1.3 golf vm.86 Ryyppy ei toimi oikein!! Kiire Kiire!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

palep
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.12.2007 9:35

1.3 golf vm.86 Ryyppy ei toimi oikein!! Kiire Kiire!!

ViestiKirjoittaja palep » 17.12.2007 17:15

Jep eli ongelma olisi seuraavanlainen kylmänä käynnistettäessä kone ei lähde nostamaan ryypyn avulla kierroksia. Läppä kaasarin päällä on kylmänä kiinni ja lämmetessä aukenee elikkäs mekaniikka toimii, kun läppä on auennut osittain niin painamalla läpän kiinni kierrokset kasvavat mielestäni sellaisiksi miten ryyppy päällä tulisi olla nyt lyö korvien välisä tyhjää APUA ?.. käynnistyksen jälkeen kun kone on lämmennyt niin kierroksissa ei juurikaan ole eroa kylmään koneeseen???[color=red][/color]

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 17.12.2007 17:19

Jos 2E2 kaasari niin oisko vahatermari ohitettu kokonaan. Ja käytä searchii nii varmasti löytyy vinkkejä ja tietoa

palep
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.12.2007 9:35

ViestiKirjoittaja palep » 17.12.2007 17:36

Jos se vahatermari olisi ohitettu niin eikait se läppä liikkuisi nesteen lämmetessä vai miten lie???

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 17.12.2007 18:00

nii... jos siellä kaasarissa on paskaa?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 17.12.2007 19:41

1.3:ssa on Pierburg 2E3 jossa ei ole vahatermostaattia.

Meikäläisellä on tällä hetkellä ajossa siskon 1,3 Polo.
Nollakeleillä tuntuu kikkailevan samalla tavalla kuin palep:in laite: Rikastinläppä toimii niin kuin pitääkin mutta nopea joutokäynti ei jää päälle. Pakkasella ei ongelmia.
Aiheuttajaksi olen arvaillut ilmanputsarin sisällä oleva oranssia venttiiliä, se mihin kaasarilta tulee alipaineletku.
Koneen kun saa käymään nopeaa joutokäyntiä letkun tukkimalla ja rikastinläpän sulkemalla ... ihan korjausoppaankin mukaan.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 17.12.2007 22:40

tuttu vika... itselläni korjautua osittain ku laitoin siihen sen ylemmän kalvon uuden. nyt oireet on silleen että jos ei oo roikassa niin muutama reilumpi kaasun polkasi ja tyhjäkäynti käy niinku kylmänä pitäisi

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 18.12.2007 12:27

Rikastinläppähän ei vaikuta nopeaan tyhjäkäyntiin. Nopean tyhjäkäynnin tekee se 3/4 säädin möliskä jota ohjaa lämpö/aika kytkin. Eli alipaineella ohjaa sitä. Ootko sulakkeet kattonu että se kytkin saa virtaa?
Entä jos on alipainevuoto jossain? Ne letkut tuppaa hapertumaan ajansaatossa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.12.2007 12:44

jussi.s: eli siis mitä tarkoitat? mikä säädin? kuvia?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 18.12.2007 16:17

1.3:ssa / 2E3:ssa ei ole 3/4 möliskää... se on 2E2:n juttuja.
Vasemmalla näkyvä alipainepalikka on ilmeisesti se lämpö/aikakytkin..?
Kuvassa 2E3 polttoaineen jakelujärjestelmä.
Kuva

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 18.12.2007 18:49

Ahaa, olen elänyt siinä luulossa että 2e3 on samanlainen kuin 2e2, vain eri kokoinen. Noh nytpä tuonki tietää. Ja kovasti se musta möliskä näyttää samanlaiselta kuin mitä lämpö/aika kytkin 2e2:sessa, minulla siittä vaan lähtee alipaineletku jonnekkin, ei ole suoraan auki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa