sitten tulee se suurin ongelma kuukauden päästä....pitää taas saada lisää tehoa ku ei tunnu enää menevän vaikka on jo jotain 160heppaa!! tää auton virittäminen on sellanen jatkumo mikä jatkuu ja jatkuu...aina joku keksii lisää millä saa autosta muutaman hepan ongittua.itellä karkas kanssa lapasesta...mun kuuluisat viimeiset sanat oli...kyllä joku 160heppaa riittää ja paskat sanon mä!!!!joka viikko pitää jotain uutta"kokeilla" jos vaikka sais sen muutaman hepan...tervetuloa vaan tähän jatkumo kerhoon...=)
No, mulla tuota hillitsee opiskeliana hieman raha. Että ei nyt justiinsa ole yli 1000€ vara laittaa turboon ja suuttimiin. Kytkinki pitäs sitten tottakai vaihtaa, hirveä kierrehhän tuosta syntyy ja raha kuluu. Ehkä sitten joskus.
Paljon muuten käypät suuttimet muuten maksaa, jotka riitäisi edes sinne 160hp? Käykö jotku transportteri tjms. suuttimet. Vaikuttas pikkusen korkealta ainakin noitten 520 Race suuttimien 450€ hinta.
Paljon muuten käypät suuttimet muuten maksaa, jotka riitäisi edes sinne 160hp? Käykö jotku transportteri tjms. suuttimet. Vaikuttas pikkusen korkealta ainakin noitten 520 Race suuttimien 450€ hinta.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Kytkin loppuu käytännössä heti ja sitten ei ole paljon tehosta iloa, paitsi jos vaan sudittelee.
Mulle ainakin olis skodassa riittänyt 160hp/340nm joka tuli 11mm nestepäällä, VB ahtimella ja PP502 suuttimilla, mutta TDIfreakilla sattui olemaan jouten suuttimet joten päivitin sitten nekin.
Pers dynolla oli kyllä vaikea kertoa 30hp/60nm teho eroa, kun silloiset michelinin 195 eivät oikein pitäneet kuin kolmosella ja silloin oli vauhtiakin jo 80km/h ja ero kiihtyvyydessä aika pieni.
tehon kasvatus suhteessa kiihtyvyyteen ei ikävä kyllä ole lineaarinen =(
Tällä viikolla vaihdoin vakion ahdistimen (toki porttasin pakopesää) ja "vakiot" 81kw suuttimet takaisin ja meno tuntuu "normaali" ajossa edelleenkin yhtä hauskalta. Ainoastaan ohituksissa huomaa että nopeus ei kipua niin nopeasti eikä enää kakkosella sudi kaasusta.
IQ arvon jätin 2.0, niin ei rynkytä yhtään tyhjäkäynnillä.
..pitääpä Gtechata suoritusarvot.
Mulle ainakin olis skodassa riittänyt 160hp/340nm joka tuli 11mm nestepäällä, VB ahtimella ja PP502 suuttimilla, mutta TDIfreakilla sattui olemaan jouten suuttimet joten päivitin sitten nekin.
Pers dynolla oli kyllä vaikea kertoa 30hp/60nm teho eroa, kun silloiset michelinin 195 eivät oikein pitäneet kuin kolmosella ja silloin oli vauhtiakin jo 80km/h ja ero kiihtyvyydessä aika pieni.
tehon kasvatus suhteessa kiihtyvyyteen ei ikävä kyllä ole lineaarinen =(
Tällä viikolla vaihdoin vakion ahdistimen (toki porttasin pakopesää) ja "vakiot" 81kw suuttimet takaisin ja meno tuntuu "normaali" ajossa edelleenkin yhtä hauskalta. Ainoastaan ohituksissa huomaa että nopeus ei kipua niin nopeasti eikä enää kakkosella sudi kaasusta.
IQ arvon jätin 2.0, niin ei rynkytä yhtään tyhjäkäynnillä.
..pitääpä Gtechata suoritusarvot.
onko porukalla kyseisen paikan lastuista kokemusta? tekeekö noilla mitään? suunnitelmissa olis 1.9tdi leonia piristää. 66kw alh kyseessä.
http://www.teholastu.com/ hinnat ainakin kohtuu edulliset. miten kulutuksen kanssa, pysyykö kohtuu samana ihmismäisellä ajolla :)?
http://www.teholastu.com/ hinnat ainakin kohtuu edulliset. miten kulutuksen kanssa, pysyykö kohtuu samana ihmismäisellä ajolla :)?
Pitää muistaa että 98 Toledon kohdalla puhutaan pääasiassa hukkaporttiahtimesta ja sitä kun isonnetaan niin vääntöhuippu siirtyy ylemmäksi ja vakiokytkin saa kummasti armoa. Vakio GT15 ahtimella saa sinällään ihan hyvän vakiokytkimen tapettua turhankin helposti.
Gt1749V tai VNT-15 on ihan hyvä ahdin max 1,2 bar ahdoille ja max 4000 rpm.
Corvetellakin on se Race-asetelma niin mikäs on polettaa menemään :). Onneksi et jaksanut alkaa vakiokytkintä vaihtamaan.
Gt1749V tai VNT-15 on ihan hyvä ahdin max 1,2 bar ahdoille ja max 4000 rpm.
Corvetellakin on se Race-asetelma niin mikäs on polettaa menemään :). Onneksi et jaksanut alkaa vakiokytkintä vaihtamaan.
sulla taitaa olla samanlainen toledo ku mulla...kytkin ainakin mulla pitäny +130kw/+350nm suuttimia saa monen hintasia....suosittelen laittamaan ostetaan ilmotuksen...niin ite sain omani.joo meneehän siihen tonni mut voin lupaa että niin hauskaa et oo tonnilla ennen saanu!=)
Jo nyt evrymodilla antaa nuo vakio 14" kumit nopeissa lähdöissä periksi, ennen kuin rupeaa kytkin luistamaan. Ainakaan en ole huomannut, että antaisi periksi ja savua pukkaa. Onkos sulla nall3 tuo malaga tuossa vitsin vuoksi, vai onko sinulla sellainenkin TDI koneella? Paljonko tehoa saisi finturbon 15/20 hybridillä ja suuremmilla suuttimilla? Mitä sulla on nall3 laitettuna Toledoon?
lisäystä edelliseen dynolappuun että nyt on IQ kanssa leikitty,katti pois,iso cooleri,ecua huijattu,pumpun ajotus laitettu kohalleen...ens viikolla saan käytettyä dynossa uudestaan.linkki edelliseen lappuun http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... cafa34de84[/url]
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa