-97 tdi passat tehot häviää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tigerishka
-
Viestit: 25
Liittynyt: 25.5.2007 15:34

-97 tdi passat tehot häviää

ViestiKirjoittaja Tigerishka » 25.5.2007 15:43

Eli kyseeessä on 110hp kone ja tehot häviää melkein joka kerta kun kiihdyttää nelos- tai vitosvaihteella. Koneen sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin taas toimii. Ja joka kerta ei tehot häviä vaikka yrittäisikin sitä ja joskus taas kun kiihdytät tasaisesti niin auto nykäisee kerran ja eipä kiihdy mihinkään.
Ahtopaineen rajoitus solenoidi löytyi vikakoodeissa mutta vika voi ilmeisesti olla muuallakin. Alipaineletkut? Ahtopaineanturi?
Nuo solenoidit maksavat yli 100e/kpl ja niitä on kaksi joten ei viitsisi ostaa turhan takia. Ahdin on avattu ja putsattu karstasta.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 25.5.2007 16:30

oireet samat mitkä olivat omassa keittimessä, n75 vaihtoon ja homma toimii 8)

MarkkuL
-
Viestit: 4
Liittynyt: 8.4.2007 20:26

Olis sama vika -> turbon siivet jumissa

ViestiKirjoittaja MarkkuL » 25.5.2007 19:19

Itselläni oli täsmäleen samat oireet, muuttuvasiipisen turbon siivet jumissa. Käytätien eräässä liikkeessä turbon irti ja puhdistutin siivet, olivat lähes jumissa. Moottori oli mennyt aina vedättäessä, kiihdyttäessä vikatilaan korkean ahtopaineen takia ja siten laskee tehoa "varaohjelma" . Moottorin sammuttaminen nollasi tilanteen ja tehot oli jälleen käytettävissä. 1997 1.9 Tdi 81 kW Passat

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.5.2007 19:37

Joko solenoidilta(N75) lähtevä letku mikä menee putsarille tukossa tai sitten itse N75, ja se toinen on EGR:n ohjaukseen.

Tigerishka
-
Viestit: 25
Liittynyt: 25.5.2007 15:34

ViestiKirjoittaja Tigerishka » 26.5.2007 10:41

Eli onko tuo N75 sama kuin ahtopaineen säätöventtiili (ahtopaineen rajoitus solenoidi) ?
Turbo on avattu ja putsattu viime viikolla.
Turbo pitää aikamoista suhinaa ja pihinää kiihdyttäessä mutta onko sillä mitään merkitystä?

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 28.5.2007 0:21

Oliko se ahtimen puhdistus isokin urakka? Itsellä on A4:ssa samanlaista ongelmaa, lähinnä kylmällä koneella, että tehot häviää joskus. Mittarissa on 300tkm, joten voi jo "vähän" olla kertymiä.

Kannattaako hakea jotain tiivisteitä uusia ennenkuin aloittaa tuon turbon irrottelua?

Vai teetitkö tuon putsauksen jossain liikkeessä? Nimimerkistä päätellen taidat olla seinäjoelta, joten putiikin nimikin hyödyttäis.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 28.5.2007 10:15

Turbo pitää aikamoista suhinaa ja pihinää kiihdyttäessä mutta onko sillä mitään merkitystä?


Tuo taas viittaa ahtovuotoon mutta painetesti paljastaa lopulta.
Ehkä ahtopaineiden loggauksellakin saisi jotain selville.

ApJ
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.3.2007 7:53

ViestiKirjoittaja ApJ » 28.5.2007 11:08

Onko ton n75:n vaihtaminen miten iso homma? Ja missä kohti tarkalleen sijaitsee?

Tigerishka
-
Viestit: 25
Liittynyt: 25.5.2007 15:34

ViestiKirjoittaja Tigerishka » 28.5.2007 13:32

Seinäjoelta juu :)
Kaveri otti turbon pois ja putsas. Joku 3-4h hommassa taisi mennä.
Pitää varmaan varata aika testerille että saa tehtyä lisää testejä.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 28.5.2007 13:40

No siis tuollaisen ahtovuototesterin teet itse vaikka hätäpäissään puolen litran limppapullosta ja polkupyörän/auton renkaan venttiilistä.
Sitten vaan puoli kiloa painetta putkistoon ja suhinoita kuuntelemaan.

Tigerishka
-
Viestit: 25
Liittynyt: 25.5.2007 15:34

-97 tdi passat tehot häviää - vika selvitetty

ViestiKirjoittaja Tigerishka » 21.6.2007 14:41

Vika oli loppujen lopuksi turbon hukkaportissa joka jumittaa -> ettimään uutta turboa.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 24.6.2007 22:39

Olis myytävänä tollanen toimiva "hukkaportti" s-joella jos kiinnostaa, ite turbo on väljä.

Tigerishka
-
Viestit: 25
Liittynyt: 25.5.2007 15:34

ViestiKirjoittaja Tigerishka » 25.6.2007 13:10

Mulle sanottiin Diesel huollossa että sitä osaa ei kannata alkaa vaihtamaan että pitääs ettiä jostaki halpa käytetty turbo. Samaa mieltä oltiin Garretin liikkeessäkin.
Parempi kuulemma käytetty kun siihen saa takuunkin kun siinä nykyisessä turbossa voi olla muutakin vikaa, kait.

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 7.7.2007 19:39

niin eli missä toi n75 venttiili sijaitsee, vaikka AHU passatissa?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 7.7.2007 21:22

Paikannat turbon ensin.
Siitä annat katseen vaeltaa nokkaa kohti lähes syyläriin kiinni, niin tulee vastaan mökkylä siellä jonkin verran alempana konehuoneessa kuin turbo, jossa on kolme letkua ja sähköliitin kiinni.
Se ompi N75.

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 25.7.2007 20:40

Osaisko kukaan sanoa, missä ois vika kun tuntuu passatin tehot tuntuu olevan kateissa lämpimällä säällä, viileämmällä säällä tuntuu vetävän ihan hyvin, mutta esimerkiksi lämmin päivä niin ei enää vedä niin hyvin kun viilellä. egr on tulpattu ja ahdotkin tuntuu normaalilta eli käy 0,9 ja laskee 0,7 vedättäessä. Autossa on dimsport rapid lastu, jossa kanssa tuntuu olevan jotain häikkää, eli nykii oudosti n.2000 kierroksessa, tasakaasulla ajettaessa, voi olla että tarttee säädättää?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa