Jälleen auto ei käy, tällä kertaa passat gt g60 syncro.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

Jälleen auto ei käy, tällä kertaa passat gt g60 syncro.

ViestiKirjoittaja Muoto » 23.4.2008 18:49

Elikkä tulipa taas hankittua tuollainen hetken mielijohdeostos. Passat GT G60 syncro mikä ei käy. kipinä tulee. mitä kannattaa tarkistaa ensimmäisenä? Tietääkö kukaan mistä mahtaisi löytyä räjäytyskuva takapään abs/vetoakseli rykelmästä. Mulle neuvottiin kun golfia korjasin että paluulinjasta pitää tulla tietty määrä bensaa tietyssä ajassa, ja sillä sai sit tarkistettua toimiiko bensapumput. Löytyykö vastaavia tietoja tähän vehkeeseen? Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.4.2008 19:42

hall-anturi,oikeat tulpat,sytkä,jako,saako bensaa. Näitä topicceja ainaki kaks taitaa olla missä ihmetelty PG:n sielunelämää.

Viritystä + yleistä vianetsintää
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23636

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 24.4.2008 21:15

ok. mikä letku kannattaa irrottaa että saan tarkistettua sen bensan tulon, ja mistä tiedän että sieltä tulee tarpeeks bensaa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.4.2008 21:42

jakopään viereen tai pikkuse siihen taakse tulee bensalinjat,siittä ite ainaki klemmarit aukasin ku kokeilin tuliko bensaa.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 26.4.2008 10:33

ok. pitääpi tänään tutkia ne. mites muuten tossa takapäässä, ku ottaa vetarin pois niin siinä on sellanen kruunu siinä päällä. sen kuuluu vissiin pyöriä siinä vetarin mukana? ku oli niin paljo ruostetta ja paskaa siel sisällä et en saanu selvää mitä sen pitäs tehä siel.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 11.5.2008 10:19

niin kuuluuko sen kruunun pyöriä siinä vetoakselin mukana? liittyy vissiin siihen abs anturin toimintaan jotenkin, ja vielä, mistähän löytäisin uuden abs anturin kun vanha meni rikku sitä takapäätä putsatessa.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 12.5.2008 20:15

niin mistä muuten tiedän että niistä bensalinjoista tulee tarpeeksi bensaa? nyt sain uutta informaatiota että miten passatti oli hajonnut, ryytynyt kuulemma pikkuhiljaa noin 20-30km matkalla ja sitten jättänyt tielle. sen jälkeen viel käynyt tyhjää ja mutta nyt ei enää edes käy. lupaa kyllä kerran kun yrittää käynnistää.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.5.2008 20:53

Itsellä vanha kone teki noin,kaikki toimi mitä keksin testata ja kaikki oli kohdillaan mutta ei käynnistynyt. Vaihdoin sitte koko koneen ku meni hermot. =D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.5.2008 21:43

Eräässä kakkiksessa oli käynyt samoin, ostin sen lähes "hengettömänä" eli muutaman sekunnin ehkä jakso parhaillaan käyä. Saatiin pihaan niin ei enää tahtonu käydä yhtään. Ei auttanu uuet nostopumput mitään, sillä loppujen lopuksi jakohan siinä oli nokasta kahella hampaalla pielessä! Vaikka hihna kireällä ja hiljattain uusittu. Suoraan ajosta jättäny tienpäälle kuulemma.. Koneen laakerivikakin kävi mielessä, kun roplotti ihmeellisesti sen muutaman sekunnin, mutta se johtuikin jakoremmiä hankaavasta suojakopasta.

Isot on siis viat. kannattaa se jako tarkastaa jos ei bensapuolella ongelma ole.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 29.5.2008 18:48

Nyt on otettu pumppu tankista pois, ainut näkyvä vika siinä oli hapertunut kalvotiiviste pumpun ja sen ympäröimän kotelon välissä. Voisiko siinä olla vika auton käymättömyyteen? kokeiltiin laittaa bensaa suoraan tankin päällä olevaan menevään bensaletkuun sähköisellä bensa pumpulla mutta tuloksetta. tuntuu siltä ettei suuttimista tulisi bensaa.. kipinä tulee. Toivotaan pikaisia vastauksia!

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 3.6.2008 18:56

Nyt ostettu uusi bensapumppu tankkiin, alkuperäinen ja hinta oli myös sen mukainen. Ei toimi vieläkään eli vika ei ollut siinä. Pitäiskö kokeilla vaihtaa se hall-anturi sinne virranjakajaan ja miten se vaihdetaan? Äskön mittasin puristukset ja ne oli 3,5-4,3 kp/cm2 tällä lienee vaikutusta koneen toimintaan? Voiko esim. öljypumpun kunnolla olla vaikutusta puristuspaineisiin?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 4.6.2008 17:45

Jos tulppaan tulee tasaisesti kipinää kun yrität startata niin Hall-anturi virranjakajassa on ihan OK.

clone/timo.l
-
Viestit: 1217
Liittynyt: 3.12.2003 19:51

ViestiKirjoittaja clone/timo.l » 10.6.2008 12:02

elikkä tässä oli käynyt 1.9td:t. eli kampuran päässä oleva jakopään hihnapyörästä oli kiila kulunut pois ja jako kääntynyt.pultti oli enään sormitiukkuudessa.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 10.6.2008 21:10

ja velipoeka kerkesikin jo kertomaan tilannekatsauksen ;)

clone/timo.l
-
Viestit: 1217
Liittynyt: 3.12.2003 19:51

ViestiKirjoittaja clone/timo.l » 13.6.2008 17:54

nyt on jako laitettu kohilleen. puristuksia kansiremontin jälkeen 11,5.
ja virranjakajakin irrotettu. oli k0ovassa 2v seisoisen jälkeen. crc,rost off ja kaikki koettu. lopuksi vasara,ruuvari, rengasrauta taktiikalla irtosi.

voipi olla että ollut 180 astetta pielessä. myyjä sanoi ainakin että sen irrottamisen jälkeen käynti hävinnyt kokonaan. (tän kun olis tiennyt siinnä vaiheessa kun vikaa ruvettiin etsimään).

eli kuulostaa lupaavalta käymisen suhteen. jako nyt kunnossa(puristukset yli tuplaantuneet) ja sytkäkin taidetaan saada kuntoon.rupee olemaan mahdollisuuksia saada käyntiin.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 17.6.2008 17:55

Nyt toimii! vika oli tosiaan siinä hihnapyörässä kampuran päässä. Elihkä kohta saa pasuunan ajoon, vielä jarrut ja ahdin pitää laittaa niin kaikki ok.

Muoto
-
Viestit: 78
Liittynyt: 31.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Muoto » 18.7.2008 9:51

Vielä yksi kysymys, kertokaas mistä löytäisin pakoputken passattiin. Riittää että olis katilta taaksepäin. Volkkarilta kysyin jo mutta on niin sikahintainen että pitää keksiä jotain muuta.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 20.7.2008 12:29

Mää rakensin itte Passattiini putkiston juurikin kateista taaksepäin. Kai sullakin niitä kaks rinnan on? Yhdistin ne siinä heti ja siihen perään motonetin pitkä läpivirtaava änkkä, pari mutkaa jatkoksi ja siitä sit sovitella putket kulkeen takapyörän tuennan ja vetarin välistä (koko homman paskamaisin homma) loppuum yks motonetin väliseinävaimennin. Äänistä tuli vähä liian kovat et, jos itte rakennat kans, niin kannattaa käyttää laadukkaampia pönttojä tai yks lisää..

Se alkuperänen putkisto maksaa aivan sikana! Mulla se ei ees ollu vaihtoehto, vaikuttikin niin tukkoselta viritelmältä.

Saksan ebayssa oon joskus jälkeenpäin nähnyt vakio putkia myynnissä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa