Passat 1.8i -88 sammahtelee

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tonde79
-
Viestit: 42
Liittynyt: 21.11.2005 18:31

Passat 1.8i -88 sammahtelee

ViestiKirjoittaja tonde79 » 18.12.2007 10:15

mistähän vois johtua kun lämpimänä saattaa sammahtaa yhtäkkiä??

joku tyyppivikako?

ajaessa esim. risteykseen tultaessa ,kytkin pohjaan ja jalka pois kaasulta niin saattaa sammahtaa... lähtee kuitenkin uudestaan käyntiin, toisinaan helposti ja toisinaan saa kaasulla leikkiä, muuten toimii moitteettomasti, vika tulee ja lähtee, ikinä ei oo työkaluja mukana kun vika on päällä.

kiitos vastauksista.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 18.12.2007 10:25

Ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa voi olla vikana. Halpa korjaus jos siitä kiinni :)

tonde79
-
Viestit: 42
Liittynyt: 21.11.2005 18:31

ViestiKirjoittaja tonde79 » 18.12.2007 10:32

pystyykö tuota testaamaan jotenkin??

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 18.12.2007 10:46

Kampeamalla imuläppäkoneistoa imusarjan päällä, jos käynti muuttuu heiluttelemalla, niin vika kenties siinä. Kuluosa, joka menee noissa VW ruutta ja kaasarikoneissa tavan takaa. Joku sanonut, että WD40 ruiskiminen muuttaa myös käyntiä imuvuodoissa, mutta hiukan sottasta hommaa alkaa sitä sinne suihkimaan.

tonde79
-
Viestit: 42
Liittynyt: 21.11.2005 18:31

ViestiKirjoittaja tonde79 » 18.12.2007 21:45

täytyypä tutkia tuo juttu heti huomenna.

tonde79
-
Viestit: 42
Liittynyt: 21.11.2005 18:31

ViestiKirjoittaja tonde79 » 19.12.2007 13:25

kumilaippa mielestäni ehjä, mistäs sitte vikaa katselis??

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 19.12.2007 21:22

Entäs jarrutehostajalle lähtevä alipaineletku, juuri siitä imusarjan puolipäästä, missä on jyrkkä mutka?

Petu P
-
Viestit: 45
Liittynyt: 19.1.2005 20:28

ViestiKirjoittaja Petu P » 22.12.2007 13:17

En tiijä onkos kaukaa haettua, mut ootko kattonu ettei vedet ja öljyt oo sekasin? Miulla ainakin 1.8i kakkis sammuili tuolleen kun kansipahvi otti ja meni.

tonde79
-
Viestit: 42
Liittynyt: 21.11.2005 18:31

ViestiKirjoittaja tonde79 » 30.4.2008 12:09

samaan autoon liittyen.

nyt tuli sellainen vika että ryyppykoneiston moottori työntää ryyppyä koko ajan päälle...

missä vika?? joku lämpöanturiko vai mikä??

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 30.4.2008 12:48

Se tyhjäkäynnin säätömoottori on myös ihan vakio huoltokohde, eli hajoaa ajan myötä jolloin säätö ei toimi tai säätää väärin. Vaihda ihan huvikses se jarrutehostajalle menevä alipaineletku, ei maksa paljon. Jos siinä on sitä "sukkaa" päällä niin saattaa vaikuttaa ehjältä vaikka onkin rispaantunut ja vuotaa.

tonde79
-
Viestit: 42
Liittynyt: 21.11.2005 18:31

ViestiKirjoittaja tonde79 » 30.4.2008 19:51

joo tuo alipaine putken pätkä on melko hauras-> eli vaihtoon menee... luuletko että sillä vika paranisi??

mitähän tuo tyhjäkäynnin säätömoottori maksaa??

kysymys sen toiminnasta... vahingossa autoa ruuvatessa painoin siitä tyhjäkäynnin säätömoottorista ulos työntyvän osan päästä virran ollessa päällä, "kaasarista" kuuluu napsutus? miksi ja mitä ??

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 1.5.2008 22:34

Sen säätömoottorin työntötanko käyttää suoraan kaasuläppää. Kaasuläpässä on jousipalautus jolloin se varmaan napsahti suljettuun asentoon (eli sama kuin ei korotettua tyhjäkäyntiä ja jalka pois kaasupolkimelta).

Mulla tuli ainakin tuosta alkuperäisestä viasta (sammuu kun polkaisee kytkintä) ekana mieleen tuo alipainevuoto.

tonde79
-
Viestit: 42
Liittynyt: 21.11.2005 18:31

ViestiKirjoittaja tonde79 » 2.5.2008 9:32

elikkä sammuiluvika on itsestään kadonnut jäljettömiin...
alipaineputket nyt korjattu... mutta vika jäi...

nyt siis tuli vika että tuo ryyppykoneisto ei ota ryyppyä pois päältä eli kone huutaa lämpösenäkin noin 2000 rinkiä.

hyppyjohdoilla säätömoottorin napoihin virtaa niin sain sen tangon vedettyä sisään, liitin irti ----> käy hienosti noin 800 rinkiä. mutta kun laittaa sähköjohdot takas paikoilleen niin tanko syöksyy ulos ja nostaa käynti kierrokset taas "pilviin" , missä vika? joku anturiko ei anna säätömoottorille tietoa vai mikä??

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 21.5.2008 11:24

Joskus tuokin oma kakkiainen sammuu, esim jos on käynyt kaupassa ja lähtee liikkeelle, lähtee hienosti käyntiin mutta kun on pakitellut jos tarvetta ja lyö ykkösen silmään niin sammuu.

Myöskin jos ensin on kone ajettu lämpimäksi ja pitää n. puolen tunnin tauon ja lähtee starttaamaan, niin joutuu sahaamaan hetken että käynnistyy ja kaasua pitää polkea samalla.

Tekniikka on tuo 1.3 kaasari, mutta muuta tietoa ei ole


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa