V6 2.5 TDI neloskopan golffiin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

V6 2.5 TDI neloskopan golffiin

ViestiKirjoittaja LTR » 11.5.2005 22:50

Mahtaakohan olla tekemätön paikka?
Sopiikos "katko", koneen korvien paikat ym. sinnepäinkään?

Mistäs näitä koneita mahtaa löytyä täydellisenä? Itsekin olen monen näköistä värkkiä ja huristinta nähnyt kuleksivan mutta näitä ei ole tullut vastaan.

Tämä voisi olla konsti jolla ainakin saisi dieseligolffin teholukemat oikealle sataselle..
Viimeksi muokannut LTR, 13.2.2006 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 11.5.2005 23:31

No niin no...ei se sinne _käy_ edes huonosti. Kaikkihan tosin mahdollista on...olihan Dahlbäkilläkin kone pitkittäin neloskoppiaisessa, mutta tämä nyt on ajatuksena laskettava sinne aamuyöntuntien "vittu mä laitan pyyttonin weekakstoistasen kakkakoppaan" osastoon

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 12.5.2005 8:47

Mutta katko pitäisi kaiken järjen mukaan olla sama ja veekonehan on lyhyt tai ei ainakaan pidempi kuin rivi4, eikös?

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 12.5.2005 10:08

Mutta katko pitäisi kaiken järjen...


?? Katko ??

Ei siinä varmaan ensimmäisenä se koko vastaan tulekaan vaan rakenteen totaalinen ero. Mutta kaikkeahan tosiaan voi rakentaa, vaatii hiukan vain harrastusintoa.

Edit.
Vai miten päin olet sitä sinne laittamassa? Kun onhan IV Golfissa V-kone olemassa mutta siitä aski ei kyllä tähän tapaukseen sovi, eikä tietääkseni missään laitteessa tuota 2,5TDI konetta poikittain ole.
Viimeksi muokannut Iiro, 12.5.2005 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 12.5.2005 10:28

veekonehan on lyhyt

On juu, mutta entäs se leveys?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 12.5.2005 12:08

Jos katkolla tarkoitat vaihteiston pulttikehää, niin ei se pitkittäis- ja poikittaiskoneessa kyllä valitettavasti sama ole.

Tuon moottorin asentaminen neloskoppiaiseen vaatii keulan rakenteen täydellisen muutoksen ja/tai jonkin aivan ihmeellisen vaihteiston.

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 12.5.2005 13:05

Eihän mikään laki kiellä kääntämästä konetta poikittain. Tässä tapauksessa siis pitkittäin. Eli ei siis mitenkään mahdoton paikka, koko paketti A6:n keulalta ja hiukan kenkälusikkaa... kyllä se sinne menee. Millon on muutoskatsastettu?

:D

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 12.5.2005 14:38

Vaihteiston kehää meinasin eli koneen ja laatikon"katkoa". Huonompi juttu jos se ei olekaan sama..

Noh, täytyy panna myssyyn hautomaan ja miettiä sitten uusiksi mitä tulee.
Tuo ARL oli noin kaksi viikkoa hauska kunnes eräs rakentamani Golf4 v6 4Motion näytti minulle takavalonsa:(p:kele

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.5.2005 18:21

Olen missannut tuon ARL-koneen käyttöönoton, vai oliko siitä juttua täällä? Onko voimia mittailtu vielä?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 13.5.2005 13:31

Ei ei, tämä kommentti ei koske sitä ARL-konetta joka on tulossa omaani vaan "työsudeajoneuvoa" joka on ollut käytössä, varustettu MTM:n lastulla..

Heräsi vaan pelko että riittääkö tuon omankaan resurssit tuon bensa kuuvetosen kiusaamiseen:/ , mutta eiköhän se siitä taas kun joutaa tekemään.. kansi on paraikaa työnalla ja alkaa vaikuttamaan jo todella hyvältä vaikka itse sanonkin;)

Tämä idea lähti siitä kun kaverini hankki hihnakatkon jäljiltä konerikkoisen vm2001 variant 4Motionin..

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 13.2.2006 14:35

Tähän artikkeliin liittyen onko pitkittäiskoneissä 130hp tdi pd ja v6tdi samantyyppinen laatikko? quattroja molemmat..

Edit: Kysymys johtuu siitä että audin 130hp PD AVF/AWX-kone näyttäisi olevan samalla katkolla kuin v6 tdi audi a6. En ole vielä päässyt mauserilla mittailemaan mutta akselipainon ja päästöluokituksien kanssa ei tule ongelmia jos tämmöisen sattuu haluamaan.. eikä tehoakaan tule yli 150hevosvoimaa ;)

I_me
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.5.2005 1:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja I_me » 13.2.2006 23:09

Itsellä on pyörinyt takaraivossa miete corradosta transporterin tdi motilla :D. Tiiä sit miten istuis, eipä oo corradoa eikä liioin konetta, mut pähkäillähän saa.

katajism
-
Viestit: 86
Liittynyt: 11.5.2004 12:31

ViestiKirjoittaja katajism » 14.2.2006 8:21

onko joku tehnyt audi 80 5 syl tdi:llä tai 6 syl tdi:llä?

tuollainen kun quattrona ja tdi:nä olis kiva. ja farkkuna. Eli menisikö v6 bensan tilalle v6 diesel?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa