En nyt tiedä onko tämä (Diesel Power) oikea osasto tälle kyssärille, kun voimaa tosta SDI:stä ei löydy, mutta...
Kyseessä on 99-mallin neloskoppainen SDI-Golf, ajettu 182tkm, ja huollettukin vielä perkele sentään. Huomasin tossa äsken töistä kotiin ajellessani että lämpömittari seilaa edestakaisin (ajettu oli noin 40 kilsaa, eli kylmä kone ei ollut enää). Maksimissaan se nousee "normaaliin" eli 90 asteen viivalle, mutta ajoittain putoaa (siis tasakaasuajossa??) sinne edelliselle viivalle, jopa aavistuksen sen alle, noustakseen taas hetken päästä normaaliksi. Tätä jatkuu aika normina näköjään. Lähdettäessä liikkeelle auto lämpenee kuitenkin normaalisti. Viisarin seilaaminen ei ole sellaista sähköhäiriön omaista hermostunutta nykimistä, mutta silti nopeampaa kuin normaalissa lämpenemisessä - niin että sen ihan selkeästi huomaa. Sinänsä kiva, se nyt on nopein viisarin nousu mitä tossa värkissä tapahtuu...
...mutta onks tässä nyt kyseessä indikaatiovika, onko joku törmännyt samaan ongelmaan, jättänyt korjaamatta ja räjäyttänyt koneensa seuraavalla viikolla? Oliko näyttävät liekit?
VAG.COM:ia ei ole, en pysty lukemaan muita vikakoodeja kuin ne mitä paljain silmin näen: tehoa puuttuu, keulassa on kiveniskemiä ja auto näyttää tikkurila-uskottavalta.
SDI-Golfin lämmöt seilaavat?
Valvoja: ffp jäsenet
Mikähän siihen oikein vaikuttaa sitten? Ei oo nyt 100% tietoa, mutta tuntuu että vasta pidemmän matkan ajon jälkeen ja lämpimällä säällä toi vika ilmenee, mutta lyhyemmillä sprinteillä mittari kiipeää kiltisti tappiin asti. Jos lämpömittarille ja vaikkapa moottorinohjaukselle omat anturinsa niin tuo ei kai ole niin kiireinen, mutta jos ottavat indikaation samasta anturista niin kai ton voisi vaihtaa ettei kone luulee käyvänsä pakkasaamun lämpötiloissa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa