Milloin 1.8T muuttui sähkökaasulliseksi?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

Milloin 1.8T muuttui sähkökaasulliseksi?

ViestiKirjoittaja matti.l » 6.12.2007 21:40

Eli milloin muuttui a3:ssa sähkökaasulliseksi 1.8T, milloin skoda octaviassa ja milloin golfissa?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 7.12.2007 8:48

Mulla on tammikuussa 2000 rekisteröity ARZ-koneinen Golffi ja siinä ainakin on sähkökaasu.

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 7.12.2007 15:00

Agu koneet ainakin on vaijerikaasulla, mutta onko myös Skodan ja seatin koneet samalla koodilla? Audissahan tuota ainakin on ollut. Golfista en mene vannomaan.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 7.12.2007 15:21

AGU on aina vaijerilla ja samaa konetta on ollut myös VW:n ja Audin lisäksi myös Seatissa ja Skodassa. AUM oli sitten sähkökaasulla. Joskus vuonna 2000 noi muuttuivat.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 10.12.2007 11:27

Onkos Passatissa 1.8T (-01) AWT sähköohjattu kaasu?
Ja sopivasti asiasta toiseen, onko KO. moottorityyppi ketju- vai hihnakone?

Jos on sähköohjattu kaasu niin lienee kohtuu huokean hintainen tuo vakkari laittaa...

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 10.12.2007 11:51

Sähkökaasulla se on. Jakopää on remmillä ja nokkien välissä on ketju.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 10.12.2007 18:32

profiilin kulkine rekisteröity 11 -99 ja koneena Artsi (ARZ) sähkökaasulla.. Elikkä jossain tuossa vuosituhannen vaihteessa vaihtui vaijerista sähkökaasuksi?

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 10.12.2007 19:06

Ja mulla 12/99 ja koneena AGU. Eli molempia tulee vastaan vaikka 2000 malleja onkin. -01:set taitavat sitten varmimmin olla kaikki muuta kun AGUa.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 10.12.2007 21:10

Onkos nuissa sitten ollu kestävyyseroja?
Tai mitä eroa yleensä ottaen edes niissä on?
AGU, ARZ, AUM, AWT, AEB.... Muuta kuin vaijeri/sähkökaasu.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.12.2007 12:55

Suuttimet ainakin on hieman erikokoisia. AGU:ssa taitaa olla ne pienimmät suuttimet aka. huonoin "lastutuspotentiaali" vakiona, kun suuttimista loppuu tuotto jo parinsadan kampurahevosvoiman kohdalla vakiokokoonpanolla...

Ja eihän noista tosiaan ole vaijerikaasulla kuin AEB ja AGU? vuonna 1999 tuli ensimmäiset sähkökaasulliset 1.8T:t ja 2000 ei taidettu enää tehdä edes muita kuin sähkökaasullisia...
Itsellä 08/99 rekisteröity, 2000-mallinen 1.8T ja se on siis AGU:lla.

Joissakin (lue: ainakin AUM ja 180hp mallit) on K03S-ahdin tavallisen K03-pillerin sijaan. TT:ssä (225hp) on sitten K04.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa