Golf VR6 Automaattivaihteiston vikaa/korjausta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

Golf VR6 Automaattivaihteiston vikaa/korjausta

ViestiKirjoittaja Eku » 25.12.2007 21:48

Eli VR6 Golf:iin vm-93 automaatti lootaan pitäs vaihtaa öljyt..
Onko kalllis homma vw liikkeessä?
Kesällä viimeksi vaihdettu oston yhteydessä,ei kovin hyvät öljyt kun kylmillä ilmoilla on ollut hidasta päästä liikkeelle..

Eilen huomattiin että loota "luistais" 40-50km/h vauhdin kohdilla kierrokset nousee normaalisti mutta ei nouse nopeus, kun kierrokset pääsee 3000 toimii normaalisti.
Auto tuntuu laiskalta liikkeelle lähdössä ja 50km/h vauhtiin asti.
Tuossa eilen öljyn määrä tarkistettiin ja oli minimissä.
lisättiin hädässä jotain automaatti vaihteistolle tark. öljyä nyt liikkuu kylmänäkin..
Mutta sama outo laiskuus on vielläkin päällä.
Eilen teki vasta ekaa kertaa tuota.
Viimeksi muokannut Eku, 8.3.2008 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 25.12.2007 22:10

Onnittelut automaatin hankinnasta:)

Öljyn vaihto lienee kallista VAG liikkeessä, Orkkis öljy sen sijaan VAG:lla on ihan järkevän hintaista. Huomata sitten kannattaa, jos nyt on laitettu ATF:fää, kannattaisiko järjestelmä ölpän vaihdon yhteydessä "huuhdella".

Auto tuntuu laiskalta liikkeelle lähdössä ja 50km/h vauhtiin asti.

Johtunee siitä askin luistamisesta.

Kesällä viimeksi vaihdettu oston yhteydessä,ei kovin hyvät öljyt kun kylmillä ilmoilla on ollut hidasta päästä liikkeelle..


Jos noin on, joko öljyt tai sen määrä on jotain muuta, kuin pitäisi olla. Itse harkitsisin uutta vaihteistoa. Korjaaminen on varsin kallista, saksasta voinee saada tehdaskunnostetun 12kk takuulla järkihintaan.

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 25.12.2007 23:04

No siitä luistamisesta se kai johtuu se laiskuus..
liikkeelle lähdössä auto myös vähän tärryttää,melko vähän,sekä käännyttäessä.
Voisko vika olla turbiinin lukossa? vai mikä se nyt ikinä onkaan??
Mutta olisko mahdollista että kun pääsi käymään öljyt niin vähänä niin nyt siellä olis jotain ilmavaivoja??

Nyt auto kyllä liikkuu hyvin kylmälläkin Siis Pakkasella eteenpäin,varmaan laatikossa ei tarpeeksi notkeeta öljyä. Ei johtunut silloin öljyn vähyydestä koska silloin oli kyllä öljyä ihan tarpeeksi.
Kuulemma ihan normaalia ettei pakkasella heti lähde liikkeelle.

Luulen että ei uutta lootaa kyllä nyt ihan heti näillä oireilla ensinmäisenä tuu ostettua.
Pitää käyttää vw liikkeessä jos autoa/lootaa voi ajonaikana lukea jos jotain vikaa näyttäis.
Huom!Loota on toiminu tosi moiteettomasti eiliseen asti.

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 26.12.2007 0:11

Kyseisessä autossa on vielä 096 tyypin loota jossa on mittatikku, öljyn vaihto onnistuu kotikonstein. Mutta mutta oireista päätellen sulla on pakat "valmiit". 1 ja 2 vaihteen limput luovuttaa ekana. Näin kävi ainakin mulla 01M askin kanssa passatissa... nykyään jos luistoa havaitseen, kyseessä on Luk:n power kytkin ;)

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 26.12.2007 1:47

Meinaatko,että 1,2 vaihde olis antamassa periksi??
Eikai ne nyt nuin vaan voi pimentyä??
Kyllä vaihteet toimii/vaihtaa oikeilla kohdilla niinku pitääkin lukuun ottamatta pientä luistoa .
Paremminkin luisto tulee2 ja 3väliin.Ehkä! pitää huomenna ajatuksen kanssa ajella:)
Auto vaihtaa melkein heti liikkeelle lähdössä 1ja 2 vaihteen liikkeelle lähtö on kyllä laiskaa ja tärisevää.
Kai siihen nyt joku oikee vikaki on olemassa minkä voi korjata??

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 26.12.2007 12:44

Voivoi. Kuulostaa tutulle.

Mulla taannoin 80 TDI ympäristössä levisi tuo automaatti, lopullita hajoamista edelsi se, että valoissa tuntui että aski käytti "liian" isoa pykälää, ja ykkönen ei mennytkään päälle kuin esim. survomalla kaasu pohjaan pikkunopeudessa. Juurikin esim. liikkeellelähdössä aski vaihtoi 1-2 hyvinkin nopeasti, tämä myös ilmeisesti hajotti vaihteiston perän (väännättämällä väkipakolla) sen verran metallista kihinää - kahinaa sieltä alkoi kuulua. Maantiellä pelitti suht normaalisti. Oireet siis mullakin 1-2-3 välillä enimmäksee.

Soittokierros askiguruille kertoi sen, että potentiaalinen vikakohde on turbiinin lukossa, korjausarviot 2000-3400e välillä, uusi aski VAG:lla 4400e, Poweraticilla 3000e, Saksassa halvempi..

Kai siihen nyt joku oikee vikaki on olemassa minkä voi korjata??

Varmasti, minä en ole askiguru, mutta gurujen mukaan aski kannattaa melkein aina ns. peruskunnostaa kun sen työn alle ottaa. Toisaalta, on myös varsin kallista, ottaa aki irti, korjata yksi juttu askista, jos vika ei ollutkaan siinä, sama uusiksi. Vaikka itse tekisi askin irroituksen yms, viimeistään tokalla kerralla alkaa omakin inspiraatio loppumaan.

Vaihdoin myös ölpät ja suodattimen, ei mitään apua.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 27.12.2007 0:27

Sivusta seuranneena niin MATAHOlla tais ekana päivänä luistaa ykkönen sitten kakkonen ja kolmantena pakki ja valmista tuli. Sellaiset on oireet, että jos ilman laatikon vaihtoa selviää, niin turha ensi vuonna lotota on nimittäin tuuri menny.

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 27.12.2007 13:19

Joo on tainnu tuuri mennä jo ajat sitte nuiden autojen kans!
Eilen auton tilanne vain paheni..
Toimi samanlailla kuin edellisenä päivänä aluksi,eli ei kovin paha. Sitten aivan yht.äkkiä matka vaan rupes katkeamaan.. auto vaan hyyty ja hyyty..
talla pohjassa sai ajettua auton pihaan just ja just pääsi eteenpäin. Öljyn katku haisi.
Tais olla sen laatikon historian huipennus siinä;)

No olis tarkotus vielä käydä paikallisessa vw liikkeessä,että mitäs siellä tuumataan.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 27.12.2007 17:01

Luistaminen johtuu automaattiöljyn Dextrol luokituksesta, joka on öljynsisäinen liukunopeuden vai minkä se oikea sana olikaan, Eli käytännössä Dextron 2 ja Dextron 3 ovat ominaisuuksiltaan erilaisia öljyjä joita ei sekoittaa keskenään ja vaihtaa toisen tilalle

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 27.12.2007 19:12

Noniin nyt on omakohtaisiakin kokemuksia. Nyt kannattaa laittaa vaakakuppiin automaatti vastaan manuaali. Nykyisestä laatikosta ei saa kalua muuta, kuin helvetillisellä määrällä rahaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 27.12.2007 21:06

Automaatti on IMHO ihan mukava. Kannattaa vain muistaa että uusi aski maksaa paljon, käytetyt on yleensä yhtä paskoja kuin se juuri hajonnut.. Ainakin VAG:lla tuntuisi olevan paljon opeteltavaa näissä automaateissa, oli kyse sitten Perus TDI automaatista, DSG:stä tms.

Kannattaa katsella uutta (täyskunnostettua) askia esim. saksasta.

Omaan 80 TDI:hin diilasin uuden kunnostetun askin (01n) johkin 1800e kantturoille rahteineen Saksasta, 12kk takuulla ilman km rajoitusta. Askin vahtoväli tuossa autossa oli ollut melkein sama kuin jakoremmillä, 274k ajomäärällä toinen aski antautui.. =)

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 27.12.2007 22:01

vw liikkeessä meinasivat että turbiinin lukko olis voinu antaa periksi, eivät osannu varmaksi sanoa pelkkien oireiden perusteella.
Viikon päähän sai ajan,että lukevat vikaa.
Saas nähä saako kalua enää.. Ei ainakaan kovin halvalla. No sen näkee sitten mitä siellä tuumaavat kunnosta.

Mistä vois löytää uude/kunnostetun lootan? Linkkejä?

Joo ei tuu olemaan kyllä jatkossa automaatti! Km nyt vajaa 270tkm ja jos nuin "vähillä" antaa periksi niin saa mun puolesta jäähä!

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 27.12.2007 22:34

Mä en jaksaisi edes viedä tutkittavaksi minnekään. Tuo on kuitenkin tattis ja vainaa tuo aski. Ihan turhaa rahanmenoa IMHO maksaa korjaamolle että kertovat sulle sen minkä tiedät, ja ehdottavat että tilaillaanko uutta aska esim. 4ke hintaan ja asennellaan:)

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 27.12.2007 22:40

Niinhän voi olla...Mutta katotaan nyt eka mitä vikaa ne kertoo löytävänsä ja mitä kustantaa korjaus.Ja jos on kovin kallis niin toki uutta laatikkoa kehiin.
Niin onko tietoa mistäpäin niitä kannattais ehtiä?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 28.12.2007 1:29

http://www.ebay.de

ja myös

http://www.atb-berlin.com/

Askin korjaus on aina kallista. Ja ns. reilummin ajettua askia ei kannata vain pikaisesti korjata. Kuitenkin askissa helpolla muutakin vikaa kuin se turbiinin lukko. Mulle gurut sanoivat, että jos lukko on paskana niin askin venttiilikoneistossa lienee myös paskaa. -> täyskunnostus oli siis ainoa järkevä vaihtoehto, hintaluokka omaan 01n perheen askiin oli juurikin siellä 2-3ke tuntumassa. Askigurut muistivat myös mainita, että 100% varmuutta ei uskalla silti antaa että toimisi pitkään...

En pitänyt itse korjausta vaihtoehtona, uutta/tehdaskunnostettua askia kun suomestakin sai 3ke hintaluokkaan, saksasta tosiaan reippaasti edukkaammin. Käytettyä en myöskään pitäisi vaihtoehtona, ellei sitten saa ns. vähän ajettua oikeasti halvalla.
Viimeksi muokannut weasel, 28.12.2007 1:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 28.12.2007 1:34

JIISIMULAn kanssa samaa mieltä. Ei kannata paljon nikotella. Kerrohan MATAHO paljon se sun laatikon siunaus maksoi Laakkosella.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 28.12.2007 7:58

itse kyttäisin vaikka samanmoista kolaroitua manuaalia. ostaa koko auton, niin siitä saa sitten kaikki vaihettua suoraan. saa vielä rahaakin takasinpäin kun myy loput osina veks.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 28.12.2007 11:37

Taitaa manuaaliaskin konvertointi tuonne polkineen olla vähän isompi prokkis kuin pelkkä automaatin irroitus - asennus. Eri sitten, jos itsellä paikka, aikaa, taitoa tehdä tuo muutos.

Ja onhan se automaatti ihan mukava kuitenkin.. Se tosiasia, että kallis korjata, pitää vain hyväksyä jos automaatilla ajaa.

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 28.12.2007 12:04

Itse tuli vaihdettua AMI:n kanssa ulkosalla vetolaitteisto. Ajankohtana oli kevättalvi 2002. Autoon piti hommata:
Polkimet, jarrutehostajan kiinnikerauta, vetoakselit, startti, vauhtipyörä, moottorin ja vaihteiston välipelti ja vaihdekeppi. sit lisäksi hieman sähkötöitä.

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 30.12.2007 19:59

Kiitos kaikille jotka vaivautu vastailemaan ja antamaan vinkkejä.

Mutta aattelin nyt nöyränä vielä jäädä odottelemaan,että auto saadaan vw liikkeeseen lukuun. Ja katsoa mitä sanovat viaksi ja kustannukseksi.
Uutta laattikkoakin vois jo ruveta ehtiin jos remppa on kovin tyyristä.
Tarkotus olis auto saada vielä kuntoon. Ei siinä mitään muuta suurta vikaa ole ollut,että ei ihan vielä paaliksikkaan mene ;)

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 30.12.2007 20:14

Mulle tuli maksaa Laakkosella "päivittely" 270 euroa.
Jos päädyt manuaaliksi muuttamiseen, niin vapaasti saa vinkkejä kysyä, joko täältä tai meidän sivuilta.

www.volkkaristit.net

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 30.12.2007 21:12

Mulle tuli maksaa Laakkosella "päivittely" 270 euroa.


Ja 270e on iso raha esim, jos uuden askin saisi vaikka kotiintuotuna alle 2000e..

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 30.12.2007 21:38

Jos päädyt manuaaliksi muuttamiseen, niin vapaasti saa vinkkejä kysyä, joko täältä tai meidän sivuilta.

Kiitos. Varmasti neuvot on aina tarpeen.Katotaan nyt mikä sitten on lopullinen ratkasu.

Onhan se iso raha..jos ei asia muuttunu miksikään.
Lukevat sen laatikon viat koneella maksaa vain 20e, se nyt ei kustanna juuri mitään. Jos sillä nyt tulis vähä viisaammaksi.jos.. Sen jälkeenhän se tulee maksamaan paljon jos on iso remppa edessä ja paljon tunti työtä. Mutta katotaan nyt torstaihin asti mitä siellä sanotaan.
Mutta ei se uus laatikko ole pois sulettu vaihtoehto. tietenkin se uusitaan jos nykysestä ei ole kohtuu hintaan kalua.

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 3.1.2008 17:26

No niin auto kävi sitten siellä vw liikkeessä luvussa.
Laatikko on pimeä!!
Ehottivat myös suoraan laatikon uusimista.
Taitaapi olla niin,että auto menee myyntiin jos jollakulla olisi mielenkiintoa väsätä.

Pekopee
-
Viestit: 79
Liittynyt: 13.8.2007 21:38

Automaateista sun muista laatikoista

ViestiKirjoittaja Pekopee » 11.1.2008 1:24

Onks vaihdelaatikoihin jossakin kielletty ajoissa vaihtamassa öljyjä?

Se 60 000 km. olisi sen automaatin öljynvaihdon paikka viimeistään, mutta uutena laatikkoon voisi ekat öljyt vaihtaa jo jossakin 30 000 km. nurkilla ja sitten joka 50 000-60 000 välein. Paljon halvemmaksi ainakin tulee, kun laatikon vaihto.

Halpaahan se tietenkin on ajaa kaksin, kolminkertainen matka, mitä lodjun öljyt kestää, ja vaihtaa koko laatikko, sitten kun meno hyyty ja kropina vihloo korvia.

No hyötyvät siitä ainakin diilerit.

Tonttuja yleensä tapaa vain jouluna, mutta autojen kanssa jokapäivä.

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 11.1.2008 15:13

PEKOPEE;No voi kuule kyllä siehen on ihan ajoissa vaihdettu öljyt!!
Justiin ja justiin 30 000km ajettu edellisestä vaihdosta,että ei ainakaan siitä kiinni!
Että on ainakin öljyjä vaihdeltu!!
Kylllä vika taitaa olla jostain muusta johtuvaa!!
Kannattasko ensin kysyä milllon siehen on vaihdettu öljyt ennen kuin rupee tontuista puhumaan!

Sun kirjotuksen perusteella sain sen käsityksen,että vika on ihan mun vika kun en ole "tarpeeksi" usein vaihtanu öljyjä? (vaikka on)
Eli jokaisella jolla porsii laatikko niin on varmaan öljyistä kiinni, aivan varmasti.
Ne on ne automaatit sellasia,että ne tuppaa joskus hajoamaan ihan muistakin syistä!
Kyllähän ne manuaalitkin joskus pettää,pääsee vaan vähän halvemmalla.

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 11.1.2008 17:09

Noihin 90-luvun VW:n automaatteihin vaikka viikottain öljyt vaihtais, ei ne siitä huolimatta kestäis.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.1.2008 18:44

Pekopee ois ton mussutuksen vaivalla voinu kirjotella ihan jotain oikeasti hyödyllistä, mutta ei!! Pakko alkaa paukuttaa päätä, vaikkei asioista mitään tiedä!

Mulkun näkee useimmin vessassa, mutta on niitä näköjään täälläki!

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 11.1.2008 20:50

Mulkun näkee useimmin vessassa, mutta on niitä näköjään täälläki!


Toi oli hyvä...;)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.1.2008 23:57

Jos manuaali kiinnostaa, ni soitappas Benecarsille!

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 12.1.2008 0:31

.. jos se askin öljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaa, se ei kiinnosta paskaakaan sitä auton ekaa-tokaa omistajaa, jonka aikana auton tehdastakuu on voimassa.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 12.1.2008 15:09

Noihin 90-luvun VW:n automaatteihin vaikka viikottain öljyt vaihtais, ei ne siitä huolimatta kestäis.


Saman voi sanoa 2000-luvusta.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 12.1.2008 17:35

Eipä oo paljon sitten kuminauhalaatikot parantunu, vaikka pähkäiltiin, että uudet laatikot varmaan kestaisi.

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 13.1.2008 16:15

Kiitos,kun muut ette ollu sen tonttu puheiden kannalla.
Joo voishan tuota ensin asioista ottaa selvää ennen ku rupeaa neuvoja antaa.
Olishan se kiva, että tulis oikeesti hyödyllistä tietoa eikä vaan ajankuluksi päänaukomista.
Kyllä sitä Vi##uilua kuulee ihan muualtakin.

Kiitos vaan teille keltä on oikeesti tullu asia tekstiä!

Siitä autosta puheen ollen humenna pitäs auto vetää pois sieltä vw-liikkeen pihasta kun saa vetolenkin.
Tarkotus olis aukasta laatikko ja katsoa miltä näyttää jos esim vika turbiinin lukossa se olis tarkotus korjata/vaihtaa. Mutta jos korjaamisesta ei tule mitään,niin sitte ei tule.on ainakin yritetty.
Sitten uus laatikko saksasta tai manuaaliksi muuntaminen.
Minkä hintasia on ne automaatista-manuaaliin sarjat? Ymmärtääkseni saa ostetua koko paketin missä on kaikki.
Olin niihin saksan miehiin s-postilla yhteydessä, kunnostettu laatikko 1300e +rahti 175ex2 pitäisi kuulemma vanha laatikko lähettää niille tilalle.

Mutta siitä ei saa menopeliä vielä pitkään aikaan. Eli uutta autoa ollaan ostamassa.
Huomenna pitäs mennä kokeileen yhtä Audi A4 vm-99 Manuaali!!
Kertokaapa samalla jos on kokemuksia kyseisestä automallista, niin minkälaisia hyvät ja huonot!

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.1.2008 16:32

Eikö noita VR6:sia saa jo meleko halvalla, siis ihan liikenteessä oleviakin..? Ostaa vaan jonkun pikkusen kopastun osiksi missä on manuaaliloota, niin siitä vaan tarvittavat hilut ja loppu kasa varaosiksi, tai sitten myyntiin.

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 13.1.2008 20:30

kolaroituja VR6:sia en ole vielä löytäny..
Ja jos ostas liikenne kelposen niin samahan se sillä on ajella:)
Ei ne vielä ole niin halpoja,että vihtis ostaa toisenkin samanlaisen vaan varaosiksi, siis ihan kunnossa olevat hintahaarukka on ollu mitä olen netistä kahtonu niin 4000e-7000e.
Mitään halpoja/resuja ei siis ole tullu vastaa.

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 14.1.2008 14:10

Polkimet, jarrutehostajan kiinnikerauta, vetoakselit, startti, vauhtipyörä, moottorin ja vaihteiston välipelti ja vaihdekeppi. sit lisäksi hieman sähkötöitä.

Noi osat tuli maksamaan 750E.
Lisäksi kytkinpaketti olisiko ollut n.150E (Luk)
Peruutusvalon / käynnistykseneston rele korvattiin tavallisella releellä.

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 14.1.2008 14:22

No ei olis paha hinta jos alle 1000e sais manuaaliksi muutettua..
Jos sakemanneilta sais kunnostetun askin 1700e + päivän työt.Hirvittää jo nyt se summa mitä se voi olla, ja kun ei ole tietoa kauanko se sitte pellittäis.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 14.1.2008 16:17

Jos sakemanneilta sais kunnostetun askin 1700e + päivän työt.Hirvittää jo nyt se summa mitä se voi olla, ja kun ei ole tietoa kauanko se sitte pellittäis.


Askilla lienee 12kk takuu, olettaisin kuitenkin että tehdaskunnostettu kestää sen 200-300k jos vaihtaa alusta alkaen ölpät söönnöllisesti sun muuta.

Tai sitten paat osiin esim. sen tonnin, maksat jollekin ison kasan rahaa työstä, ja downgreidaat autosi manuaaliksi. -> rakennelma lienee vaikeampi myytäväkin. Tehdaskunnostettu aski takuulla nostaa auton arvoa, koska sulle jää kättä pidempää faktaa että autoon on vaihdettu tehdaskunnostettu aski.. ja ostaja voi tältä osin nukkua yönsä vähän paremmin, eikä tarvitse ressata 200k ajettua orkkis-askia jonka huollosta ei mitään hajua.

Mä itse valkkaisin ihan suosista sen tehdaskunnostetun askin, askin vaihto oikeasti kun aika suoraviivainen ja helppo prokkis. Askin rahti 175e per suunta kuulostaa aavistuksen yläkantissa olevalta, itse taisin maksaa 130e huitteilla tuosta rumbasta per suunta.

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 14.1.2008 16:53

Askilla lienee 12kk takuu, olettaisin kuitenkin että tehdaskunnostettu kestää sen 200-300k jos vaihtaa alusta alkaen ölpät söönnöllisesti sun muuta.

Joo takuuta lupasivat sen 12kk.

Tai sitten paat osiin esim. sen tonnin, maksat jollekin ison kasan rahaa työstä, ja downgreidaat autosi manuaaliksi. -> rakennelma lienee vaikeampi myytäväkin. Tehdaskunnostettu aski takuulla nostaa auton arvoa, koska sulle jää kättä pidempää faktaa että autoon on vaihdettu tehdaskunnostettu aski.. ja ostaja voi tältä osin nukkua yönsä vähän paremmin, eikä tarvitse ressata 200k ajettua orkkis-askia jonka huollosta ei mitään hajua.

Niinhän se on,että varmasti sais auton paremmin myytyä kunnostetulla "takuu" laatikolla kuin manuaaliksi muutetulla. Jos manuaaliksi muuntais niin ei menis rahaa töihin, kyllä mies sen sais aikaseksi toisin kuin automaatin asennukseen pitää olla ammattilainen. Ymmärtääkseni takuu vain silloin kunnossa kun on liikeessä laitettu?
vw-liikkeessä sanoivat,että on yleensä menny yksi työpäivä vaihdossa 73e/h!

Mutta paha vielä tietää mitä sille nyt lopen tehään,niin paljon vaihtoehtoja.
Mutta jos aluksi edes saisi sen auton pois sieltä vw-liikkeen pihasta hinattua,ei vieläkään ole liikkeeseen tullut tilamaani vetolenkkiä,piti tänään tulla!
Pitäs toiselle paikkakunnalle saada vietyä,saisi auton talliin ja askin aukastua, niin näkis mikä tilanne siellä on.
Edellenkin tarkkotus olis ensin selvittää onko siellä sellanen vika minkä vois korjata.
Muutamalta tutulta kun ollaa kyselty (jotka on korjannu lootia) niin heidän mielestään vika ei välttämättä ole suuri ja olis korjattavissa.Tiedä sitten..

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 14.1.2008 17:48

kyllä mies sen sais aikaseksi toisin kuin automaatin asennukseen pitää olla ammattilainen. Ymmärtääkseni takuu vain silloin kunnossa kun on liikeessä laitettu?


Takuu asia sun kannattaa kysyä mistä askinkin ostat.

Ei se automaatti-askin vaihto sen vaikeampi ole. Mä väittäisin että helpompi, kuin alkaa protoilla polkimien sun muiden kanssa.

Muutamalta tutulta kun ollaa kyselty (jotka on korjannu lootia) niin heidän mielestään vika ei välttämättä ole suuri ja olis korjattavissa.Tiedä sitten..


Näin on. - Mutta, rahaa palaa äkkiäkin jos vähän "arvailee" sitä vikaa. Sillon toki käy hyvin jos on kakkosautosta tms kyse, jolloin ei ole haittaa siitä että autoa seisottaa / korjailee / protoilee inspiraation mukaan.

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 14.1.2008 18:41

Vähän vaikea oli vaihtaa asiaa niiden saksalaisten kanssa, itse en ymmärrä saksaa.
Kirjoteltiin englanniksi,vaikutti etteivät hekään oikein osanneet englantia.
Kun takuusta kyselin niin vastaus oli vain,että 12kk.
Pitää sitten tarkemmin kysellä jos on niin.että heiltä tilaa sen.

Sillon toki käy hyvin jos on kakkosautosta tms kyse, jolloin ei ole haittaa siitä että autoa seisottaa / korjailee / protoilee inspiraation mukaan.


No kakkos autoksi se jääkin,ollaan "uutta" kahtelemassa. Audi A4 tänään käytiin jo kokeilemassa, vaikutti hyvältä!!
Mutta asiaan; eli tiedetään ettei siitä pitkään aikaan tule kalua jos rupeaa itse sitä vikaa etsimään. Auto seisontaan ja ajan kanssa yrittää saada se taas liikkeelle..

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

Laatikossa jo jotain elämää!!

ViestiKirjoittaja Eku » 7.3.2008 13:55

Elikkäs VR6;sen laattikko remppa on edennyt nyt siehen,että laatikko on käytetty auki ja vaihdeltu mm. jotain kulutus osia uuteen.
Eilen laatikko saatiin paikoilleen ja se liikkuu!!
Mutta ei ihan oikein..

D;een kun laittaa päälle menee suoraan kolmonen päälle,
ns. pakkovaihteilta 3-tai 2;sen kun valitsee menee kyseinen vaihde suoraan päälle.
P ja R toimii niinkuin pitääkin.
Mistään ei kuulu mitään ylimmäärästä ja öljyt pysyy sisällä.
Villejä veikkauksia mikä on nyt menny väärin??
Kuulemma vika voisi olla siinä, että sähköjohdot on väärin tai öljyssä on ilmaa seassa..
Mutta voiton puolella kai tässä jo ollaan kun on saatu se liikkeelle:)

Jero
-
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2004 17:08

ViestiKirjoittaja Jero » 22.4.2008 21:47

Jos laatikko luistaa, niin tuskin se turbiinin lukosta johtuu. Nähtävästi kitkan menny tai tiiviste pettänyt ja viimeistään silloin palanut aski. Ite ehdottaisin tehdaskorjatun askin ostamista, jos remppaa ei kiinnosta teettää. Kuitenkin remontin saa teetettyä halvemmalla, ja tulee lähes yhtä luotettava aski kuin tehdaskorjatusta. Samallalailla ne siellä saksassa niitä remppaa kuin suomessa.
Ja jos ei ite kiinnosta saksasta uittaa askia, niin kyllä ne korjaamo kaveritkin niitä uittaa suomeen, jolloin asiakkaan ei tarvi vaivata päätään sen enempää.

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Eku » 23.4.2008 13:45

JERO;Joo vika ei olekkaan turbiinin lukossa,tarkistettu. Laatikosta oli loppuun kulunu jotkin "kiekot" jotka on vaihdettu uuteen ja jotain muutakin kulutus osia.. (ei voi nyt muistaa mitä)
Autohan on saatu jo liikkumaan nuilla vaihdoilla.Kuten tuossa aiemmin selitin miten kävi..

Jokin sielä vielä on uusittava. Vikakoodeja luettiin uudestaan sen jälkeen kuin saatiin auto liikkeelle.
Herjasi seuraavaa;
00268-solenoid valve (N93)
00281-vehicle speed sensor -No signal (G68)
00652-Transmission shift-Range controller
-incorrect gear ratio

Eli jotain tällaista suomeksi:
Venttiilin solenoidi vaihdettava
nopeusanturi viallinen
Vaihteiston vaihteen valitsimen säädin viallinen

Nuita ku rupeaa vaihtamaan niin voisi jo jotain lisä edistystä tapahtua.Luultavasti.
Katsotaan miten käy.. Yrittänyttä ei laiteta:)

Eku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 21.11.2007 21:09

Toimii!!

ViestiKirjoittaja Eku » 16.5.2008 14:38

No niin ja VR6;sen vaihteisto on saatu pelittämään,niinkuin pitääkin!!
Aikaahan siehen meni,mutta se ei haittaa. Ja rahaa säästy rutkasti. Verrattuna uuden/kunnostetun askin ostoon.


D;een kun laittaa päälle menee suoraan kolmonen päälle,
ns. pakkovaihteilta 3-tai 2;sen kun valitsee menee kyseinen vaihde suoraan päälle.
P ja R toimii niinkuin pitääkin.


Ja tuo vika sitten johtui yhdestä johdosta joka kulkee laatikon läpi(Johto poikki). Se vaihdettin vielä uuteen niin alkoi pelittämään! Eli sen johdon takia vaihteet ei vaihtanut oikein ja näytti vikakoodeja.
Eli alunperin vaihdettin ihan oikeat "kulutus osat" laatikon sisälle,että vika oli niissä. Tuo kyseinen johto kuulemma pitää aina vaihtaa kun aski aukaistaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa