Moro!
Kesä lähestyy ja tuli villi idea. Pihassa seissyt pari vuotta pelleiltään lähes virheetön 1,1L -83 Polo classic. Kone siinä kunnossa, että sitä ei kannata alkaa korjaamaan.
Lueskelin hieman vanhoja viestejä ja totesin, että 1,3L moottori on lähes ainoa vaihtoehto jonka saa paikalleen suht pienellä työllä. Ja vissiin G40:nen vois mennä, niitä vaan ei pahemmin tarjolla ole.
Tosin mietityttää kannattaako homma? Hyväpeltinen auto, tekemistä kesäksi. Toisaalta siis hyviä puolia on, toisaalta koneen hinnalla saa jo toimivan 1,3l polon.
Mietteitä kanssakeskustelijoilta? Ideoita, ehdotuksia, kysymyksiä, suosituksia? Unohtaako suosiolla vai alkaakko etsimään 1,3L moottoria? Onko tiedossa ongelmia vaihdon/katsastuksen suhteen?
Polo -83 tekniikanvaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Ostat hyvä koneisen ja huonopeltisen 1,3L polon. Saat koneen lisäksi kaupan päälle varaosia. Ja etsi sellainen missä koneen tyyppinä 3F, jos löydät = GT mallin nelipisteruisku 75hv kone. (ei välttämättä korissa mitään GT merkintöjä. Sekoittuu ulkoisesti miltei 99% samannäköiseen NZ koneeseen (55hv, myös 4-p.r.). Koneen tyyppi huoltokirjassa ja taitaa kai olla jossain korissa olevassa tarrassakin.
Tuskin 'mikään homma' leimata, mutta kysy konttorilta tarkemmat ohjeet.
Tuskin 'mikään homma' leimata, mutta kysy konttorilta tarkemmat ohjeet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa