Mitä ainetta DPF on?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

Mitä ainetta DPF on?

ViestiKirjoittaja Adenoid » 9.4.2007 22:53

Simppeli kysymys, simppeli kysyjä:

A) '99 Golfini partikkelisuodatin (tai joku hiton katalysaattori kuitenkin) on ulkokuoreltaan mitä? Todennäköisesti terästä?

B) Mitä materiaalia sen sisällä oleva systeemi on? Tiedän että noissa kateissakin käytettään vaikka mitä taikametalleja, mutta onko ne platinakalvot sun muut sattumoisin teräksen päälle vedettyjä? Eli ovatko magnetisoivia?

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 9.4.2007 23:01

Eli kun on kerta 99 niin tuskin on partikkelisuodatin, vaan ihan normaali katalysaattori. Ja se ulkokuori on varmaan jotain metallia ;) luulisin että pelkkää peltiä, mutta voihan se toki terästäkin olla.

Sisällä oleva materiaali on jotain osittain keraamista koska se rikkoontuu kun sitä tökkii sisäpuolelta ja menee ihan palasiksi ja tulee pois sieltä.

Ja ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että kuinka niin?

Edit: Ja jos kysyit mitstä se dpf on tehty niin siitä taas ei oo mulla minkäänlaista hajua

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 10.4.2007 9:52

Kiitoksia vastauksesta. Syy on aika simppeli: tämän saastelaitteen sisältä kuuluu noin 2000prm kohdalla pientä, joskin vittumaista sirinää, joka johtunee pienenpienestä, kennostosta irronneesta palasta. Ei näytä tulevan ulos luonnollista poistumaa pitkin, joten nerokkaana suunnitelmani oli läjäyttää magneetti katalysaattorin kylkeen kiinni, jotta olisi saanut lukittua sen sisällä heiluvan metallipalan johonkin kohtaan ja äänen vaimennettua.

Toisaalta taas, nyt kun tarkkaan miettii, niin katalysaattori käy jopa dieselautossa hiton kuumana, ja lämpöhän yleensä demagnetisoi aineen, joten taitaisi olla lyhytaikainen korjaus. Ehkä ton kanssa pitää vaan elää.

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 10.4.2007 10:25

Jos se helinä alkaa ottaan päähän, nii katti pois ja rautakangella läpi ja hilut ulos. Suora putkenpätkä sisälle ja takasin paikalleen.
Joissainhan on katista lähteny kennot irti ja tulpannu lähes koko putken niin että tehot on kavonnu.
Ei vaikuta päästöihin katsastuksessa.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 10.4.2007 10:27

Vielä nerokkaampi suunnitelma on että otat sen putken kartanolle sieltä ja lyöt ne sisukset paskaks etkä puhu kellekkään mitään ni hyvä tullee. Ei sirise eikä tee mitään muutakaan.

Kun lueskelet täältä näitä keskusteluja niin se on hyvinkin yleinen tapa korjata katalysaattori ;)

Edit: otor ehti ekaks :)

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 10.4.2007 12:50

Noh, jos tosta laitteesta tehot katoaa, ei se ole vielä mitenkään erityisen paljoa hävittyjä hevosvoimia...eiku...

Juu, mietitään. Viimeistään toi tulee eteen siinä vaiheessa kun autoa lähtee vaihtamaan, sillä ostajan mielestähän tollainen auto on täysin paskana...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa