-97 1.9 TD variant golfin viat ja ongelmat?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

-97 1.9 TD variant golfin viat ja ongelmat?

ViestiKirjoittaja Siletti » 29.7.2007 10:50

Elikkä olen mahdollisesti ostamassa 270tkm ajettua otsikon mukaista variant golfia ja pitäisi tietää mitä kaikkea siitä käyn läpi ettei tule ihan pommia ostettua...

Onko noissa vielä sitä vikaa mitä oli ainakin -92 TD:n digimatkamittarissa, et se putoaa 300tkm:ssä nollille? Eli kannattaako kilometrien paikkaansa pitävyyttä kysellä konttorilta ton osalta?

Jotain erityisiä ruoste paikkoja?

Turbon osalta jotain tutkiskeltavaa? Tämä kun on mahdollisesti ensimmäinen turbo vekotin kaikkien kakkis dökkeleiden ja Sdi voimanpesien jälkeen. :D

Kaikki vinkit tervetulleita.

Kiitos.

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 29.7.2007 17:59

Kannattaa katsoa kampuran pää ettei siimapyörät vipata.
Mittarin nollautumiset loppui faceliftin yhteydessä, eli 96 ja uudemmissa ei mittari enää nollaannu 300tkm kohdalla (mittarissä näkyy "total" tuonkin ajomäärän jälkeen).
Jakopääremontti kannttattaa tehdä ajoissa, 50tkm ei ole yhtään liioteltu kun puhutaan volkkarista. Autodatassakin muistaakseni lukee "jakohihnan kunto ja kireys tarkistettava 15tkm välein".

Sisälokasuojat kannattaa käyttää irti, sieltä löytyy melko varmasti pari kiloa märkää hiekkaa joka muhii peltiä vasten.

Muuten nuo on aika sitkeitä vehkeitä. Omasta -96 ventosta (2kpl) en ole löytänyt mitään mainittavia ruostekohtia. Toisella ajettu 420tkm ja toisella 280tkm.

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 30.7.2007 0:05

Kyllä nollaantuu. Ainakin noissa viimeisissä farkuissa, jotka olivat niitä "comfort" varusteltuja. Nm. Yksi tuollainen '99 farkku pihassa ja mittarissa 150tkm ilman totalia eli oikeasti 450tkm.

Ihan normaalin vaihtovälin saa jakopäänremmissä pitää mutta aina hihnan vaihdon yhteydessä todella kannattaa vaihtaa se pultti uuteen.

Itsellä ei ole oikeastaan normaalien kulutusosien lisäksi hajonnut mitään vaikka on ajettu tuon verran.(Koputtaa puuta)

Eipä noissa uudemmissa oikeastaan ruostetta ole jos on pohjoisesta tai muualta suolaamattomalta paikalta, eikä oikeastaan silloinkaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.7.2007 9:14

Kannattaa katsoa kampuran pää ettei siimapyörät vipata.

Kyllä se vipattaa, vaikka olisi vaihdettukin. Keväällä vaihdettiin Laakkosella dampperi ja vipatus kyllä oli ennen ja jälkeen rempan ihan samanlaista.
Jotain erityisiä ruoste paikkoja?

Takaluukku ja pohja. Itsekin luulin, että kolmosmallin golf ei ole paha ruostumaan, varsinkaan jos auto on ollut ns. periferiakäytössä. Omaanikin luulin täysin ruosteettomaksi eikä katsastusmieskään löytänyt mitään toukokuisessa katsastuksessa. Kun auto oli myyty, tuli ostajalta jyrkkää reklamaatiota jostain poikkipalkista takapyörän edessä: oli kuulemma pahasti mätä. Joku tulppa oli päässyt irralleen ja sitä kautta hapan oli päässyt liikkeelle.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 30.7.2007 12:05

Ei saa vipattaa, tai on päin perseitä asennettu.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.7.2007 12:50

Sitten Joensuun Laakkosen huoltoneuvoja puhui paskaa, kun ko. asiaa erikseen ihmettelin rempan jälkeen. Tämä lienee syynä myös hihnan kitskutukseen, jota ei saa pois, vaikka hihna tiukkaisi kuinka usein.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 30.7.2007 13:12

Omien ja katsastus inssien kokemuksien mukaan kolmos golffit ruostuu kakkosia paljon nopeemmin. ainakin alkuvuosien mallit.

helman ja pohjalevyn väli on erityisen herkkää aluetta


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa