Audi A4 1.8T -01 täristää tyhjäkäynnillä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

Audi A4 1.8T -01 täristää tyhjäkäynnillä

ViestiKirjoittaja weke » 28.5.2008 15:02

Tommosta oiretta havaittavissa Audissa. Eli lievä, "dieselmäinen" :-) tärinä tyhjäkäynnillä. Ei normaalia varmastikkaan tuolle koneelle. Aivan kun tyhjäkäynti olisi aavistuksen liian alhaalla, mutta ei ole. Mistä voisi johtua, kellään ajatuksia?

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 6.6.2008 11:28

Ei kellään mitään ideoita? Voisko olla vikaa jossain puolassa tai vaikka kaasuläppä likainen.. kellään ideoita?

Ritke
-
Viestit: 237
Liittynyt: 6.11.2003 10:48

ViestiKirjoittaja Ritke » 14.6.2008 11:07

Puola / sytytysyksikkö täristää kyllä tuntuvasti kierroksillakin. Täristääkö vain kylmänä jolloin EGR (pakokaasunkierrätys) on päällä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.6.2008 14:58

Vauhtipyörä?

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 16.6.2008 0:24

niin onkos tuossa tommonen kaksoismassavauhtipyörä? Sehän se tietty vois olla .. Lisäksi varsinkin kylmänä kun lähtee liikkeelle, niin kytkin ravistaa aika huomattavasti.. Noh tarvinnee viedä merkkipajalle tutkittavaks.. Mitähän tommosella vauhtipyörällä mahtaa olla hintsua ..

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 18.6.2008 19:13

Kampuran stefakin voi vuotaa sinne kytkimeen. Ja sen takia täristää.

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 14.4.2009 11:40

Noh nih, nyt on vaihdettu autoon "kiinteä" vauhtipyörä ja S2:n kytkin.. Tuli parempi, mutta silti vielä havaittavissa pientä, mutta mielestäni normaalia isompaa värinää koneesta.. Kellään ajatuksia mistä voisi johtua..

Dmind
-
Viestit: 273
Liittynyt: 11.8.2003 16:28

ViestiKirjoittaja Dmind » 11.5.2009 14:48

Kehtaatko vinkata paljonko maksoi toi vauhtipyörä + kytkin merkkiliikkeessä vaihdettuna?

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 11.5.2009 17:48

itsellä ainakin tuo ilmastoinnin kompura tärisyttää vähän

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 11.5.2009 21:37

Moottorintukikumi antautumassa ja kone heiluu tyhjäkäynnillä?

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 25.5.2009 12:26

Pitääpä tarkistaa noi tukikumit.. Oon huomannu nyt myö sen että kun menee pienillä kierroksilla niin auto ei etene tasaisesti vaan "heijaamalla" ..

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 27.8.2009 15:10

päivitetääs vielä tätä, jos vaikka tulis jollekin ideaa..
Tuli vaihdettua kaikki puolat, kun rupes kunnon kiihdytyksissä/vedätyksessä rykimään. Se vika korjaantui puolilla, mutta tyhjäkäynnin täristämiseen ei mitään vaikutusta. Kone tärisee huomattavasti tyhjäkäynnillä, kierrosten nosto noin 1000rpm tietämille poistaa tärinän.
Ja oli kone lämmin tai kylmä sillä ei tunnu vaikutusta olevan.
Pieni, mutta ärsyttävä ominaisuus muuten mukavassa autossa.

Moottorin tukikumeja en ole vielä tutkinut, mutta kone kyllä kaasuttelussa tuntuu liikkuvan sivuttaissuunnassa aika paljon, tosin on vaikea sanoa liikkuuko liikaa..

imuvuodot, N75, egr, maf ..?? Siinä varmaan lista mitä tarvisi ruveta käymään läpi.

1. MAF:in nyppäsin just irti ja tyhjäkäynti huononi entisestään, että eipä kait se vika siinä ole ainakaan.

Audi Men
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.1.2010 10:35

ViestiKirjoittaja Audi Men » 13.1.2010 10:39

Onko vika selvinnyt, mikä aiheutti tuon tärinän. Samaa vikaa täälläkin.

Väiski
-
Viestit: 53
Liittynyt: 20.7.2005 20:08

ViestiKirjoittaja Väiski » 30.12.2012 15:57

Nostetaan aihetta ylös..

Kulkineeni on Audi a3 sportback -05 2.0 t fsi quattro 136tkm ajettu ja moottori tyyppiä en tähän hätään muista. Ja vakio, ei etes lastua.

Ja vika on nyt pakkasilla ilmaantunu seuraavasti aluksi kylmänä ja nyt lämpivällä autolla tärisee tyhjäkäynillä, pikkusen kaasua niin loppuu. Koko auto tärisee ulkopintoja myöten kun laittaa käden katolle ja istut penkissä niin tuntuu selvästi.

Ajossa ei tärise vaikka kaasu pohjassa vedättää 2 tai 6 vaihteella, mutta joskus tuntusi vaihdejarrulla pikkuvaihteella jurisevan enempi, ei aina.
Vika häviää yleensä kun auto lämpiää ja sen sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin ei tärise.

Ei äännä eikä kolise millään lailla, niin olettasin kaksoismassavauhti pyörän olevan kunnossa vai olenko?
Muita vaihtoehtoja mikä vikana?

Vahva tunne että jotahi siitä on särkymässä

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.12.2012 16:03

Ei mulla ainakaan kummassakaan kaksoismassallisessa bensakoneessa (1.8T AGU & 1.8T APX) pitänyt vauhtipyörä minkäänlaista ääntä, vaikka kummassakin se selvästi alkoi ehtoopuolella olemaan.
Tosin nuo ei ravistanut tyhjäkäynnillä, pelkästään ajossa/paikallaan tietyillä kierroksilla. Helpoiten sen huomasi, kun tyhjäkäynnillä nosti kierroksia hiljalleen, niin jollain kohtaa tuntui sellainen todella huomattava värinäpiikki.
Ajossa ei tosiaan huomannut ellei erikseen osannut sitä kuulostella.
Enemmän nuo kaksoismassan ääntelyt tuntuisi olevan dieseleiden ongelmia, niissäkin tuo lotkotus kuuluu vaan joutokäynnillä (joka on huomattavasti bensakoneen joutokäyntiä alhaisempi).


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa