Eipä ookkaan hetkeen tullut kirjoiteltua tänne, mutta nyt tuli kysyttävää.
Elikkäs tarttis tuo T4:nen päivittää uudenpaan. Haaveissa siintelis tietenkin tuo 174 heponen T5, mutta lompakko saattaapi laittaa hanttiin...
No jos sais irti edes tuon kesymmän 2,5litrasen. Nuo 1,9:sit kun ei oikeen säväytä...
No niin, sitten se kymysys:
Kun ei kuitenkaan eurot piisaa uuteen, niin uskaltaako tuon 2004mallin ostaa, vai onko murheenkryyni monine lastentauteineen mallin vaihtumisen vuoksi?
Vai kannattaako nöyristellä ja nuolla vähän enämpi tuota pankin setää, niin sais jonkun lantin enämpi ja hankittua vuodenpari tuoreemman yksilön?
Tietenkin muutkin käyttökokemukset T5 mallisista Porttereista kiinnostaa.
T5 Transportterin lastentaudit?
Valvoja: ffp jäsenet
Malli vaihtiMalli vaihtui 2003 ja ensimmäiset valmistettiin jo toukokuussa tuona vuonna. Meidän transu on 1.9 105hv versio ja siihen vaihdettiin kaksoismassa pyörä n.75t kilsoilla. Työpaikalle hommattiin 2.5 versio 09/03 ja sen ominaisuutena oli öljyn"juominen" ja kytkin vaihdettiin siihenkin kylläkin alle 20tkm ajoilla. Molemmat ovat busseja, joten kovasta käytöstä johtuen nuo kytkimet eivät levinneet.
2-massa vauhtis on yx helvetti kaikissa uusissa volsuissa, joten kantsii selvitellä saako siihen jonkin toisen valmistajan perus vaihtiksen. On reilumman puoleinen operaatio vaihtaa, mutta varmastikin kannattava. Muita murheita: takapyöränlaakerit, etuiskarit, etupään narina, öljyvuotoja, joitain turboja etc. sellaista pientä. Mikäli niiden kannsa voi elää niin ajettavuudeltaan vallan maino pirssi - nelikkona. etuvetonen hiemankaan ei pitävällä ei niitä parhaimpia.
Itsellä toinen T5:n menossa ja molemmissa oli ilmastointilaite vajaatäyttöinen eli yli 100g kylmäainetta piti lisätä jotta kunnolla hönki kylmää - lisäksi vaikutti polttoaineen kulutukseen reiluusti.
Ensimmäisessä T5:ssa vaihdettiin takuu ainakan 2-massavauhtipyörä, iskareita ja jotain iskarien päässä olevia laakereita. Tämä yksilö oli ensimmäistä sarjaa mikä tehtaalta ulos putkahti ja sen huomasi vikojen määrässä.
Nykyisellä ei ole ehtinyt vielä ajaa kuin railut 5tkm joten vikoja ei vielä voi paljoa odottakaan löytävänsä. Aina vika listalla oli siis tuo ilmastoinnin kylmäainaan vajaus.
Ensimmäinen oli siis 1.9l 77kW TDI ja nykyinen 2.5l 96kW TDI 4Motion.
Ensimmäisessä T5:ssa vaihdettiin takuu ainakan 2-massavauhtipyörä, iskareita ja jotain iskarien päässä olevia laakereita. Tämä yksilö oli ensimmäistä sarjaa mikä tehtaalta ulos putkahti ja sen huomasi vikojen määrässä.
Nykyisellä ei ole ehtinyt vielä ajaa kuin railut 5tkm joten vikoja ei vielä voi paljoa odottakaan löytävänsä. Aina vika listalla oli siis tuo ilmastoinnin kylmäainaan vajaus.
Ensimmäinen oli siis 1.9l 77kW TDI ja nykyinen 2.5l 96kW TDI 4Motion.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 27 vierailijaa