mk2 pl:n sytysennakko/pari muuta kysymystä..
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 pl:n sytysennakko/pari muuta kysymystä..
Tuli tuossa mieleeni sellaista että paljonkos tuossa mk2 golfin gti-koneessa eli PL-moottorissa uskaltaa laittaa ennakkoa sytytykseen? Meinaan nyt on se vakio elikkäs kuutisen astetta.
Sitten toentaako vaihtaa KR:n imunokkaa tuohon kun tuossa ei ole kattia? Pitäs opinnäytetyö tehä ja olis vähän tarkoituksena uusia nostimet ja vaihtaa kansipahvi sekä venttiilit työstää.. Ja hyövyttäskö säädettävä nokkapyörä mitään? Paljonkos penkittäminen maksanee jossain päin Suomea?
Sitten toentaako vaihtaa KR:n imunokkaa tuohon kun tuossa ei ole kattia? Pitäs opinnäytetyö tehä ja olis vähän tarkoituksena uusia nostimet ja vaihtaa kansipahvi sekä venttiilit työstää.. Ja hyövyttäskö säädettävä nokkapyörä mitään? Paljonkos penkittäminen maksanee jossain päin Suomea?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
kanttahan pystyy laskemaan melkoisesti, jos ajaa mäntiin kolot ventiileille;)...mutta tää on tätä jossittelua taas, eikä varsinaisesti liity topicin aloittajan kysymykseen...mut vakion kantta ei tosiaan 16V-mallissa pysty paljoo laskemaan, että ei ala kolisemaan...Niin ja se penkittäminen maksaa muistaakseni jotain 60-80e luokkaa, ainakin meidän koululla (Oulun seudun AMK)...riippuu tietenkin, että jos menee säätöhommiksi, niin hinta nousee...kiirettä tuntuu olevan ja ajat on vähissä ku ralliautoo ramppaa penkissä joka päivä...
niinkun joku kyseli tota kiristimen merkitystä... No on kai sillä jotain vaikutusta asiaan... Kun miettii kun autosta ei ole laskuttu kantta eikä lohkoa, ja kiristimellä kiristetään jakoremmi oikeaan kireyteen, niin jäähän sinen vielä varoja laittaa remmiä kireämmälle? Ja sitten kun kantta ja lohkoa lasketaan, niin nokan ja kampiakselin väli lyhenee, joten remmihän olisi vakiossa kiristäjän asennossa aivan liian löysä.. Mutta jos remmin "löysät" pyöräytetään oikelle puolelle, ja kiristetään remmiä niin silloinhan nokan pitäisi pysyä merkeissään ja ajoitus kohdillaan? En tiedä, mutta näin sain esim oman kilpurin moottorin tehtyä, ja hyvin on pelannut! Mut korjatkaa nyt viisaammat virheeni niin opitaan taas kaikki jotain.. ;)
PS: Joulun odotusta! :D
PS: Joulun odotusta! :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa