Tutina Golfissani
Valvoja: ffp jäsenet
Tutina Golfissani
Auto on Golf Tdi 1,9 -98, ensimmäinen IV koppainen. Tutina tulee juuri ennenkuin auton nopeus on nollassa, yleensä silloin kun saavutaan risteykseen ja hiljennentään tai ajetaan ruuhkassa, heti kierrosten pudottua alle 1000rpm ja vain sillä tyhjäkäynnin n. 900rpm välisellä kierrosalueella. Väliä ei ole sillä onko kytkin ylhäällä vai pohjassa, vaihde on vapaalla, painanko jarrua vai en. Tutina tuntuu hienoisesti myös ratissa. Sen havaitsevat myös muut autossa. Tutina loppuu välittömästi kun painan kaasua, vetoa on niin kuin pitääkin. Olen demonnut kaverilleni tutinaa laskemalla noin parikymmentä metriä loivaa mäkeä, tutisee nopeuden ollessa n. 20km/h ja hetkeä ennekuin pysähdymme, tutina lakkaa. Myös maantievauhdissa kun heitän vapaalle hetkeksi ja kierrokset putoavat tulee tutinaa. Jotenkin puukätenä arvelisin kyseessä olevan jotenkin tyhjäkäyntiin liittyvän asian, en tiedä, mitä se voisi olla? Testerissä auto on käytetty eikä mitään poikkeusellista ilmennyt, korjausmies neuvoi vain antamaan reippaasti kenkää koneelle ja unohtamaan koko jutun.... Kuullostaako temppuilu kenenkään korviin mitenkään tutulta?Pääsisikö tuosta eroon vain nostamalla tyhjäkäyntiä korkeammalle lähelle 1000rpm? Onko siinä järkeä, nouseeko kulutus? Olen autolla ajanut nyt 20tkm viime loppukesän ostosta lähtien ja aina perille päässyt, mutta hieman ärsyttää tuo päivittäinen tutina...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa