ahto ja ABS ongelmia passatissa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

raimis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2008 15:51

ahto ja ABS ongelmia passatissa

ViestiKirjoittaja raimis » 16.1.2008 20:58

Elikkä auttakaa joku viisas!
Auto on vm.99 sedan passat 1.8t (aeb) tiptronicilla ja täysin vakio kartiosuodatinta lukuunottamatta. Vikoja löytyy enkä tiedä johtuuko kaikki samasta jutusta vai...?

Eli ensinnäkin ahdot ei nouse kuin 0.25-0.3 (0.6 vissiiin pitäisi?), ne nousee siihen heti melkeen kun kaasun painaa pohjaan ja pysyy tasaisena punarajalle saakka. vapaalla mittaria ei saa heilahtamaan -0.2 ylemmäs... ja tyhjäkäynnillä näyttää -0.8.
toiseksi kun polkaisee kaasun pohjaan ja nostaa äkkiä ylös, jää veto hetkeksi päälle (jopa sekunnin verran).

Onko jollain tietoa n75 ja IMM välistä löytyvän huohotin palikan toininnasta? Se on siis sellainen aika paljon vakio bypassin näköinen palikka ilman pienen letkun paikkaa... Siis kuuluuko päästää ilaa läpi kumpaankin suuntaan? Kun katsoo letkun reijästä sisään, siellä näkyy ainakin jousi, muttei mikään tunnu liikkuvan ja kaikki menee suoraan läpi... Tuntuu oudolta mutta kertokaa fiksummat.

ABS:t herjaa eikä myöskään toimi, ensin vilahti sillointällöin varoitusvalot hetkeksi ja taas toimis, nykyään valot vilkkuu koko ajan. Koitin ottaa kaapelit akusta irti yön yli (tyhjentää vikamuistin??) ja kun seuraavana päivänä laitoin kaapelit kiinni ja käänsin virrat päälle, niin samantien rupes valot vilkkumaan. Vikakoodeja Yritettiin Turun VW-Autossa lukea, muttei saatu yhteyttä! Kuulemma voi johtua jälkiasennus soittimesta, mutta olis pitäny varata aika ( ja tod.näk. järjetön pino jenejä) että he voisivat paremmin selvittää.

Ja miten saan katsottua onko ahtovuoto, siis voisiko joku neuvoa ns. kädestä pitäen "for dummies"...
((Niin joku neuvoi että IMM:ltä lähtevän putken tukkii esim 0,5l pullolla joho reijät kumpaankin päähän ja venttiili korkkiin-> painetta.. Koitin ja öljytikku hyppäs pois paikoiltaan... ) ilmeisesti huohotus ei ainakaan vuoda enää =) ))

tähän asti tehty:
-imusarjan alla oleva kovamuovinen "huohotinletkupalikka" oli poikki
Kuva
-> vaihdettu uuteen
-uusi by-pass
-syötetty virtaa n75:selle -> naksahtaa (eli siis toimii??)
-vaihdettu imusarjasta by-passille menevä letku sekä bensanpainesäätimelle menevä letku
- annettu painetta turbon kellolle ->tanko liikkuu (siis toimii??)
Viimeksi muokannut raimis, 29.5.2008 19:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lei6 » 17.1.2008 16:03

.... mulla A4:ssa ahdot ei nousseet kuin 0,2-0,3 bariin, vika löytyi löytyi n75 venttiilistä, naksahti kyllä, mutta ei toiminut muuten...........
hukkiksen jousi todennaköisesti piti ahdot tuolla tasolla.

n75 vaihto auttoi ainakin minun tapauksessa =)

Oskillaattori
-
Viestit: 41
Liittynyt: 16.2.2004 7:00

ViestiKirjoittaja Oskillaattori » 20.1.2008 0:01

Se huohotinpalikka taitaa olla "Pancake valve", kts. linkki sen modaamisesta...
http://www.modifieda4.com/gallery/misc- ... _Breather2

Taitaa olla normaalia että ilma kulkee ainakin jonkin verran molempiin suuntiin.

Kokeilisin toisella N75:lla...

raimis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2008 15:51

ViestiKirjoittaja raimis » 22.1.2008 15:35

huomenna saan uuden n75 venan; katsotaan kuin käy...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 23.1.2008 14:29

Onkos tuossa Pasuunassa EGAS (sähköinen kaasupoljin)? Se voisi olla syypäänä tuohon, että veto jää päälle vaikka jalan on nostanut kaasupolkimelta.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 23.1.2008 14:50

AEB:ssä on vaijerikaasu

raimis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2008 15:51

ViestiKirjoittaja raimis » 23.1.2008 17:08

vaijerilla tuo kaasu on

nyt on uusi n75 paikallaan, ei vaikutusta...

selailin vanhan omistajan kuitteja ja sieltä löytys kuitti vw-huollosta 27.6.2007;
-lämpöanturi viallinen -> vaihdettu
-jarrukatkaisin viallinen ->vaihdettu
-kaasulappäkotelo vaihdettu (ei pystytty säätämään)
(tämä lysti oli maksanut vain 750e)

Yritettiin tänään lukea vag-comilla vikakoodeja mutta muita ei saatu esille kuin jarrukatkaisimesta tuleva herja (katkaisin/johtosarja). sama tuli aina uudestaan vaikka nollasi vikakoodit. Moottorin tietoihin ei päässyt käsiksi (yritettiin myös ilman soitinta koska voi kuulemma 90% ei yhteyttä johtuu jälkiasennus soittimista)

rupeaa kovin kuulostamaan sähkövialta... onko hyviä ehdotuksia mistäpäin rupean etsimään?? onko jotain perus paikkoja mistä johdot pääsee hankaamaan runkoon tms??

Niin ja kaasuläpän, absien ja moottorin ohjauksen kaikki liittimet otin auki ja putsasin sekä roiskin crc:tä -> ei vaikutusta

pitääkö nyt oikeesti viedä tou rottelo merkkihuoltoon??? Ei vaan ego eikä pinkka oikeen antais myöden........

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 23.1.2008 18:09

ABS-ohjainlaite paskana, mikä on tyyppivika tuon ikäisessä.

Toinen tyyppivika on hukkaportin kellon akselin katkeaminen/murtuminen.
Kokeile käsin (tai jollain sopivalla kangella) liikuttaa hukkaportin tankoa. i pitäisi ihan helposti liikkua poikittain, eikä pitkittäissuuntaan. Mikäli liikkuu, se on paskana.

raimis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2008 15:51

ViestiKirjoittaja raimis » 23.1.2008 20:06

toivottavasti ei ole se ohjausyksikkö, sehän maksaa hunajaa 700e tai jotain sitä luokkaa..?
kellolle olen koittanut antaa suoraa painetta ja liikkuu ainakin hyvin... tyhjänä kierrättäessä kyl ei saa liikahtamaankaan...

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ahdot

ViestiKirjoittaja audituning » 23.1.2008 21:41

mulla audi a4 aeb koneella lastutettu kans samanlaista vikaa että ahdot ei nouse kun maks 0.3 ja tyhjäkäynnillä -0.8 mutta tuntuisi kulkevan ihan normaalisti, en tiedä sitte onko nuihin kaikkiin ahto mittareihin luottamista itsellä tuo auto gauge, huollossa yksi sälli selitti että useilla firmoilla erinlaisia lastutus tapoja että jostkun kajoavat enempi bensan syöttöön kun ahtopaineisiin pitääköhän tämä paikkaansa, bensan kulutus on normaalia alta 7l normaali ajossa

Whitebe
-
Viestit: 281
Liittynyt: 17.12.2006 20:49

ahtaako

ViestiKirjoittaja Whitebe » 24.1.2008 14:05

eihän se kaippas edes vapaalla nostele ahtoja...saati sitten tyhjäkäynnillä:D:D

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 24.1.2008 22:00

lueppas vielä kerran ahdot ei nouse kun maks 0.3 ja tyhjäkäynnillä -0.8 ja kyllä ne ahdot nousee vähän vapaallakin

raimis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2008 15:51

ViestiKirjoittaja raimis » 27.2.2008 16:46

nyt tuli taas käytyä pellin alla:
- otin n75:ltä hukkikselle menevän letkun irti ja kävin koe ajolla -> ei vaikutusta
- ahtimelta n75:lle menevän letkun irti ja kierrätin paikallaan... ei tule painetta

Maalaisjärjellä ajatellen ahdin ei puhalla pätkääkään???

Akseli poikki?
'

SMJL
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.6.2005 14:00

ViestiKirjoittaja SMJL » 29.2.2008 13:14

Yksi vaihtoehto on, että hukkaportin läppä on sulanut pois... Downpipea/kattia irti ja kurkkaus turbiinipuolelle.

raimis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2008 15:51

ViestiKirjoittaja raimis » 26.3.2008 18:44

täytyypi kattella...

Irwi Kaikkonen
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.1.2007 23:39

ViestiKirjoittaja Irwi Kaikkonen » 27.3.2008 22:30

ABS-jutskaan helppivä?
Ei se ohjausyksikkö/kortti maksa ees 250e uutena... ja on orkkis Bosch made in Germany..

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=94686

Katso hukkaportin venttiili, oisko jääny atomeina matkalle? Uus turpo apout 400e + työt. Hukkaportti noin 150e.

Anteeksi.

raimis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2008 15:51

ViestiKirjoittaja raimis » 28.3.2008 15:22

joo abs:t toimii nyt kun hommasin uuden ohjausyksikön (606e)
vw:ltä sama osa 711e, niin mistä olisit saanu 250 eskoon?

Irwi Kaikkonen
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.1.2007 23:39

ViestiKirjoittaja Irwi Kaikkonen » 28.3.2008 21:50

Searchia kehiin:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=94686

"Enämpi kansainvälinen kontakti:
http://www.motarway.com/new%20en/contaca%20us.htm
johon sä-posti: [email protected]
Uuden yksikön hinta tuolla 350 usd + kulut. Tilasin torstaina, maksoin PayPallilla. Ebayssa 4-600e. "

350usd = 222 e, kurssi 28.3.08.

Made in Germany etc.

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 20.4.2008 8:52

Onkos kukaan tilaamassa tuolta ko, paikasta noita kortteja ? Jos tilais muutaman kappaleen samalla. Itsellä ois varmaankin kanssa tarvetta.

raimis
-
Viestit: 28
Liittynyt: 3.1.2008 15:51

ViestiKirjoittaja raimis » 4.5.2008 20:40

nyt löyty vika kun ei ahda!
kellon tanko poikki!!!
klick
mikä ihmeen idea siinä palikassa keskellä tankoa??
oli katkennu juurikin siitä palikan juuresta... onko järkevää korjata itse vai ostaa uus kello?
Viimeksi muokannut raimis, 29.5.2008 19:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Joht1s
-
Viestit: 219
Liittynyt: 15.1.2007 1:18

ViestiKirjoittaja Joht1s » 5.5.2008 16:19

Itellä on kans AEB-koneellinen passatti, ja jostain ohjekirjasta taisin lukaista että tuo kun jää veto päälle kun päästää kaasusta, on ominaisuus. Eli kun kiihdytät ja päästät kaasusta, kone nostaa kierroksia noin 150-200rpm. Toimii ns. välikaasuna, jättää paremmat kierrosalueet seuraavalle vaihteelle nopeasti vaihdettaessa..

tosin kun sulla on automaatti, ni en oo varma miten se siihen sitten vaikuttaa..

Itselläni ihan sama homma, en tiedä onko siitä haittaa vai hyötyä..

raiha67
-
Viestit: 8
Liittynyt: 20.2.2008 19:34

ABS-valo

ViestiKirjoittaja raiha67 » 16.5.2008 5:34

Ohjainyksikkö vika,eli siellä ohjainyksikössä on hopeisia ns"ohjainsiltoja"jotka ajan saatossa väsyy eli menee vähitellen poikki.Ilmeisesti maadoituspuolella tuo sinun kuvailemasi vika on.
Boxin voi korjata,eli ei muuta kuin tehostajan nestesäiliö sivuun ja pääliitin irti(ensin pohjassa oleva muovisokka pois,lähtee keulaan päin vetämällä pois.)
Sen jälkeen 6 torxia pois ja yksikön pohjassa oleva pistoke pois,sitten ei muuta kuin yksikkö irti ja korjaukseen Vekatronicsille vaasaan.
Juottavat uudet"piuhat" ja taas pelittää,nopea toimitus ja hintakin kohtuullinen(160e+pkl.)
www.vekatronics.fi


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa