Miksi kiihtyy kaasua löysätessä..?
Valvoja: ffp jäsenet
Miksi kiihtyy kaasua löysätessä..?
Onko joku muu törmännyt ilmiöön, että esim ohitustilanteessa kun antaa reilummin ensin kaasua ja sitten ohitettavan rinnalla höllää kaasua, niin auto ikäänkuin hyökkää eteenpäin tuossa kaasun löysäysvaiheessa?
Tämä sama ilmiö toistuu myöskin joskus rivakammin risteyksistä tai yleensäkkin paikaltaan kiihdytyksissä vaihdetta vaihtaessa.
Auto toimii muuten kaikin puolin ok ja vetää ja kiihtyy hyvin. Kiinnitin vaan tuollaiseen kerrottuun tuntemukseen huomion, etenkin nyt lämpimämmillä keleillä.
Tämä sama ilmiö toistuu myöskin joskus rivakammin risteyksistä tai yleensäkkin paikaltaan kiihdytyksissä vaihdetta vaihtaessa.
Auto toimii muuten kaikin puolin ok ja vetää ja kiihtyy hyvin. Kiinnitin vaan tuollaiseen kerrottuun tuntemukseen huomion, etenkin nyt lämpimämmillä keleillä.
Mulla on samaa Golfissa ollut..Pienissä nopeuksissa tosin, mut muutaman kerran..Kerran just lähdin risteyksestä kiihdyttämään ja seuraava risteys oli melkein heti siinä, sain kakkosen silmään ja nostin jalan kaasulta, niin hyökkäs niin, et meinas mennä risteyksestä ohi.. :D Vakkari se ei ainakaan itellä voi olla, kun sehän ei toimi alle 40 tai 50 nopeuksissa.? Mitään vikakoodeja ei ainakaan mulla oo näkyny..Vai pitääkö kaivella syvempääkin VAG-COMin syövereistä..
Juu, itse olen kans tuommoista ihmetellyt. Itsellä vaan ei ole diesel vaan V6 bensa. Varsinkin moottoritielle liittyessä kun jalka on tukevasti tulipeltiä vasten, niin jalkaa siitä hieman nostettaessa kun kiihdytyksen olisi aika loppua tuleekin yhtäkkiä äkkinäinen (mutta lyhytikäinen) "lisäteho"piikki.
Tosi outo ilmiö - liittyisiköhän se jotenkin siihen sähköiseen kaasupolkimeen - näin henkilökohtasena veikkauksena...
Vikakoodeja ei ole.
Tosi outo ilmiö - liittyisiköhän se jotenkin siihen sähköiseen kaasupolkimeen - näin henkilökohtasena veikkauksena...
Vikakoodeja ei ole.
Sama ilmiö myös AAZ td koneessa. Mihin lienee perustuu, mutta en jaksa uskoa että olisi oire mistään viasta.
Minähän en näistä oikeasti mitään ymmärrä, mutta maalaisjärjellä voisi kuvitella että lämä tiskissä ajaessa kakkua menisi koneen kulkuhaluihin nähden turhankin paljon, sitten kaasua höllätessä löytyy hetkeksi se optimaalinen asento ja tuo "tehopiikki".
Taiemmäätiiä.
Minähän en näistä oikeasti mitään ymmärrä, mutta maalaisjärjellä voisi kuvitella että lämä tiskissä ajaessa kakkua menisi koneen kulkuhaluihin nähden turhankin paljon, sitten kaasua höllätessä löytyy hetkeksi se optimaalinen asento ja tuo "tehopiikki".
Taiemmäätiiä.
Tuossa kun tulin paluuliikenteen mukana kotia päin, niin tuli taaskin tuo sama "oire" todettua.. Ohituskaista alkoi jo loppua, ja laitoin vilkun päälle palatakseni vasemmalle kaistalle ja helppasin kaasua hieman, niin tuntui kuin lähtisi kiihtymään paremmin.. Mutta tuota ei kestä edes puolta sekuntia..
Olen ajatellut samaa, mutta kone ei saa kyllä missään vaiheessa liikaa kaakkua, mutta jos siinä kaasua helpatessa löytyy se optimaalisempi asento ohjainlaitteelle?
Itellä kans toivomuspoljin..
Taajuus kirjoitti:Minähän en näistä oikeasti mitään ymmärrä, mutta maalaisjärjellä voisi kuvitella että lämä tiskissä ajaessa kakkua menisi koneen kulkuhaluihin nähden turhankin paljon, sitten kaasua höllätessä löytyy hetkeksi se optimaalinen asento ja tuo "tehopiikki".
Olen ajatellut samaa, mutta kone ei saa kyllä missään vaiheessa liikaa kaakkua, mutta jos siinä kaasua helpatessa löytyy se optimaalisempi asento ohjainlaitteelle?
Itellä kans toivomuspoljin..
Autosta veto hävinnyt käytännössä melkein kokonaan 3500 jälkeen. Välillä 2000-3000 toimii normaalisti ja yli menevevällä osalla kaasun polkeminen lisää vaan savutusta. Onneksi on 6-pykäläinen loota, joten riittää hyvin normaalissa ajossa uutta puuta pesään, edellisestä vedon loppuessa.
Ilmanputsari ja ampparisihti ok.
Ensi viikolla mennään testeriin ja katsotaan mitä löytyy.
Suurimpana epäiltynä etukäteen maf.
Ilmanputsari ja ampparisihti ok.
Ensi viikolla mennään testeriin ja katsotaan mitä löytyy.
Suurimpana epäiltynä etukäteen maf.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”