Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!

ViestiKirjoittaja Daword » 19.7.2021 16:44

Onko tietoa onko merkitystä BKD koneessa kumpaa kautta muskelit laittaa ahtimelle?
Tuosta EGR reijästä vai saako saman tuloksen ja aineen menemään samaan paikkaan jos laittaa tuosta pakoputken puolelta?

Kuva

Jule
-
Viestit: 116
Liittynyt: 8.10.2014 23:13

Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!

ViestiKirjoittaja Jule » 20.7.2021 14:28

Pitkällä letkulla vaan egr:än reiästä.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!

ViestiKirjoittaja Daword » 21.7.2021 7:54

Jule kirjoitti:Pitkällä letkulla vaan egr:än reiästä.

Joo se on vaan parin tunnin homma BKD lähteä sieltä EGR kautta laittamaan mömmöä kun on vähän purettavaa ja ahdasta.
Pakoputken puolelta n.10min homma.
Siksi kyselinkin onko käytännön merkitystä tuolla.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.7.2021 7:33

No ei sillä ole väliä kumpaa kautta se laittaa, samaan pakopesään se menee.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!

ViestiKirjoittaja Daword » 13.4.2022 22:17

Vakio ahdin tuli tiensäpäähän, mutta Mr muskeli ei sitä rikkonut.

Suosittelen varomaan käyttämästä ainakin vanhahkolle ahtimille kyseistä tai vastaavanlaisia aineita
https://www.wynns.eu/product/turbo-cleaner/

Alkoi tämän käsittelyn jälkeen välittömästi tuprutteleen melkoisesti sinistä paikoiltaan lähdettäessä sekä tyhjäjäynnillä.
Joten Mr muskeli ehdottomasti turvallisempi konsti putsailla joita tälläkin ahtimella oli takanaan 6kpl

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!

ViestiKirjoittaja vw-racing » 30.4.2022 9:00

Aika absurdia tulla väittämään että yritykset jotka ovat kehittäneet kemikaaleja juuri tiettyjä toimenpiteitä varten toimisikin tuote päinvastaisesti rikkomalla nämä kohteet.

Se mitä Mr. Muscleen tulee niin kannattaa käydä katsomassa erään tunnetun Akaassa toimivan turbopajan Facebook sivuilla päivitys ajalta 18.10.2019. Siellä on faktat miten tämä sinun kehuma Mr.Muscle saa ahtimet totaalisesti hajalle! Tämä yhtenä esimerkkinä muiden alan ammattilaisten faktojen joukossa.

Ja vielä näihin eri yhtiöiden kehittämiin kemikaaleihin. Luuletko että näitä olisi tarjolla jos yksikin ahdin tai muu komponentti menisi hajalle juuri niiden tuotteiden ansiosta.

Lopputuloksena väitän että sinun Mr.Muscle käsittelyt ne ahtimesi on saanut hajalle.

1.9tdi ajm
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 21.7.2024 6:24

Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!

ViestiKirjoittaja 1.9tdi ajm » 21.7.2024 6:28

Itse eilen tein mr muscle käsitelyn.. ei ois kannatanu paikallaa kaasutaes pien vingunta auto sammuksii… uuestaa käymää niin ei ahda mitää ja turpo kokonaa pois pelistä… matkalla kotiin hetken ahto ja taas pois pelistä.. tänään meen kattoo ja toivon että ahtolinja vaan pois paikaltaa coolerilta tms tai sitten oli vakio 520tuhat ajetun ahtimen tarina tiensä päässä

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!

ViestiKirjoittaja 3AHG » 10.8.2024 23:28

Golfiin tein alkukesästä forten aineilla käsittelyn. Talvella hommasin BXE koneisen golfin, ja huomasin että täyskaasulla kiihdyttäessä meni aina vikatilaan n.3000rpm kohdalla. Vcds katselin lukenia ja ahtopaineet piikkasi 2baria ja tuolloin iski aina vilatilan päälle, vnt siis jumissa. Mittarissa oli n.340 tkm, ja edellinen omistaja ajanut pitkää työmatka ajoa hissukseen. Hommasin forten turbocleaneriä 2 purkkia ja samaan syssyyn vielä diesel system cleanerin, forten aine sekin. Kaadoin kaikki aineet täyteen tankkiin, pikkulenkki ajoa että aineet sekoittuu. Tämän jälkeen n.45min tyhjäkäyntiä ja sen jälkeen normaalia ajoa. Sen koommin ei ole vikatiloja tullut, ja vetoja tuli huomattavasti lisää. Mr muscle käsittely tulisi huomattavasti halvemmaksi, mutta jos ei halua purkaa autoa ja kokeilla onnea, niin pääsee helpolla kun kaataa vaan aineet tankkiin. Käsittelyn jälkeen on kilometrejä tullu n.10tkm, ja kolmisen tuhatta vielä solifer perässä, ilman mitään ongelmia.

Larpo
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 20.6.2025 7:24

Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!

ViestiKirjoittaja Larpo » 25.6.2025 18:49

Tässä vähän omaa tarinaa juuttuvasiipisen kanssa taistelusta, jos olisi jollekin apua.

Passat B6 BXE koneella alkoi menemään vikatilaan noin 110-120km/h vaudissa etenkin ylämäessä ja antoi koodia P0234 yliahtamisesta. Ahtoi noin 0,3 baaria yli pyydetyn ja meni vikatilaan 1,7 baarin ahdoilla, kuten kuuluukin.

VNT tanko liikkui aika jäykästi alipainekello paikoillaan, mutta sai liikutettua noin 1-2cm kun käytti voimaa. Tein aluksi Mr Muscle käsittelyn, joka tässä autossa oli helpoin tehdä pakoputki irroittamalla turbosta. Putkessa on V-Clamp, joka lähtee auki kun löysää pultin ja naputtelee vasaralla kaikki kolme liitosta auki. Ahdas ja hankala paikka, joten vaatii kärsivällisyyttä. Alakautta onnistuu parhaiten, kun yläpuolella ei ole yhtään tilaa. Vaahdot koneeseen, 2h vaikutusaikaa ja tangon liikuttelua. Tämän jälkeen palikat paikoilleen ja testille. Nyt yhtäkkiä vika pahenikin ja alkoi menemään helpommin vikatilaan. Turbo alkoi huokailemaan vaihdetta vaihtaessa kovemmin ja ajaessa kuului sireenimäinen korkea ääni. Tästä päättelin, että VNT pääsi liikkumaan vapaammin ja turbo pyörimään helpommin, jonka takia toisaalla oleva vika pääsi pahenemaan.

Nostin auton taas ylös ja huomasin, että välijäähyltä tulevasta putkesta yksi liitos vuoti öljyä ja oli löysällä. Vaihdoin tähän klemmarin. Samalla pistin kompuralla ilmaa VNT:n aktuaattorin kelloon alipaineletkun reijästä ja naputtelin sitä nätisti vasaralla. Tämän jälkeen auto alkoi toimimaan täydellisesti, eikä yrittämälläkään saanut vikatilaa enää päälle. Turbosta ei kuulunut enään juuri yhtään ääntä ja kulutus putosi noin litran/100km. Luulisin, että pääsyyllinen oli tuo vuotava letku. Näin 400tkm ajettu turbo pääsi vielä jatkamaan elämää.

Jos jollain muulla ei vaahtokylpy auta, niin toivottavasti tästä on jotain apua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa