Auto toimii taasen (kampiakselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen)
Siinä on vain 1 ikävä "ominaisuus" Auto lähtee käyntiin aina joskus lisäilmapumpun hurinan kera toisinaan ei.
kuin tänä ammunakin ulkolämpötilan ollessa noin 3-4 + puolella lisäilmapumppu oli hiljaa jolloin ei nostanut kierroksia siis moottori ja käynti oli tasaista. Kunnes iltapäivällä lähdin töistä ilmapumppu hörähti käyntiin ja noin 5 sekkunnin käynnin jälkeen moottori nosti kierrokset tonne noin 1000 rpm piti hetken ja laski taasen normaaliksi. Ongelma on siinä että pitää kuitenkin seoksen rikkaana ja röpeltää hieman pakoputkessa kunnes saavutetaan se hetki jolloin lisäilmapumppu lopettaa toiminnan ja käynti tasaantuu..Missä ongelma? Vaihdettu on tuo sininen neli johtoinen lämpötila-anturi. aloin vaan miettimään että montakohan noita "lämpötilaantureita mahtaa oikein olla tuomoisessa agz tyyppikoodilla varustetussa moottorissa olla?
Tänään kun konehuonetta pällistelin niin löysin myös imusarjan takaa (tulipellin puolellta) myös yhden anturin josta sähköjohdot näytti äkkiseltään menevän samaan nippuun kuin pensiini suutin sillan johdotkin.
Lanbda on myös vaihdettu samoin maffi ja puolat ja puolan esivahvistin myös..ja sytytystulpan johdot ja tulpat myös jne jne jne Eli tietyt osat pitäis olla kunnossa;)
No niin liikkeelle on päästy ja auto käy normaalisti sekä kierroksilla että tyhjäkäynnillä KUNNES...Tapahtuu joko näin...Ajan veijjon huoltsikalle juon kaffeen jne käyntiin menee noin kymmenen minuuttia ja kone on kerennyt hetken seistä...Startti tapahtuma tekee vain sen että hörähtää mutta ei jää käymään uusi yritys ei tulosta.. Starttaan siten että kun kone hörähtää käyntiin painan ihan hitusen kaasua (kierrokset käy siinä 1000 rpm kohilla ehkei sitäkään ) ja moottori lähtee käyntiin ja myös jää käyntiin.
Jos olen veijjon kahvilassa hieman pitenpään tyyliin koneen lämpötila mittari on jo tipahtanut puoleen normi asennosta (normi kuuman koneen näyttämä 90 astetta) Niin auto lähtee käyntiin sen kummemmin kikkailematta. Ja samoten jos moottori vähääkään on lämmin vaikkei lämpötilamittari näyttäisi mitään niin ei ongelmia käyntiin lähtemisen kanssa.
golf 98 vr5 /Tyhjäkäynti kuumana ja kylmänä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa