T5 Transportterin lastentaudit?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tareza
-
Viestit: 61
Liittynyt: 30.8.2003 17:44

T5 Transportterin lastentaudit?

ViestiKirjoittaja Tareza » 26.5.2007 15:54

Eipä ookkaan hetkeen tullut kirjoiteltua tänne, mutta nyt tuli kysyttävää.
Elikkäs tarttis tuo T4:nen päivittää uudenpaan. Haaveissa siintelis tietenkin tuo 174 heponen T5, mutta lompakko saattaapi laittaa hanttiin...
No jos sais irti edes tuon kesymmän 2,5litrasen. Nuo 1,9:sit kun ei oikeen säväytä...

No niin, sitten se kymysys:
Kun ei kuitenkaan eurot piisaa uuteen, niin uskaltaako tuon 2004mallin ostaa, vai onko murheenkryyni monine lastentauteineen mallin vaihtumisen vuoksi?

Vai kannattaako nöyristellä ja nuolla vähän enämpi tuota pankin setää, niin sais jonkun lantin enämpi ja hankittua vuodenpari tuoreemman yksilön?

Tietenkin muutkin käyttökokemukset T5 mallisista Porttereista kiinnostaa.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 26.5.2007 22:22

Malli vaihtiMalli vaihtui 2003 ja ensimmäiset valmistettiin jo toukokuussa tuona vuonna. Meidän transu on 1.9 105hv versio ja siihen vaihdettiin kaksoismassa pyörä n.75t kilsoilla. Työpaikalle hommattiin 2.5 versio 09/03 ja sen ominaisuutena oli öljyn"juominen" ja kytkin vaihdettiin siihenkin kylläkin alle 20tkm ajoilla. Molemmat ovat busseja, joten kovasta käytöstä johtuen nuo kytkimet eivät levinneet.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 27.5.2007 9:36

2-massa vauhtis on yx helvetti kaikissa uusissa volsuissa, joten kantsii selvitellä saako siihen jonkin toisen valmistajan perus vaihtiksen. On reilumman puoleinen operaatio vaihtaa, mutta varmastikin kannattava. Muita murheita: takapyöränlaakerit, etuiskarit, etupään narina, öljyvuotoja, joitain turboja etc. sellaista pientä. Mikäli niiden kannsa voi elää niin ajettavuudeltaan vallan maino pirssi - nelikkona. etuvetonen hiemankaan ei pitävällä ei niitä parhaimpia.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 27.5.2007 9:55

Itsellä toinen T5:n menossa ja molemmissa oli ilmastointilaite vajaatäyttöinen eli yli 100g kylmäainetta piti lisätä jotta kunnolla hönki kylmää - lisäksi vaikutti polttoaineen kulutukseen reiluusti.

Ensimmäisessä T5:ssa vaihdettiin takuu ainakan 2-massavauhtipyörä, iskareita ja jotain iskarien päässä olevia laakereita. Tämä yksilö oli ensimmäistä sarjaa mikä tehtaalta ulos putkahti ja sen huomasi vikojen määrässä.
Nykyisellä ei ole ehtinyt vielä ajaa kuin railut 5tkm joten vikoja ei vielä voi paljoa odottakaan löytävänsä. Aina vika listalla oli siis tuo ilmastoinnin kylmäainaan vajaus.

Ensimmäinen oli siis 1.9l 77kW TDI ja nykyinen 2.5l 96kW TDI 4Motion.

Nafta
-
Viestit: 38
Liittynyt: 14.2.2007 21:29

ViestiKirjoittaja Nafta » 30.6.2007 20:11

omassani ei kyl ilmastointi työnnä tarpeeks hileitä ja ajettu 9tkm eli taitaa olla liian vähä nesteitä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 27 vierailijaa