Moottorin lämmöt??
Valvoja: ffp jäsenet
Moottorin lämmöt??
Onko aivan normaalia, että moottorin lämmöt eivät pysy siinä n. 90 asteessa rauhallisessa maantieajossa?( n. 80 km/h) jos lämmityslaite puhaltaa täysillä?? Borassani (-02 74kW Tdi) ainakin nuo lämmöt tuppaavat laskea alle yhdeksänkympin. Eikä se lämmityslaite järin lämmintä ilmaa sieltä puhalla?? muutenkin on todella hidas lämpiään...mites kun tulee 20 astetta pakkasta???
Auttaako jos laitta pahvia tms. sinne maskin taakse jäähdyttimen eteen??
Auttaako jos laitta pahvia tms. sinne maskin taakse jäähdyttimen eteen??
Viimeksi muokannut pdbor, 5.2.2006 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
en ole varma että onko tuossa sun autossa kannen takapäässä 3 hehkutulppaa vesitilassa, jotka auttaa moottorin lämpiämistä. Itseltäni uusin 2 niistä kun olivat tulleet tiensä päähän. Alkoi moottorikin pitämään lämpöjä paremmin ajossa ja lämpeää myös nopeammin (jos ei oo muistanut webastolla lämmitellä)
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 9.9.2003 16:19
Juu. Eli tuo ensimmäinen viestihän kertoikin jo syyn.
Autoja tuli kuulema huoltoon, kun lämmöt ei nouse
kovilla pakkasila. Ja vot! Ongelmaanhan löytyi helppo
ja halpa korjaus, säädetään vaan viisaria.
Jos lämmöt on OIKEASTI normaalissa, niin silloin
ei minun järjen mukaan pahvit auta.
Ja jos lämmöt on liian alhaalla, niin ensin vaihtamaan
termostaattia. Sitten vasta kovilla pakkasilla maski tukkoon, niin ei kone palele pakkasessa!
Dieseli autoilun hyviäpuolia! Pipo saa olla päässä
autossakin. JOU.
Autoja tuli kuulema huoltoon, kun lämmöt ei nouse
kovilla pakkasila. Ja vot! Ongelmaanhan löytyi helppo
ja halpa korjaus, säädetään vaan viisaria.
Jos lämmöt on OIKEASTI normaalissa, niin silloin
ei minun järjen mukaan pahvit auta.
Ja jos lämmöt on liian alhaalla, niin ensin vaihtamaan
termostaattia. Sitten vasta kovilla pakkasilla maski tukkoon, niin ei kone palele pakkasessa!
Dieseli autoilun hyviäpuolia! Pipo saa olla päässä
autossakin. JOU.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Omassa Golffissa eivät lämmöt enää jaksaneet nousta 90 asteeseen, kun pakkasta oli -24C. Viisari jäi yhden viivanvälin verran alle 90 asteen. Lämpöä riitti jotenkuten. Tuntuu että ainakin mun Golffille -18 astetta pakkasta on kylmin lämpötila, jolloin lämppäri puhaltaa llämmintä kunnolla. Tuon alle kun mennään, niin lämmöntulo alkaa hiipumaan.
32 näytti ulkona pakkasta auton mittari kun ajelin... hyvin tarkeni... keulassa sisäpuolella pahvi ja välijäähyn edessä myös tukkoa..kokonaan oikeastaan tukos... nostaa lämmöt ja pysyy.. eikä tarvi edes säädintä pitää kuin vähän yli puolen välin... jos noita pahvitukkoja ei ole niin auto on kuin pakastin...
Mullakin pysyi lämmöt normaalissa alh octaviassa pakkasmittarin näyttäessä parhaillaan -30,5c. Maantienopeuksia ajelin 90- 100km/h. Lämpöä tuli kajuuttaan hyvinkin riittävästi vaikkakin laseja alkoi vetämään ylälaidasta kuuraan kolmen hengen kuormalla. Mutta ei todellakaan tarvinnut pipoa tai hanskoja edes miettiä. Syyläri on suojattu ajoviimalta pahvilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa