Terve,
Tuli tuossa eilen bongattua lyhyen autohistoriani toinen varoitusvalo Passatin kojetaulusta. Jarrunesteestähän tuo näkyi huutavan. Juuri startatessa ilmestyy varoitusvalo ja kuuluu kolme - neljä piippausta. Kuitenkaan tämän jälkeen ei kuulu mitään ja varoitusvalo sammuu. Eilen starttaillessa auto oli puutteellisesti lämmitetty, mutta tänään kokeilin melkein viiden tunnin lämmityksellä, eikä vika poistunut. Jarrunestettä on riittämiin ja kaikki muutkin nesteet ovat vailla merkkejä jäätymisestä. Ainut huomattavissa oleva "vika" tuon varoitusvalon lisäksi on tällä hetkellä kytkimen hitaus, mutta se lienee lähinnä pakkasen aiheuttama oire. Mistä jarrunesteen varoitusvalon ilmoittamaa vikaa pitäisi ruveta paikantamaan?
3B Passat ja jarrunesteen varoitusvalo
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrunesteet ilmeisestikin juuri kaksi vuotta vanhat. Naapurin mukaan ei kannata välittää tuosta. Itse olen vähän skeptinen sen suhteen, koska kytkin kärsinee siitä, jos se nousee hitaasti ja saattaa jopa jäädä puolitiehenkin yläasentoa.
Naapuri ja pari kaveria sanoivat, että eivät ole vaihtaneet jarrunesteitä puoleen vuosikymmeneen, mutta heillä on autoissaan jarruneste ja kytkinneste eri järjestelmissä, toisin kuin tässä 3B:ssä. Miten on, kannattaako vaihtaa vai antaa kytkimen elää kovemmilla pakkasilla vähän omaa elämäänsä?
Naapuri ja pari kaveria sanoivat, että eivät ole vaihtaneet jarrunesteitä puoleen vuosikymmeneen, mutta heillä on autoissaan jarruneste ja kytkinneste eri järjestelmissä, toisin kuin tässä 3B:ssä. Miten on, kannattaako vaihtaa vai antaa kytkimen elää kovemmilla pakkasilla vähän omaa elämäänsä?
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa