Koppiauto ACV 75kW oli remminvaihdossa…
Ajoitukset on nyt tässä asennossa tyhjäkäynnillä kuumalla koneella:
GR 000 -> Basic settings puolella, kenttä 2. *** 80…90
Measuring block 004
Specified 0,4 BTDC *** Actual 3,5-4,5 BTDC *** Cold start duty 14,7%
TDI timing ikkunassa menee ulos asteikosta.
Eli aika paljon liikaa ennakolla. Mutta kuitenkin ajossa mitatessa tuo actual seurailee hienosti specified pyyntiä esim. 80 tasanopeudella sekä osakaasu+täyskaasuvedätyksissä.
Ainoastaan hyvin pienellä kuormituksella tai pienillä kierroksilla (alle1600) actual on suurempi kuin pyynti. Ilmeisesti on niin, että ohjelmallinen säätö pystyy kompensoimaan tuon liian ennakon pois. Kannattaako tuota nyt alkaa säätämään vai työntää menemään. Ajan kuluessahan tuo säätö kuitenkin hiipii myöhäisemmälle. Kertokaas viisaammat.
2,5 TDI remminvaihdon jälkeistä ajoituspähkäilyä
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa