vw golf 2.0 8v gti "gurujen apua kaivataan"
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf 2.0 8v gti "gurujen apua kaivataan"
Kirjoitan kaverin puolesta joka ei autolleen juuri osaa mitään tehdä..
Eli otsikon mukaisessa autossa ilmestynyt muutama vika johon neuvoja kaivataan ..vm.93
Autolla ajettu 214tkm. Ostaessa oli 199tkm ja täysin alkuperäinen helmi. Ongelmat alkoivat n.210tkm kohdalla. Ensin auto alkoi puutumaan alakierroksilla muttei aina. Välillä toimii ihan normaalisti. Kaasua antaessa alkaa lyömään vastaan, tukehtuu ja röpöttää. Kierrosten noustessa yli 4000rmp alkaa toimiin ja loppuun asti ei ongelmia. Tätä kesti noin 3tkm ja vika tuli minun tietooni. Nyt auto on tuon 1tkm aikana muutaman kerran pätkäissyt ihan varoittamatta kuin sytkä katkaisisi kerran. Nyt sitten muuttui asiat niin että käynnistäessä autoa joutuu sahaamaan melko reilusti ja varsinkin kylmänä. Jos kaasua pumppaa niin auttaa käynnistyyn nopeammin. Käynnistyessä tuntuu kuin kakkua ei tulisi eli hieman miettii ennenkö vastaa kaasuun. Minusta tuo on melko selvä bensa pumpun oireilu kun se muutenkin ääntää käydessä. Haulla löytyi paljon vaihtoehtoja joita käydään läpi vlopun tullessa. Ajattelin nyt kuitenkin kysyä että pystyykö tuon pumpun toimivuuden selvittämään jollain konstilla. ? Pystyykö tuosta lukemaan vikakoodeja .? Autoon on vaihdetta vapaavirtaus suodatin, katilta taakse martelius putkisto. Kun vapari laitettiin tuli ilmamassa mittarille sovite. Kuitenkin se läppä järjestelmä ei enään toimi koska paine letkut ei ole kiinni alkup. ilmanputsari kotelossa. Tuohan antaa ruiskulle lämmintä ilmaa jota se nyt ei saa koska läppä on jatkuvasti kiinni. Voisiko tuolla olla vaikutusta..? Tulpat ja johdot on tarkasteltu ja ne ihan ok kunnossa. Sitten kysymys koskien jakohihnaa. Vaihdoin sen tuossa viikko sitten kun ei ollut tietoa edellisestä vaihdosta. Kuuluuko sytkän olla puoli hammasta ennakolla ..? Ei osunut mitenkään merkki täysin kohdalle ja tuon puoli hammasta
jäi aikaselle.
Eli otsikon mukaisessa autossa ilmestynyt muutama vika johon neuvoja kaivataan ..vm.93
Autolla ajettu 214tkm. Ostaessa oli 199tkm ja täysin alkuperäinen helmi. Ongelmat alkoivat n.210tkm kohdalla. Ensin auto alkoi puutumaan alakierroksilla muttei aina. Välillä toimii ihan normaalisti. Kaasua antaessa alkaa lyömään vastaan, tukehtuu ja röpöttää. Kierrosten noustessa yli 4000rmp alkaa toimiin ja loppuun asti ei ongelmia. Tätä kesti noin 3tkm ja vika tuli minun tietooni. Nyt auto on tuon 1tkm aikana muutaman kerran pätkäissyt ihan varoittamatta kuin sytkä katkaisisi kerran. Nyt sitten muuttui asiat niin että käynnistäessä autoa joutuu sahaamaan melko reilusti ja varsinkin kylmänä. Jos kaasua pumppaa niin auttaa käynnistyyn nopeammin. Käynnistyessä tuntuu kuin kakkua ei tulisi eli hieman miettii ennenkö vastaa kaasuun. Minusta tuo on melko selvä bensa pumpun oireilu kun se muutenkin ääntää käydessä. Haulla löytyi paljon vaihtoehtoja joita käydään läpi vlopun tullessa. Ajattelin nyt kuitenkin kysyä että pystyykö tuon pumpun toimivuuden selvittämään jollain konstilla. ? Pystyykö tuosta lukemaan vikakoodeja .? Autoon on vaihdetta vapaavirtaus suodatin, katilta taakse martelius putkisto. Kun vapari laitettiin tuli ilmamassa mittarille sovite. Kuitenkin se läppä järjestelmä ei enään toimi koska paine letkut ei ole kiinni alkup. ilmanputsari kotelossa. Tuohan antaa ruiskulle lämmintä ilmaa jota se nyt ei saa koska läppä on jatkuvasti kiinni. Voisiko tuolla olla vaikutusta..? Tulpat ja johdot on tarkasteltu ja ne ihan ok kunnossa. Sitten kysymys koskien jakohihnaa. Vaihdoin sen tuossa viikko sitten kun ei ollut tietoa edellisestä vaihdosta. Kuuluuko sytkän olla puoli hammasta ennakolla ..? Ei osunut mitenkään merkki täysin kohdalle ja tuon puoli hammasta
jäi aikaselle.
Joo tarvis tarkastaa niin selviää.. Nyt auto on jo niin pahaksi menny että nykii melkein jatkuvasti ja samalla ei vastaa kaasuun ollenkaan.:( Sammuilee valoihin ja saa sahata pirusti ennenkö starttaa. Sen verta sain nilkutettua sillä että halliin ajoin.. Tarvii alkaa vloppuna selvitteleen vikaa. Sen verran kokeilin että otin ilmamäärä mittarin liittimen irti ja ei ollu muuta vaikutusta kun että auto sammu lähes heti.:(
Joo tuossa hieman autoa taas tutkailin ja liittimiä putsailin. Kun kääntelee virtoja pois ja päälle pitää välillä pumppu ääneen ja välillä ei ollenkaan. Ihan satunnaisesti ääntää eli ei esim. joka toinen kerta. Auto käynnistyy joka tapauksessa kummassakin. Katon puolan ja jakajan vielä huomenna mutta tarvitsee pumppu hakee niin jospa pääsisi viasta eroon. Ilmanputsari kotelon vieressä on sellainen musta pitkä palikka joka on parilla kumityynyllä kiinni rungossa. Siihen tulee ja lähtee yksi letku. Päässä on liitin. Lukee jotain siemens ja vw tekstiä. Tuo palikka välillä naksahtelee ihmeellisesti ja välillä ei ollenkaan. Onko tuo ihan normaalia ja mikä mahtaa olla tarkoitus ..?
Se liitin ilmanputsarikotelon takana on aktiivihiilisäiliön solenoidi, se kerää bensahöyryjä tankista ja solenoidi päästelee välillä niitä höyryjä imusarjaan. Ihan normaalia on, tosin itse en ole koskaan sen kuullut naksuvan, liekkö rikki. Ei ole menoa haitannut.
Bensapumppu löytyy takakontin pohjalla olevan mustan luukun takaa, bensatankissa sitä kautta kiinni. Letkut irti ja vastapäivään kiertämällä irtoaa. Suodatin on auton alla oikealla puolella bensatankin etupuolella.
Bensapumppu löytyy takakontin pohjalla olevan mustan luukun takaa, bensatankissa sitä kautta kiinni. Letkut irti ja vastapäivään kiertämällä irtoaa. Suodatin on auton alla oikealla puolella bensatankin etupuolella.
Availin tuossa virranjakajan. Nastat oli ihan hapettuneet mutta niitä oli vielä jäljellä. Ei taida pyöriä enään ylettyä nastoihin ja tästä sytty ongelmat. On kyllä ihan naurettavan hintasia noi osat motonetissä. pyöriä oli 2.70e ja kansi 5.90 boch osia. On kyllä korjaus ystävälliset hinnat näköjään vag autoilla ..:)
Nyt on sitten vaihdettu Tulpat, Jakajan kansi ja pyöriä. Käynti parani hieman ja starttaa helpommin. Ei kuitenkaan jaksaa ottaa kierroksia kun laittaa kaasun pohjaan ja bensa haisee ainakin kylmemmällä koneella. Pikku herättelyllä kyllä ottaa. Puolalle menevä johto oli todella hapettunut ja putsasin samalla. Huomenna sitten uutta bensapumppua ruuvaan kiinni ja tulpan johdot samalla. Kaveri lupaili tulla huomenna lampun kanssa tarkistamaan että sytyttää kunnolla. Sitten jos kaikki on siellä ok niin bensa puolta aletaan ronkkii. Mutta ensin pumpun vaihto joka tapauksessa pahan ääntämisen takia.
Nyt sitten bensa pumppukin on vaihdettu. Ei edelleenkään vaikutusta muuta kun että paha ääni poistui tankin nurkilta. Käy kaikilla tyhjäkäyntiä mutta ei vastaa kaasuun eli ei ota ollenkaan kierroksia. Joku vois antaa vinkkiä mitä kannattaisi alkaa tutkiin seuraavaksi. Nyt vaihdetut Tulpat, Jakajan kansi, Pyöriä ja bensa pumppu. Ei kamalasti kiinnostaisi ostaa turhia osia autoon. Voiko se pumpun rele vaikuttaa jotain.? Vai katkooko se heti pumpun pois jos ei toimi.? Bensan suodatin tuskin voi tuollaista tehdä vaikka olisi kuinka tukossa.?
Kaverilla tuossa on mk3 gti mutta 16 tappinen .. Sopiiko noista esim, jakaja tai puola keskenään jos kokeilis sen osilla mikä vaivaa .. Siksi epäilen suodatinta että kone jaksaa kiertää ihan pintakaasulla ja nostaa ihan loppuun asti.. Joten kakkua varmaan saa mutta joku muu vaivaa.. Kun kaasun tällää pohjaan ni mooooooooooooooooo...:(
Tankin huohotus
Mulla oli samanlaisia nykimis ja käynti ongelmia oman 2E:n kanssa. Syyksi paljastui se, että bensatankin houohotinletku oli tukossa, ei saanut korvausilmaa tankkiin. Käynnissä ollessa kun aukaisi bensakorkin kuului ihan selvä suhahdus. Väliaikainen korjaus ongelmaan on jättää korkki aina raolleen, niin saa tankki ilmaa. Kannattaa kokeilla onko kyseessä sama ongelma.
Vihdoin saatiin viat korjattua ja auto taas hengissä. Viat olivat seuraavat.
- Sytytys yksikkö veteli viimeiset kipinät.
- Tankin sisällä menevä nosto letku jossa 2 halkeamaa joita ei edes silmä juuri huomannut.
Vuosi bensan paineet takasin tankkiin josta johtuen auto ei tietenkään halunnut kakkua.
Ruiskulle tuli maxs. 1Bar painetta joten tästä johtuen välillä sai käyntiin muttei kaasuun
vastannut kuin harvoin pienellä yrityksellä.
Tästä tosin ei monelle ole apua koska ei hirveen yleinen mutta vittumainen senkin edestä.
Tulipa sitten vaihdettua/tarkastettua nuo perus viat mikä nykimisen normaalisti aiheuttaa.
- Sytytys yksikkö veteli viimeiset kipinät.
- Tankin sisällä menevä nosto letku jossa 2 halkeamaa joita ei edes silmä juuri huomannut.
Vuosi bensan paineet takasin tankkiin josta johtuen auto ei tietenkään halunnut kakkua.
Ruiskulle tuli maxs. 1Bar painetta joten tästä johtuen välillä sai käyntiin muttei kaasuun
vastannut kuin harvoin pienellä yrityksellä.
Tästä tosin ei monelle ole apua koska ei hirveen yleinen mutta vittumainen senkin edestä.
Tulipa sitten vaihdettua/tarkastettua nuo perus viat mikä nykimisen normaalisti aiheuttaa.
Toimihan se auto kaikki 2 päivää kunnes toissa päivänä alkoi taas vittuileen. Oireet täysin saman tapaiset yli yht äkkiä ei vastaa kaasuun ja sitten taas välillä kun ei mitään vikaa olisi.
Alkaa sen verta toi nykiminen syömään miestä että tekisi mieli tuikata tuleen koko paska.
No maanantaina taas korjaamolle ja heti myyntiin kuhan saadaan pelaan. Itse en tuon kanssa aijo haaskata enään tuntiakaan. Mukavat sähköviatkin tuli siinä samalla kun olis tallissa sen 1kk ajan edellisen vian aikana. Ilman virtoja lasit toimii (välillä). Jos avainta pitää hetken lukkopesässä ja vääntää samalla niin lasit liikkuu samalla avainta kääntäessä. Painaa jarrua niin vilkkujen polttimot palaa himmeesti. On tää golffi vaan mahtava auto.
Anteeks avautuminen mutta hieman alkaa riittään ..:)
Alkaa sen verta toi nykiminen syömään miestä että tekisi mieli tuikata tuleen koko paska.
No maanantaina taas korjaamolle ja heti myyntiin kuhan saadaan pelaan. Itse en tuon kanssa aijo haaskata enään tuntiakaan. Mukavat sähköviatkin tuli siinä samalla kun olis tallissa sen 1kk ajan edellisen vian aikana. Ilman virtoja lasit toimii (välillä). Jos avainta pitää hetken lukkopesässä ja vääntää samalla niin lasit liikkuu samalla avainta kääntäessä. Painaa jarrua niin vilkkujen polttimot palaa himmeesti. On tää golffi vaan mahtava auto.
Anteeks avautuminen mutta hieman alkaa riittään ..:)
Ei täysin vastaa vikakuvaukseen, mutta kannattaa tarkistaa ohjainlaitteen virtareleen juotoksien kunto (ylipäätään aina mk3 golffien vikatapauksissa). Löytyy relepaikasta 3.
Avaa releen koppa pienellä ruuvarilla, kaks hakasta vastakkaisilla puolilla pohjaa.
Tutkaile liittimien liitoksia piirilevyyn, jos juotoksessa näkyy rinkula piikin ympärillä, juota uudestaan.
Ton lasihomman kuuluukin toimia niin, että avainta kun lukossa pitää käännettynä, hetken päästä kaikki lasit nousee tai laskee riippuen avaimen kääntösuunnasta.
Takalamput korjaantuu tod näk parantamalla valojen maadoituksen.
Avaa releen koppa pienellä ruuvarilla, kaks hakasta vastakkaisilla puolilla pohjaa.
Tutkaile liittimien liitoksia piirilevyyn, jos juotoksessa näkyy rinkula piikin ympärillä, juota uudestaan.
Ton lasihomman kuuluukin toimia niin, että avainta kun lukossa pitää käännettynä, hetken päästä kaikki lasit nousee tai laskee riippuen avaimen kääntösuunnasta.
Takalamput korjaantuu tod näk parantamalla valojen maadoituksen.
Lasit toimii ihan arvalla ja oven liikuttelu ei vaikuta tähän millään lailla ..
Myöskään virta avaimet ei liity tähän mitenkään mutta tiedä sitten kuuluuko olla tollanen..
Pää asia että toimii. Auto ei tosiaan anna vikakoodia ollenkaan mutta viime korjauksen yhteydessä antoi neljä. Ei napostele ostaa tohon autoon yhtään osaa enään arvalla. Huomenna ottaa korjaamolla taas sen työn alle niin luultavasti selviää mikä vaivaa ja kommentoin asiasta sitten tännekkin samalla.:) Kiitos kaikille avuista kysymyksiin ..
Myöskään virta avaimet ei liity tähän mitenkään mutta tiedä sitten kuuluuko olla tollanen..
Pää asia että toimii. Auto ei tosiaan anna vikakoodia ollenkaan mutta viime korjauksen yhteydessä antoi neljä. Ei napostele ostaa tohon autoon yhtään osaa enään arvalla. Huomenna ottaa korjaamolla taas sen työn alle niin luultavasti selviää mikä vaivaa ja kommentoin asiasta sitten tännekkin samalla.:) Kiitos kaikille avuista kysymyksiin ..
Mikähän autoa mahtaa vaivata kun sille ei uudet puolat tunnu kelpaavan .?
Ensimmäisellä kerralla puola oli rikkinäinen ja se korvattiin käytetyllä vastaavalla.
Nyt tämä vaihdettu puola kärvähti sitten kahdessa päivässä.
Uusi vaihdettiin tänään ja taas auto toimii kun mitään ei olisi ollutkaan.
Onko vaan niin huono tuuri tuon kanssa vai voiko joku muu olla aiheuttajana .?
Ensimmäisellä kerralla puola oli rikkinäinen ja se korvattiin käytetyllä vastaavalla.
Nyt tämä vaihdettu puola kärvähti sitten kahdessa päivässä.
Uusi vaihdettiin tänään ja taas auto toimii kun mitään ei olisi ollutkaan.
Onko vaan niin huono tuuri tuon kanssa vai voiko joku muu olla aiheuttajana .?
Ompa vain tutun kuuloisia oireita. Kaverin autossa aivan vastaavat oireet ja kyseesä myös -93 2E koneella varustettu kulkine. Viikon sitä rassailin ja yritin tutkailla, mutta ongelmaa en ole saanut poistettua. Samalla muuten alkoi juuri nuo lasitkin elämään omaa elämäänsä, samaten lämpömittari joka heilahti pohjaan satunnaisesti ja se akseli lukkopesältä lukkoonkin napsahti "remontin" aikana poikki. Lämpömittarin sain laitettua ja lukkoonkin tuli tehtyä kunnon puhdistus ja rasvaus, lisäjousen kera samalla. Olen nyt pari viikkoa pitänyt hermolomaa mokomasta, mutta jottain varmaan tarttiis vielä tehrä!
Auto siis hyytyy välillä kaasua painettaessa ja kun saa kierrokset 4000rpm, niin kaikki pelaa hienosti. Vika esiintyy enimmäkseen puolilämpimänä. Voisiko olla tekemistä kylmäkäynnistys-suuttimen kanssa? Missäs moinen majailee tuossa 2E:ssä, jos siinä edes sitä on?
No autoon on kuitenkin vaihdettu tähän mennessä: tulpat ja tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä, moottorin lämpötila anturi, sekä polttoaineen suodatin. Lisäksi olen kokeillut toisella tyhjäkäyntimoottorilla ja ilmamäärämittarilla, sekä uudella kaasuläpän asentotunnistimella, mutta vika ei ole poistunut. Tyhjäkäynti on nykyään sievempää, mutta hyytyy vielä toisinaan. Autodatan ohjeiden mukaan kun mittailin nuita antureita, niin muut näytti ok paitsi ilmamäärämittari. Vastus muutoksen välillä läppä kiinni-auki pitäisi olla pehmeä, mutta tuossa Golffissa se oli kaikkea muuta. Poukkoili miten sattuu, mutta asettui kyllä nuissa ääriasennoissa. En sitten tiedä voisiko halvassa yleismittarissa olla tällä kertaa vika.
Eli kaikki vinkit ynnä kokemukset tervetulleita! Ja jos saatte kaverisi Golffin toimimaan, niin kirjoita ihmeessä siitä täällä!
Auto siis hyytyy välillä kaasua painettaessa ja kun saa kierrokset 4000rpm, niin kaikki pelaa hienosti. Vika esiintyy enimmäkseen puolilämpimänä. Voisiko olla tekemistä kylmäkäynnistys-suuttimen kanssa? Missäs moinen majailee tuossa 2E:ssä, jos siinä edes sitä on?
No autoon on kuitenkin vaihdettu tähän mennessä: tulpat ja tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä, moottorin lämpötila anturi, sekä polttoaineen suodatin. Lisäksi olen kokeillut toisella tyhjäkäyntimoottorilla ja ilmamäärämittarilla, sekä uudella kaasuläpän asentotunnistimella, mutta vika ei ole poistunut. Tyhjäkäynti on nykyään sievempää, mutta hyytyy vielä toisinaan. Autodatan ohjeiden mukaan kun mittailin nuita antureita, niin muut näytti ok paitsi ilmamäärämittari. Vastus muutoksen välillä läppä kiinni-auki pitäisi olla pehmeä, mutta tuossa Golffissa se oli kaikkea muuta. Poukkoili miten sattuu, mutta asettui kyllä nuissa ääriasennoissa. En sitten tiedä voisiko halvassa yleismittarissa olla tällä kertaa vika.
Eli kaikki vinkit ynnä kokemukset tervetulleita! Ja jos saatte kaverisi Golffin toimimaan, niin kirjoita ihmeessä siitä täällä!
Täytyy ilmeisesti liittyä kerhoon. Oma golffi toimii kylmänä ihan normaalisti, mutta lämmettyään alkaa nykimään siinä hieman alle 2000rpm. Melko häiritsevän tuntuista ajon kannalta. Virranjakajan kansi ja pyörijä aika hapettuneessa kunnossa eli ne menee vaihtoon tänään. Se vaan ihmetyttää, että miksi toimii kylmänä. Hieno homma sinäänsä kun alkuviikosta sain kortin ja nyt heittää tommosta vikaa.
Joo on tämä kyllä ihan toivotonta. Oli kyllä viimeinen mk3 golffi jonka ostan. Ei mitään jos edes viikon toimisi mut kun ei. Taas alkoi tänään nuo helvetin nykimiset ja käynnistys vaikeudet.
Eikö kukaan tosiaan osaa sanoo mikä noita puolia syö. On nyt menny 700e rahaa ja edelleen auto toimii sen 2 päivää kunnes puola/sytkäyksikkö menee. Eli joku sen tuhoo. Olisko ideoita että mikä tämän aiheuttaa ? Vikakoodia ei luonnollisesti tule että on mahdollisimman kallista korjata.
Eikö kukaan tosiaan osaa sanoo mikä noita puolia syö. On nyt menny 700e rahaa ja edelleen auto toimii sen 2 päivää kunnes puola/sytkäyksikkö menee. Eli joku sen tuhoo. Olisko ideoita että mikä tämän aiheuttaa ? Vikakoodia ei luonnollisesti tule että on mahdollisimman kallista korjata.
Kannattaa varmaan ajaa sen kanssa jonnekin autosähkökorjaamolle, jossa todennäköisesti löytävät sen vian suht helposti. Osaaminen noissa on hiukan eri tasoa kuin monessa tavallisessa korjaamossa ja sähköongelmaltahan tuo nyt kovasti kuulostaa jos puola korkkaa muutaman kerran kuussa :D
Voi varmaankin. 2E -koneissa on kylmäkäynnistyssuutin 7/93 asti. Kiinni yhdellä pultilla imusarjassa.
Entä voisiko käyntinopeusanturin tai ilmamäärämittarin sekä kaasuläpän asentoanturin ja ohjausyksikön sopeuttaminen auttaa asiaan?
Voisiko olla tekemistä kylmäkäynnistys-suuttimen kanssa? Missäs moinen majailee tuossa 2E:ssä, jos siinä edes sitä on?
Voi varmaankin. 2E -koneissa on kylmäkäynnistyssuutin 7/93 asti. Kiinni yhdellä pultilla imusarjassa.
Entä voisiko käyntinopeusanturin tai ilmamäärämittarin sekä kaasuläpän asentoanturin ja ohjausyksikön sopeuttaminen auttaa asiaan?
Eipä ollut virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdolla vaikutusta tohon nykimiseen vaikka kovasti hapettuneita ja kuluneita olivatkin. Mitähän kannattais seuraavaksi lähteä tekemään? Ongelmana siis nykiminen hieman alle 2000rpm lämpimällä koneella ja ihan yhtäkkiä alkoi. Ärsyttävää kun joutuu kaasu pohjassa kiihdyttämään tai ajamaan pienellä vaihteella yms.
Kannattaa käydä lukemassa vika koodit autosta jos sieltä paljastuisi vika. Tuo sokkona osien vaihtelu voi tulla hyvin kalliiksi kuten itsellä. Eri vikoja on aika reippaasti joissa tuollaiset ongelmat on diagnoosina. Haulla löytyy näistä aika paljon tekstiä joten sieltä vaan lukemaan mikäli itse haluaa niitä alkaa selvittämään. Oma auto olisi edelleen samassa pisteessä kun aluksi jos en olisi sitä auto sähköön vienyt.
Sen voin antaa vinkkinä, että jos tuota lämpötila anturia alat vaihtamaan, niin älä tyydy tarvike malliin! Minulla sellainen alkoi näyttämään 110 asteen normaali käyntilämpötilaa. Alkuperäinen ei maksanut kuin 10€ enemmän.
Ainakin Opelissa aikoinaan, tuollainen anturi aiheutti h****in moista nykimistä välillä.
Ainakin Opelissa aikoinaan, tuollainen anturi aiheutti h****in moista nykimistä välillä.
tuossa kerram jo aikasemmin ehdottelin tuota lambda amturim vaihtoa kun sillä on ainakin juuri tuon kaltaisia vaikutuksi..
itellä oli tossa yhden pösön kanssa kauhea taistelu ja ehdin jo kaiken vaihtaa ja sitten kun sen lambdan laitoi uuden ni diinähän dr vika oli..
rikkinäinen lambda anturi ei nimittän anna yleensä mitää vika koodeja itsestään vaan ne menne jonkiun muun osan piikkiin...
Trust Me...
jos ei oikeasti vika häviä ni kyllä ihmettelen..
itellä oli tossa yhden pösön kanssa kauhea taistelu ja ehdin jo kaiken vaihtaa ja sitten kun sen lambdan laitoi uuden ni diinähän dr vika oli..
rikkinäinen lambda anturi ei nimittän anna yleensä mitää vika koodeja itsestään vaan ne menne jonkiun muun osan piikkiin...
Trust Me...
jos ei oikeasti vika häviä ni kyllä ihmettelen..
Jatketaan.. Tänään kävin siis vähän syventymässä tarkemmin tohon golffin nykimiseen. Mittasin oskilloskoopilla sytytyksen joka oli jotakuinkin identtinen kaikilla pytyillä ja muutenkin terve. Sitten seuraavaksi mittasin lambda-anturin joka anto semmosia sykäyksiä, mutta korkein jännite oli 0,5V. Sitten mittasin ilmamassamittarilta vastusarvot jotka oli himpun pielessä. Mittarin sisällä ja imuputkessa oli hieman öljyä (selittäisikö nykimisen?) Jäähdytysnesteen lämpöanturi vaikutti olevan kunnossa vaikka vain yhdellä lämpötilalla tosin mittasin. Päästötkin vielä kokeilin. Lambda oli aluksi pielessä mutta kenkimisellä sai alas; HC-arvo oli myös siinä rajoilla (90ppm). Nyt on taas viisaat neuvot tarpeen!
Golf 3 2.0 8v 2e -92
jees, samavika rahikaisella... Mittailin itsekkin tuon lambdan mut vain yleismittarilla ja kunnossa vaikuttais olevan..
Vois seuraavaksi mittailla / vaihtaa sen kaasuläpänasennon tunnistimen.
Vois seuraavaksi mittailla / vaihtaa sen kaasuläpänasennon tunnistimen.
Tänään tuli sitten vaihdettua toi lambda-anturikin, mutta kyllä se vieläkin nykii ajoittain. Tähän asti paras vaikutus oli selkeästi tolla lämpötila-anturilla. Kaasuun vastaaminen on myös hieman heikkoa ja pitää sellaisen nykäyksen kun laittaa kaasun pohjaan. Edelleenkin siis kaipaan neuvoja mistä lähteä tota vikaa etsimään.
Eipä oo täälläkään vikaa löytynyt. Sen verran auto pelaa kun lämpötila anturin töpselin napsauttaa irti ni toimii hyvin ja normaalisti. Syö vaan kakkua helvetisti ja rikkaalla menee. Tossa laakkosilla kävin korjauttamassa. Ei vika koodia eikä saaneet kuntoon. Taidan myydä vakuutus yhtiölle. Onneks on palovakuutus.
Nostetaanpas vielä tätä aihetta. Uskaltaisin nimittäin nyt väittää, että vika olisi paikallistettu ja korjattu! Syynä oli kuin olikin ilmamäärämittari. Vanha näytti mitatessa ihan puutaheinää ja uudella arvot on kohdallaan ja käynti tasaista. Jännitemuutoksen tulisi myös olla tasainen ja vanhalla mittarilla tuli kovia piikkejä läppää liikuteltaessa. Nuita mittausarvoja löytyi täältä:
http://www.garageinc.org/wili/vw/2E-Digifant-ohjearvot.php
Omaani laitoin ilmamäärämittarin 2,0 seatista, eli käy mainiosti muistakin, kunhan on muutoin sama mittari! Toivotaan että tästä olisi hyötyä muillekin...
http://www.garageinc.org/wili/vw/2E-Digifant-ohjearvot.php
Omaani laitoin ilmamäärämittarin 2,0 seatista, eli käy mainiosti muistakin, kunhan on muutoin sama mittari! Toivotaan että tästä olisi hyötyä muillekin...
ilmanmäärän mittari 2,0 seatista...
löytyykö tuo samalla numerolla kuin golfin mittari?
jos ei niin pistätkö lisää tietoa et minkä ikäisestä jne... sarjanumeroa...
onko hintaeroa golfin vastaavaan?
jos ei niin pistätkö lisää tietoa et minkä ikäisestä jne... sarjanumeroa...
onko hintaeroa golfin vastaavaan?
Täysin samat numerosarjat kuin Golfissakin ja vielä VW: logo ja numerokin löytyi :) Ei nuissa hintaeroa taida olla, paikallinen varaosaliike olisi myynyt 620€ moisen. Itse ostin käytetyn, oli huomattavasti halvempi ja pelaa kyllä hienosti (toistaiseksi)!
Koitin kyllä vanhaa elvyttää, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta.
Koitin kyllä vanhaa elvyttää, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta.
jännitteen pitäis kasvaa tasaisesti... eli ilmeisesti myös vastuksen pitäis kasvaa tai laskea tasaisesti läppää liikutettaessa?
mulla vastus arvot lähtee normaalista, sitten tulee puoleenväliin asti ihan kummia lukemia ja sitten rauhoittuu.
eikä tunnu auttavan vaikka siirtelee levyä mihin asentoon tahansa...
Kenelläkään tiedossa toimivaa mittaria?
mulla vastus arvot lähtee normaalista, sitten tulee puoleenväliin asti ihan kummia lukemia ja sitten rauhoittuu.
eikä tunnu auttavan vaikka siirtelee levyä mihin asentoon tahansa...
Kenelläkään tiedossa toimivaa mittaria?
No niin, meni siis puurot ja vellit sekaisin. Vastustahan tuossa mittaillaan, eikä jännitettä. Muutoksen pitäisi tosiaan olla tasainen. Minulla alkoi hyppimään miten sattuu heti kun läppää alkoi liikuttamaan, eikä ne ääriarvotkaan olleet edes samalla tontilla.
Nettivaraosan kautta löysin omani ja näkyihän siellä olevan vielä pari 2e koneella olevaa volkkaria varaosiksi.
Nettivaraosan kautta löysin omani ja näkyihän siellä olevan vielä pari 2e koneella olevaa volkkaria varaosiksi.
Täytyy varmaan itsekin tutkailla tota ilmamäärämittaria uudemman kerran. Ihmeelliseltä tuntuu vaan se, että kylmällä koneella kone on huomattavasti tehokkaampi. Lämpimällä koneella nykimistä ja kun kaasun painaa pohjaan niin rykäsee todella pahasti ennenkuin tapahtuu mitään. Lisäksi vielä tyhjäkäynti aaltoilee. Hermothan tuossa kengurumeiningissä menee. Pääsis nyt jossain vaan lukemaan noi vikakoodit. Vapaaehtoisista VAG-com auttajista ei löytynyt apuja, eikä todellakaan kiinnostaisi lähteä Laakkoselle viemään. Parilla "yleismallin" testerillä olen kokeillut, mutta vikakoodina tyhjentävä "polttoianejärjestelmä - vikoja"
8v gti golf sammuu pääsääntöisesti jokastartin jälkeen, ja tokalla lähtee käymään. Myös käynti hieman epätasaista, muuten toimii ok.
Epäiltynä ovat
MAF
tyhjäkäyntimoottori
Lämpötila-anturi
Onko muita?
Voiko tyhjäkäyntimoottoria mitata?Miten?
Mistä MAFfin liittimistä mitataan?
Missäpäin Lämpötila-anturi on?
Epäiltynä ovat
MAF
tyhjäkäyntimoottori
Lämpötila-anturi
Onko muita?
Voiko tyhjäkäyntimoottoria mitata?Miten?
Mistä MAFfin liittimistä mitataan?
Missäpäin Lämpötila-anturi on?
niin, ohmi kertaa käämi ja silleen...
kun eräässä lapussa oli noita arvoja jonka mukaan mitata ilmanmääränmittari niin ei mainittu kuin arvot läpän ollessa auki ja kiinni. kun se vastusarvo nousee tasaisesti niin pitäisi myös ko jännitteen nousta samanlai jota se ei ainakaan mulla tehny.
Siksi kyselin et olisiko tarkoituksella tehty toi arvojen ns.sekoilu mut eihän siinä ole kuin tuollainen liukuvastus. Siirsin liukua kulumattomaan kohtaan eikä sekään auta. ( arvot metsikössä edelleen.)
Aika vähän liikkuvia osia sinänsä et miksi ne arvot sit menee noin sekaisin...
Testissä toinen (käytetty ja paljon ajettu) mittari ja käynti muuttui paremmaksi mutta ei vieläkään täydellinen.
kun eräässä lapussa oli noita arvoja jonka mukaan mitata ilmanmääränmittari niin ei mainittu kuin arvot läpän ollessa auki ja kiinni. kun se vastusarvo nousee tasaisesti niin pitäisi myös ko jännitteen nousta samanlai jota se ei ainakaan mulla tehny.
Siksi kyselin et olisiko tarkoituksella tehty toi arvojen ns.sekoilu mut eihän siinä ole kuin tuollainen liukuvastus. Siirsin liukua kulumattomaan kohtaan eikä sekään auta. ( arvot metsikössä edelleen.)
Aika vähän liikkuvia osia sinänsä et miksi ne arvot sit menee noin sekaisin...
Testissä toinen (käytetty ja paljon ajettu) mittari ja käynti muuttui paremmaksi mutta ei vieläkään täydellinen.
Tänään tuli sitten napattua Texa testeriohjelmalla varustettu kannettava ajoon mukaan. Loistava ohjelma! Ensin luin vikakoodit. Sieltä löytyi Imuilman lämpötila-anturi, ilmämäärämittari, sekä kaasuläpänasentotunnistin. Kuittasin ne pois, otin kannettavan matkaan ja lähdin testilenkille. Samaan ruutuun sai kaikki anturit oskilloskooppikuvana ja kaikki näytti kyllä pelaavan ihan normaalisti ilman katkoksia ja uuttakaan vikakoodia ei ainakaan 10km aikan ilmaantunut. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta vieläkään ei selitystä vialle ole löytynyt. Pitää varmaan tutkia toi sytkäpuoli vielä kertaalleen läpi.
Osaisko joku auttaa mistä lähtee vikaa hakemaan kun auto ei starttaa ollenkaan. Auto on ollut seisomassa tallissa talven ja kun yritin käynnistää niin sahaa mutta ei starttaa. Kun lopettaa sahaamisen niin välillä jää naksumaan sen jälkeen (ihan kuin joku rele naputtais). Ja viimeisimmällä kerralla kun yritin niin ei kuulunut enää naksutusta mutta ajonestossa paloi punainen valo.
Nyt on pyörijä ja viranjakajan kansi vaihdettu mutta ei käynisty. Mistäköhän kannattais seuraavaks hakee vikaa? Onko sytytyspuola seuraava? Miten sen toimivuuden voi testata vai pitääkö vaan hakea uusi osa? Olenko oikeassa että puola on se laatikko joka on siinä tulipellissä kiinni ja josta lähtee virranjakajalle piuha?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa