mk3 golf 1,8 päästö ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
mk3 golf 1,8 päästö ongelma
eli siis leimalla käytin ja päästöt aivan perseellään! rikkaalla käy aivan törkeen paljon.!
Missä vika? ja vuosmalli 93 ei ole töpseliä vikakoodien lukuun.
Päästöt | CO% | HC ppm | O2 | CO2 | Lambda
tyhjäk. | 4,8 | 376 | 3,83 | 7,1 |
>2000rpm | 5,76 | 527 | 1,53 | 7,6 | 0,79
Kattiuusittu 10tkm sitten.
Ja kylmänä tuntuu että ei käy kaikilla pytyillä ennen kuin yli 3000kiekkiä ja kun painaa kaasun pohjaan niin tuntuu että tukehtuu ja sit lähtee vetää normaalisti
Missä vika? ja vuosmalli 93 ei ole töpseliä vikakoodien lukuun.
Päästöt | CO% | HC ppm | O2 | CO2 | Lambda
tyhjäk. | 4,8 | 376 | 3,83 | 7,1 |
>2000rpm | 5,76 | 527 | 1,53 | 7,6 | 0,79
Kattiuusittu 10tkm sitten.
Ja kylmänä tuntuu että ei käy kaikilla pytyillä ennen kuin yli 3000kiekkiä ja kun painaa kaasun pohjaan niin tuntuu että tukehtuu ja sit lähtee vetää normaalisti
Tulipa käytyä ottamassa päästöt omasta lintasta (mk2 1.8i RP katilla ja lambdalla). CO arvot ja muutkin ok, paitsi happea aikalailla kun putki ruennut vuotamaan mutta oli silti hiukan alle raja-arvon 5,00. Mutta lambda-arvo oli aivan liian koholla, 1,224 kun sallittu maksimi 1,03.
Kysymys siis kuuluu, voiko pakoputken (loppupään) vuoto sekoittaa lambdan arvot noinkin selvästi??
Auto itsessään käy ja kulkee moitteetta, kulutuskin 7-8 litran välillä niin luulisi lambdan olevan kunnossa.
Kysymys siis kuuluu, voiko pakoputken (loppupään) vuoto sekoittaa lambdan arvot noinkin selvästi??
Auto itsessään käy ja kulkee moitteetta, kulutuskin 7-8 litran välillä niin luulisi lambdan olevan kunnossa.
Nostellaanpa vanhaa ja kysytään, tuli haalattua pihalle 1.8 66kw mk3 -96:nen vikalistalla. Muut viat saan laiteltua itse, mutta päästöt pielessä mistähän mahtaa johtua?
Hylätty: Co pitoisuus joutokäynnillä, kaikki mitatut arvot poikkeavat sallitusta
Pakokaasupäästöt___Hc ppm___CO%___O2%__CO2%___Lambda
Tyhjäkäynti_________112 _____1,6_____1,3 ___13,4_____0
> 2000r/min_________157_____ 0,9_____12,9__12,9 _____0,96
270 tkm ajettu, ei pitäis olla ihan loppu. Vetoja tuntuu olevan paremmin entä nykyisessä käyttis 1.8 66kw:ssä, eikä ole käyntihäiriöitä vaan vetää puhtaasti ja tasaisesti. Noista päästöistä en juur mitään ymmärrä, mutta mietin vain että kannattaako laittaa kuntoon vai purkaa osiksi. Ed. omistaja meinas että katalysaattorista romut irti, totta vai tarua?
Ja jo etukäteen suurkiitokset, jos joku näiden kanssa pelaillut osaa antaa vinkkiä.
-Joel
Hylätty: Co pitoisuus joutokäynnillä, kaikki mitatut arvot poikkeavat sallitusta
Pakokaasupäästöt___Hc ppm___CO%___O2%__CO2%___Lambda
Tyhjäkäynti_________112 _____1,6_____1,3 ___13,4_____0
> 2000r/min_________157_____ 0,9_____12,9__12,9 _____0,96
270 tkm ajettu, ei pitäis olla ihan loppu. Vetoja tuntuu olevan paremmin entä nykyisessä käyttis 1.8 66kw:ssä, eikä ole käyntihäiriöitä vaan vetää puhtaasti ja tasaisesti. Noista päästöistä en juur mitään ymmärrä, mutta mietin vain että kannattaako laittaa kuntoon vai purkaa osiksi. Ed. omistaja meinas että katalysaattorista romut irti, totta vai tarua?
Ja jo etukäteen suurkiitokset, jos joku näiden kanssa pelaillut osaa antaa vinkkiä.
-Joel
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa