ARL kokemuksia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ARL kokemuksia

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 29.7.2007 10:05

Alkanut kiinnostaa tommoisen ARL-koneisen Variantti Boran tuonti Saksasta, kun siinä olis hieman paremmat varusteet ja valmiiksi tehoa tarpeeksi. Mutta mitä kokemuksia porukalla on tosta ARL:stä, eli millainen kone on luonteeltaan ja kuinka luotettava on verrattuna muihin 1,9 TDI-malleihin verrattuna?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 29.7.2007 10:33

Hyvin pelaa vaikka vähän kiusattunakin.

Toimintavarmuudeltaan varmasti ihan samanlainen kuin muutkin pumpparit.

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 29.7.2007 12:26

Onko tässä mallissa sitten eroa esim. vauhtipyörän ja kytkimen suhteen verrattuna 115 ja 130 hv versioihin?

Ajattelin vain, jos sitten veisi sen pajalle kiusattavaksi eli uutta softaa vaihtamaan, jolloin tommoset 180 hv ja 400 nm ovat kai ihan helposti saavutettavissa, mutta kestävyys voi tulla vastaan ainakin vauhtipyörässä niinkuin kävi mun entisessä AJM:ssä. Turbo taitaa ainakin olla eri mallia.

Paljonko sulla LTR on ollut keskikulutus?

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 29.7.2007 21:29

vauhtipyörä ja kytkin kyllä tuntuu kestävän pitkästi yli 400 vääntöjä mut vakio turbo ei välttämättä kauaa kestä. mulla kesti 24 tkm ja akseli poikki

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 29.7.2007 22:10

No jos jättäs ne väännöt jonnekin 370-380 paikkeille, niin sitten(köhän?) kestäisi, koska tarkotus olis, ettei lastuttamisen lisäksi muuta tartteis tehdäkään, ihan vaan pientä piristystä.

Ovat vakiona aina jotenkin nahkeemman tuntuisia nämä TDI-vehkeetkin.

Ja mistä löytyis sitten kestävämpi turbo, jos ei se ARL:kään orkkisturbo kestä kuin muutaman tuhat kilsaa?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.7.2007 22:55

Fin-Turbolta löytyy tunnussanalla monsteri, mutta se pitää säätää pakopainemittarin kanssa, muuten voi olla ettei kestä yhtäkään kilometriä.

eukko
-
Viestit: 4
Liittynyt: 12.5.2006 22:07

ViestiKirjoittaja eukko » 30.7.2007 9:04

Arl:n turbon pakopuoli on isompi kuin muissa, itteläni keskikulutus vakiokoneella noin 6-6,5. Egr tulpattuna.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.7.2007 9:38

No on se kompurapuolikin isompi kuin heikompitehoisissa 1.9 moottoreissa.

VariantPwD
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.7.2003 11:13

ViestiKirjoittaja VariantPwD » 31.7.2007 19:15

Alkaa kuulostamaan siltä, että taidan tyytyä sen 96 kW version hankintaan (ja siihen päivitys), jos lastuttamisen jälkeen vaatii muutakin laittoa.

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 1.8.2007 0:02

elä elä hyvä mies tuo 96kw versiota jos saksasta asti haet ota vaan saman tien 110kw. mukavampi myydä eteenpäinkin.
eikä siihen tarvitse sellaista kaikkitehotirti-lastua laittaa. muokkaa softan lievän sopivaksi vaan niin kyllä varmasti vakiohilut kestää

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 1.8.2007 22:25

Maantiellä 5.5l normi / n.40000km keskiarvo ja 6.2l sitten kun joka paikassa komentaa kun vaan voi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa