Passat b6, eli - 08 1.9td bxe Passatti sammuu ajossa.
Aloittaa täristämällä ja n. 1-2 km pääsee ja sammuu, saa startata joku 20-30 kertaa ja sit lähtee käyntiin ja käy kun ei olisi ollut mitään, hehku syttyy jokaisella startilla ja pumppu surahtaa kans. Vikakoodeja ei tule. Vaihdettu egr ja kaasuläppäkotelo, kotelosta oli vikakoodi alun alkaen. Nyt vaihdettiin p-a suodatin ja kaikki kumiset letkut konehuoneesta. Välillä pääsee 10 km välillä 20 jopa enemmän.
Ajatus ois että polttoainepuolella ois vika.
Pitäskö seuraavana vaihtaa vielä 109 rele, tandempumppu, siirtopumppu?
Oisko kellään kokemuksia ko. viasta/vehkeestä?
Passat 1.9 bxe
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat 1.9 bxe
Tärisee siis heti käynnistyksen jälkeenkin jo?
Onko suuttimien korjausarvoja kurkattu vcds:llä? Entä polttoaineen lämpötila? Nokan ajoitus? Lisääntyykö öljy (tai tämän ikäisessä volkkarissa: pysyykö öljynpinta samalla tasolla useamman tuhannen kilometrin ajalta, joka sekin jo riittää soittamaan hälytyskelloja)
VCDS:llä saa myös ajettua siirtopumppua jotta voi todeta tuleeko suotimelle asti tavaraa normaalisti.
Tandem ja suuttimien tiivisteet kantta vasten on tämän ikäisissä varmasti jo melkoisen väljät jos ei kertaakaan vaihdettu, eli siis syöttää liian vähän tavaraa suuttimille tai sitten suuttimet hörppää ilmaa ja päästää dieselit venttiilikoppaan.
Tai sitten jos korjausarvot selkeästi näyttää että yksi pytty on pois pelistä (korjaus +2.99 ja muissa pytyissä sitten keskimäärin -1.00) niin ensihätään voi irroittaa pumppareilta sähköliittimet ja putsata vastinpinnat sekä suuttimista että johtosarjasta.
Onko suuttimien korjausarvoja kurkattu vcds:llä? Entä polttoaineen lämpötila? Nokan ajoitus? Lisääntyykö öljy (tai tämän ikäisessä volkkarissa: pysyykö öljynpinta samalla tasolla useamman tuhannen kilometrin ajalta, joka sekin jo riittää soittamaan hälytyskelloja)
VCDS:llä saa myös ajettua siirtopumppua jotta voi todeta tuleeko suotimelle asti tavaraa normaalisti.
Tandem ja suuttimien tiivisteet kantta vasten on tämän ikäisissä varmasti jo melkoisen väljät jos ei kertaakaan vaihdettu, eli siis syöttää liian vähän tavaraa suuttimille tai sitten suuttimet hörppää ilmaa ja päästää dieselit venttiilikoppaan.
Tai sitten jos korjausarvot selkeästi näyttää että yksi pytty on pois pelistä (korjaus +2.99 ja muissa pytyissä sitten keskimäärin -1.00) niin ensihätään voi irroittaa pumppareilta sähköliittimet ja putsata vastinpinnat sekä suuttimista että johtosarjasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa