1.6D pumpussa kaksi vaijeria?
Valvoja: ffp jäsenet
1.6D pumpussa kaksi vaijeria?
Tyhmänä kysyn, että miksi tuohon 1.6D pumppuun menee kaksi vaijeria? Päälle menee kaasuvaijeri ja pumpun ja lohkon väliin menee..? Siinä on vähän kaasuvivun kaltainen vipu, josta lähtee vaijeri korin alle. Tämä vaijeri ei liiku kaasua painettaaessa, pitäisikö? Auto siis 85 caravelle, alunperin TD, nykyisin D. Kone on jonkin verran nuhainen, mutta lähtee todella helposti käyntiin ja ei pahemmin savuta kuin ylämäessä. Huippuja tuntui löytyvän vain 90km/h, kai tuon pitäisi vähän lujempaa kulkea, leimattukin HA:ksi. Tuntui ylävääntö puuttuvan kokonaan vauhdissa. Alakierroksilla vääntää ihan jees. Loota 4 vaihteinen manuaali.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=ajoitus
Lähempänä pehmeää, olen laittanut tarkalla työntömitalla monet pumput kohdalleen (oltava tarkkana ja samasta kohdasta aina).
Lähempänä pehmeää, olen laittanut tarkalla työntömitalla monet pumput kohdalleen (oltava tarkkana ja samasta kohdasta aina).
Säädin tyhjäkäyntiä kohtuudella pienemmälle, kun tuntui käyvän kovalla. Käänsin syöttöä hiukan isommalle, nakutus/räksätys pieneni selvästi ja käänsin pumppua ihan vähän takaa katsottuna myötäpäivään, jolloin käyntiääni pehmeni selvästi. Samoin kun otin sen ennakkovaijerin pois käytöstä, joka oli ON asennossa. Nyt kuulostaa hyvin paljon paremmalta. Pitää jossain välissä käydä kokeileen oliko muutakin vaikutusta kuin saundi muutos.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa