EGR

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

T.M.R.
-
Viestit: 93
Liittynyt: 12.3.2004 15:30

EGR

ViestiKirjoittaja T.M.R. » 19.5.2006 20:21

Eilen rupesi tuosta EGR:n venttiilistä kuulumaan sammakon kurnutusta tyhjäkäynnillä.
Tempasin alipaineletkun irti ja kyl se venttiili noin omalla järjellä ajateltuna toimi => alipaine avasi venttiilin ja jousi painoi sen kiinni.

Kuten kuvasta
Kuva
näkyy niin oli aika suttusta. Aukasin tuon coolerilta tulevan putken ja sekin oli aika märkä öljystä.
Turbolta en vielä jaksanu irrottaa sitä imuputkea irti, jotta ois päässy kattomaan välyksiä.
Kysymys: mistä tuo öljy tuohon mottiin? Ja mikä virka tuolla punaselle ympäröidyllä on? DieselGuru kaveri sano notta sen voi nippusiteellä lukita?

EDIT: mikä todennäkösyys on sille, että turbon akselilta valskaa öljyä tuonne coolerille jne.
jos on ajettu ensimmäiset 150 tonttua melko pitkillä ilmansuodattimen vaihtoväleillä?


1.9 TDI Pwd mylly siis passatista vm. 01, pumppusuutin.
Viimeksi muokannut T.M.R., 20.5.2006 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 19.5.2006 22:50

huohotusputki se sitä öljyä sinne tuo. normaalia.

punaisella ympyröity systeemi ohjaa läppää tuossa imusarjassa, jonka tehtävä on ohjailla egr:n tuomaa pakokaasuvirtausta eteenpäin. tai jotain sinne päin. Avittaa myös sammuttaessa. Äkkiseltään läppä näyttää ihan kaasuläpältä.

se on sitten ihan öljykarstatöhnässä sisältä.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 20.5.2006 12:01

Tuo läppä on tosiaan sitä varten siellä että ei sammuttaessa täristäisi. Omasta poistin kaikki alipaine letkut mitkä menee EGRlle ja tuolle läpälle. ei niitä oikeasti tarvita :D

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 20.5.2006 12:02

eikö kyseinen läppä sulkeutuessaan hidasta myös ahtimen pyörimistä sammuttamisen jälkeen?

T.M.R.
-
Viestit: 93
Liittynyt: 12.3.2004 15:30

ViestiKirjoittaja T.M.R. » 20.5.2006 13:48

Mä laitoin tuon niparilla sillä tavalla, että se on aina auki. Ja tuntuu, että auto sammuu paljon "terveemmällä" tavalla.
Mikä on mielipide tuon EGR:n eliminointiin. Tukkia alipaine vai tukkia se sieltä pakosarjan liitoksesta peltilätkällä.
Kuinka helposti tuo EGR venttiili valuttaa välistä vaikka ei alipaineistu?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 7 vierailijaa