Dieseleiden luonne

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

Dieseleiden luonne

ViestiKirjoittaja sms » 22.3.2007 14:04

Ajovalossa kun on noita diisseleitä niin mikä tekee VAG-diisseleistä huonoja (lukuunottamatta joitain poikkeuksia kuten 3.0 ja 2.7TDI)? 140kaakkinen 2.0TDI:kin saa arvosanaksi kutosen??? Bemarin koneet taas on kautta linjan ysejä tai kymppejä?

Onko noi muut todellakin niin paljon kivempia vai onko tuon sivuston ylläpidolla jotain vag-tdi koneita vastaan?

Ihmetyttää vaan.

shoebox
-
Viestit: 85
Liittynyt: 14.3.2007 13:16

ViestiKirjoittaja shoebox » 22.3.2007 14:14

Ylläpitäjä taitaa sen verran olla oikeassa, että VAG:in Pumppusuutintekniikka on hieman vanhempaa kuin esim. Common-Rail-tekniikka..Mutta ei se nyt niin paljoa mielestäni huonompi ole..Ja tietäähän sen, kun yksi ihminen kirjottaa, että henkilökohtaiset mieltymykset painaa jonkin verran..

Autojen valinnassahan on kysymys siitä, että mitkä viat autoonsa haluaa, ei siitä, haluaako vikoja..Koska kaikissa on omat vikansa!

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 22.3.2007 17:33

Kyllähän se on myönnettävä että onhan ne vag tdit melekosia rallattajia ääneltäänkin, esimerkiksi kun jossain parkkipaikalla kuuntelee muitten valmistamia diisseleitä ni on ne eri hiljasia.

Mutta tuosta saa sen käsityksen että jos ei dpf suodatinta ole eikä tule ni on auttamatta vanha ja huono. Kumma juttu, ensiks tuotiin koko tdi ja kehuttiin ja ylistettiin maasta taivaaseen. Nyt ollaan siinä pisteessä että paskahan se on jne jne =)

Joo kehitys kehittyy ja kyllä niillä uskaltaa ihan samalailla ajella kuin muillakin.

Jospa se tulis Vagiltakin jonain päivänä hilajinen diesel =)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.3.2007 17:45

Ei tuollainen +300t ajettu esikammio 1.9td enää kovin karkea ääneltään ole 8)

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 22.3.2007 17:47

Ja pitäähän dieselin kuulostaa dieseliltä, eikä miltään tun singeriltä... <laitaperisuomalainenkirosanatähän>.

:)

silhouett
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2006 23:43

ViestiKirjoittaja silhouett » 14.6.2007 20:25

Hankinnassa golf 1,9 tdi. Minkälaisia noi koneet noin yleisesti, paljön kärsii kilometrejä jne jne.. noi diiselit on mulle ihan vieraita ja ois kiva tietää valmiix jo mihin varautua =)

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 14.6.2007 22:13

No se vähän riippuu minkä ikästä olet hommaamassa, itsellä on kestänyt jo tuo vanhempi jakajapumpullinen 400tkm ilman mitään nikotuksia.
Golfit on yleensä olleet varmoja peleja ja samalla huolettomia, pois lukien jotkut moottori ongelmat tietyissä moottorityypeissä.
Kannattaa esin ottaa selville se että mikä kone on mahdollisesti tarkalleen siinä autossa mitä ostattelee, ja sitten käyttää Search tällä saitilla.
Silloin saa aika varmasti paljon informaatiota kyseisen konetyypin ongelmista/ominaisuuksista.

Muut lisätkööt ja korjatkoot perässä.... =)

D5252T
-
Viestit: 174
Liittynyt: 5.2.2004 14:56

ViestiKirjoittaja D5252T » 18.6.2007 9:48

Kannattaa puhdistaa silmälasit. Pienten perheautojen kärjessä VAG.

http://www.ajovalo.net/Diesel_parhaat.htm

Pumppusuuttimet ovat huono valinta huonosti äänieristetyssä autossa. Uusi Passat 2.0 TDI:llä aivan järkyttävä ääni ja resonanssi sisällä kaupungissa moottorista ja moottoritiellä hillitön rengasmelu.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 18.6.2007 20:02

Hiukkassuodatin... : D : D
Ehkä astun eko-ihmisten varpaille, mutta ei suuresti säväytä...Vaikka kyllä kai se pysyy läpivirtaavana, kunhan palamisprosessi saadaan sellaiseksi, ettei hiukkasia synny muutenkaan... eli onko koko keksintö "turhake"?

Omassa kotterossa olis varmaan umpitukossa kertapolkaisulla ; ) ....

Mutta kyllä beemerin käynti on nätti...

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 18.6.2007 20:24

Toissa viikonloppuna vertailtiin serkkupojalla lainassa ollutta BMW 320D:tä -07 ja omaa VW Golf 1.9 TDi PD -03. Bemari lähtee nätisti käyntiin ja käy erittäin siististi ja sivistyneesti. Tuon oman pumppusuutindieselin kun nykäisee perään käyntiin rupeaa itsekin kuuntelemaan onko autossa vikaa. Golf kun kuulostaa lähinnä 70-luvun Zetorilta.

Tuo 320D toimii myös ajossa jonkin verran siistimmin: Ei turbopotkuja, tasainen vääntö heti alakierroksilta.

Eli kiteytettynä, en ole kovinkaan eri mieltä ajovalon kanssa asiasta vaikkakin VAG-mies olen.

Jarkkis
-
Viestit: 135
Liittynyt: 30.3.2005 11:50

ViestiKirjoittaja Jarkkis » 18.6.2007 20:46

Hmm..Onhan se Vw:n dieselin ääni kyllä suht kova, jos lyödään tulille pihaan ja mennään siihen viereen kuuntelemaan.

Eri asia on sitten se mihin autoa käytetään (tyhjäkäynti vai normiajo). Itsellä se on ainakin ajoa varten, joten about 80-140 kmh nopeudessa moottorin ääni ei ainakaan vielä ole ollut mitenkään eri lailla koholla, jos vaikka verrataan edelliseen 1.6:seen A3:seen.

MUTTA, osaltaanhan tähän tietenkin vaikuttaa rengasmelu, joka noissa volkkareissa on kyllä aika kova. Bemareillakin ajaneena, niin en kyllä sellaista vaihtaisi tuohon omaani. Jostain syystä se ei vaan "käynyt käteen". Mielipideasioita varmaan.

Ja mitä noihin Mersuihin tulee, niin eipä nekään kauheasti eroa. Kyllä sen "rallatuksen" saa sieltäkin esiin, kun potkaisee sen oikeanpuoleisen pohjaan. Niistä on tullut ajeltua lähinnä niillä nelipyttyisillä, jotka ovat siis mallimerkinnältään niitä CDI-koneita. Eri asia on sitten ne kuusimukiset lohkot, joiden ääntä sitten kuuntelee mielellään siellä rajoittimen tuntumassa (ovat toki myös CDI). Mutta niiden kohdalla tulee muistaa, että silloin on jo kaksi sylinteriä enemmän kuin esim. 2.0 TDI:ssä.


Ehkä eniten haittaa tuossa profiilin kulkineessa rengasmelu. Vedetään topiccia hieman sivuraiteelle: Kellään kokemusta sisälokarien asentamisen auttamisesta rengasmeluun??

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 18.6.2007 22:05

itsellä oli sisälokarit irti vähän aikaa remontin ohessa, voi sitä kohinaa ilman niitä kun ajo 120 motarilla, alla on siis 40sarjalaiset renkaat.
On aika iso ero siis ainakin vähän vanhemmassa autossa, itsellä -96 passat.

Tuossa aikaisemmin kun vertailivat mottorin melua niin, musta yleensäkkin golf ja bmw taistelee vähän eri luokassa. bemarissa on sitä eristettä kummasti enemmän.
Pitäisi vaikka verrata parivuotta vanhaa a4:sta tuohon saman ikäseen 300 sarjab bemariin...

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 18.6.2007 22:10

Eikös nuo BMW:n Dieselit ole aika isoruokasia VAG:eihin verrattuna? Siis saman tehosiin verrattuna. Ei taida kovin paljoa alle 8l/100 noilla 3l koneilla päästä seka-ajossa?

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 18.6.2007 23:25

^ joo on ne. itsellä edellinen auto oli vag tdi. nyt 320d,eikä voi kuvitella yrittää saada samoja kulutuslukemia kuin golfilla
golf iv 110tdi n5-6/100km
320d n 6,5-8/100km

käyntiäänet on kylläkin mukavammat,mut jotenkin purukumimainen vääntö.

Jarkkis
-
Viestit: 135
Liittynyt: 30.3.2005 11:50

ViestiKirjoittaja Jarkkis » 19.6.2007 13:19

Niin sitä kautta se väännön tasaisuus tulee, kun on "purukumia".

Itse ainakin tykkään että kun potkaisee, niin sitten sitä voimaa tulee, eikä tartte miettiä että milloinhan tämä kiihtyy.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.6.2007 17:28

Eipä tuo PSA-yhtymän 2.0 JTD common rail mikään kovin bensamainen ole käynniltään, raklattaa kyllä siinä missä nykyvolkkarikin. Ja dieseliä näkyy maistuvan se 7-8 litraa satasella, ajoi miten tahansa.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 21.6.2007 18:22

Mitenkähän vikaherkkiä noi BMW:n ja Mercedeksen dieselit on verrattuna VAG:n vehkeisiin? Ja millanen ero Audin A6:n tai A4:n ja Passatin välillä oikestaan on? Hiljaisempia? Itsellä ei ole kokemusta kuin ´04 A3:sta, joka piti enemmän (rengas)meteliä kuin oma 3B.

Seuraavan kulkuneuvon kilpailussa finaali käydään 3BG-Passatin, 500-sarjan BMW:n ja mahdollisesti Audin kesken..

JF
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.7.2003 8:54

ViestiKirjoittaja JF » 21.6.2007 19:43

Eikös nuo BMW:n Dieselit ole aika isoruokasia VAG:eihin verrattuna? Siis saman tehosiin verrattuna.

No tuo profiilin 180kW apina kuluttaa matkassa 7.5, sekalaisessa reilu 8. Profiilin 132kW rinkelikeula syö noin 8.5 sekalaisessa, tosin vetäviä pyöriäkin on enemmän.

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 21.6.2007 21:31

kyllä noissa bmw dieseleissä on ihan samoja vikoja kuin vageissakin
nimim. kokemusta löytyy...

Mr. Q
-
Viestit: 76
Liittynyt: 13.2.2005 18:56

ViestiKirjoittaja Mr. Q » 22.6.2007 23:33

Mitenkä maneesi saat viemään autosi noin rutosti?
Mulla on ollut käytössä tuo 530da farkku enkä saa sitä viemään yli 7,5l vaikka tekisin mitä.
Kuutosella alkaviin pääsee helposti vaikka polkee reilustikkin.
Seraava auto taitaa olla tuo 530da kun hinnatkin rupeaa mielyttämään tavallista duunaria.

Cryonic
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.9.2006 9:04

ViestiKirjoittaja Cryonic » 23.6.2007 0:20

Itsellä on toinen dieselseatti menossa ASZ koneella ja olen kyllä ollut ihan tyytyväinen. Mielestäni hinta-laatu suhde on OK ja yksi syy dieselin hankintaan oli "raju" käynti ja voimasavu :) Ja molemmat seatit ovat sitä voimasavua antaneet kyllä koko rahan edestä. Kun tuollaisesta 1.9:stä aletaan 200hp ottamaan pihalle niin kyllähän se näkyy taustapeilissa (ja kuuluukin näkyä) :)

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 23.6.2007 21:28

hyvä kysymys?
matkassa pääsee 6l varovasti ajellen
muuten pääsääntöisesti n7-8l

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 27.6.2007 17:54

Jos kerran BMW kärsii samoista vioista kuin VAGit (samoissa määrin?), onko Bimmerin hankinnassa mitään järkeä? Mitä sillä kohtalaisen kokoisella hintaerolla saa? Muuta kuin sen propelin keulalle..

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 27.6.2007 18:22

maneesi kirjoitti:320d n 6,5-8/100km


Minkäslainen rengastus sulla on? Tuli vaan mieleen..

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 28.6.2007 9:57

rengastus kylläkin on 225/40 18
itsellä ainakin oli viimoinen bmw ei sillä hyviäkin puolia mm.jälleenmyyntiarvo,pitää hintansa paremmin kuin esim vw,hyvät ajo-ominaisuudet, mutta samoja pikkuvikoja kuin halvemmissakin autoissa+suomiautoissa varusteet mallia kirvesmies
hintansa puolesta yliarvostettu merkki.
itse siirryyn kyllä seuraavaksi takaisin vag-maailmaan

silhouett
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.6.2006 23:43

ViestiKirjoittaja silhouett » 8.7.2007 2:19

Golf 1.9tdi 110hp vuosimallia -01 olis nyt tuloillaan. Kilometrejä kertynyt 145tkm. Hintakin kohdallaan. Minkähän suden oon hankkimas?? =)

[/img]

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 9.7.2007 5:25

hyvän suden;)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 9.7.2007 12:55

"110hp" itelläki ja mittarissa 360tkm ;)

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 9.7.2007 16:40

Sen verran pakko kommentoida -07 Honda Accordia tuolla 2,2 DOHC i-CTDi, 140 hv koneella, että ainakin koneen äänen puolesta paljon sivistyneempi, kuin oma VAG diiseli. Luonteeltaan myöskin aika paljon erilainen. Vääntöä tuntuu olevan paljon laajemmalla alueella ja se tulee juurikin "kuminauhamaisesti":) Tosin onhan noissa vertailuautoissa jo eroja koneen koossakin ja tekniikassa, mutta silti. Kulutus tuolla idänihmeellä on kaupunkiajossa 6,5l - 6,8l per 100km.

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 9.7.2007 17:24

Onko muuten totta, että Hondalla on ylivoimaisesti parhaat Dieselit. Muistan jostain tällaisen väitteen kuulleeni tai lukeneeni. Olisikohan ollut joku TM tai autolehti.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 9.7.2007 22:28

haha, "ylivoimaisesti parhaat dieselit"? Määrittelepä tuo lausahdus. :)

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 9.7.2007 22:32

Ehkä Hondan mainoksessa.. :)

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 9.7.2007 22:43

Harvoin sitä repeilee ääneen FFP:tä lukiessaan... :)

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 10.7.2007 15:36

No ylivoimasesti ei ole ehkä ainakaan oikea sana. Hondallahan ei tosiaan kyllä pahemmin taida olla kuin yksi dieselkone, melko varmasti voin kyllä sanoa että CRV taitaa olla ainoa Diesel Honda jonka olen koskaan nähnyt. Puppuahan tuo on, liekkö olen lukenut omiani.

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 10.7.2007 17:57

Joo kyllähän TM(kin) on tuota kehunut, mutta ei se sitä maailman parhaaksi ole sanonut. Kehui kyllä mm. laajaa vääntöaluetta, ohituskiihtyvyyttä, kohtuullista kulutusta ja meluttomuutta. Saa tuon muuten Accordin keulallekin.

Itse olen myös CRV:tä kokeillut dieselinä ja hyvä moottoriahan se on. Tehokkaammalta se tuntui kuin mitä paperiarvot näyttää ja mukava oli ajella. Maailman parhaaksi en sitä väittäisi, en kyllä väittäisi mitään muutakaan moottoria. Kyllähän tuo taisi vuoden moottori -pystin joltain arvoraadilta saada markkinoille tullessaan. En välttämättä silti Hondaa ostaisi.

Itse ajelen kuitenkin toistaiseksi 343000 ajetulla oculla. Ainoa mitä kaipaa on ilmastointi ja lisäpotku. :)

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 14.7.2007 14:25

Accordiakin tuli keväällä testattua ja hondan diesel on ihan jees, mutta siitä huolimatta tuli ostettua Octavia RS 125 kW TDI joka on erittäin miellyttävä ajaa ja vääntöä piisaa ihan mukavasti. Ohitukset on todella vaivattomia. Jossakin lehdessä oli moitittu tuon moottorin ominaisuuksia. 2000 kierroksen kohdalla tulee "halolla päähän" tehopotku, joka on kyllä hieman liioittelua. Kulutus on vaihdellut 5-7 l/100 välillä. Onko muita joilla on kokemusta tuosta moottorista? Tuosta tulee varmaan uudella ohjelmalla melko vekkuli laite, pitää vaan ajella vähän aikaa ihan vakiolla. Wetterauer lupaa 2# ohjelmalla 220hp/440Nm.

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 16.7.2007 12:23

Kyllä tosiaan minutkin tuo RS vakuutti paremmin vaikkakin nelikolla oli mukava leikkiä talvikelillä (suljetulla alueella tottakai).
On vain nuo uusien itseä miellyttävien autojen hinnat niin korkeita tälläiselle tavalliselle tallaajalle..

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 16.7.2007 13:18

Noi luonneasiat on kyllä niin vaikeita arvioida. Tiettyjä autolehtiä kun lukee, niin moottori ei saisi kuulostaa miltään eikä tuntua miltään. Itse kaipaan omiin autoihini luonnetta. Kiva tietää muustakin kun kiekkakellosta, että auto käy. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa