Golf 1,6 kaasariprobleemi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

BeetleFreak
-
Viestit: 191
Liittynyt: 18.12.2005 16:52

Golf 1,6 kaasariprobleemi

ViestiKirjoittaja BeetleFreak » 13.1.2008 17:00

Golf 1,6 -88

Olisikohan tiedonjyviä vianetsintään??

-Vahatermostaatti toimii, se on tsekattu.
-Alipaineletkut näyttäisi olevan kunnossa, osa on uusittu.
-Kaasarin kumilaippa on kunnossa.
-Jarrutehostimen letku ehjä.

Vikoja joita ilmenee:
-Tyhjäkäynti jää ajoittain suurelle, ja apparin puolella oleva "alipainerumpu" työntää kierroksia väkisin suurelle. Yleensähän tässä kuuluisi olla pieni väli /gap kaasuläpän vipuun.

-2-kurkku tuntuisi olevan huono aukeamaan, samoin täyskaasutuksessa alkaa prötäämään.

Ehdotuksia mistä vianetsintää jatketaan?

BeetleFreak
-
Viestit: 191
Liittynyt: 18.12.2005 16:52

ViestiKirjoittaja BeetleFreak » 17.1.2008 7:33

Apua tarvittaisiin yhäti...

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 17.1.2008 8:04

Ostamassani varaosa-autossa oli ollut edellisen omistajan mukaan sama ongelma. Syyllinen kaasarin sähköliitin, jonka olivat uusineet merkkiliikkeessä. Tai en minä tiedä onko näissä sama kaasari tms, mutta tämä potilas oli siis 1,8 -89.

MarkusS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 28.8.2006 8:57

ViestiKirjoittaja MarkusS » 17.1.2008 12:13

Kävin kaikki täälläkin ehdotetut erittäin kattavat tarkastustoimenpiteet läpi (löytyy searchilla) eikä oma Pierburg korjaantunut, on ilmeisesti sen verran väljä tms. Ratkaisin asian nappaamalla ko. alipaineyksikön kokonaan pois ja yhdistämällä alipaineletkut keskenään. Hyvin on toiminut jo puoli vuotta.

BeetleFreak
-
Viestit: 191
Liittynyt: 18.12.2005 16:52

ViestiKirjoittaja BeetleFreak » 20.1.2008 10:08

Tarkennatko vielä mitkä alipaineletkut yhdistit niin pääsisi kokeilemaan hetimiten...

MarkusS
-
Viestit: 39
Liittynyt: 28.8.2006 8:57

ViestiKirjoittaja MarkusS » 20.1.2008 23:20

Kun alipainerasia on pois, siitä jää kaksi letkua. Toinen menee Y-liitoksella lämpöaikaventtiilille (musta ja pyöreä, alipainerasian telineessä kiinni). Toinen menee magneettiventtiilille. Helpointa on irrottaa Y-liitoksesta törröttävä irtonainen letku ja yhdistää siihen liitokseen toinen irrallaan roikkuva (joka menee hopeanväriselle ja laatikonmuotoiselle magneettiventtiilille.)

2-kurkun toiminta kannattaa tarkistaa erikseen. Kokeile ensin, ettei läppä ole mekaanisesti jumissa (akseli voi kaivata voitelua). Sen jälkeen ime alipainerasian letkusta ja katso onko tangossa elämää. Tarkista myös, että letku on ehjä.

Tarkistaisin vielä että kiihdytyspumppu ruikkii ainetta.

Maajohto kannattaa tosiaan myös tarkistaa välillä venttiilikoppa - kaasarin yläosa. Liitokset hapettuvat ja alkuperäinen piuhakin on hento.

2E2 on siitä jännä kaasari, että siitä voi iloisesti ottaa "turhia osia" pois sen jälkeen kun on päättänyt että se ei enää tule tehdasuuteen kuntoon. Mainitun ison alipainerasian voi poistaa, lämpöaikaventtiilin voi poistaa ja pulldown-rasian voi eliminoida. Ainakin niin kauan kun vahatermari ja ryypyn jousi jaksavat toimia. Omalla vastuulla tosin :-)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa