Golf mk1 16S (Oettinger)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk1 16S (Oettinger)
Mistähän mahtaa löytää tuollaisen mk1 Golffin Oettingerin 16V moottorin? Taitaapi olla hakusassa, mutta jos jollain on tiedossa, niin ilmoitelkaa! Onko kukaan törmännyt ko. moottoriin?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Voipi olla paras unohtaa: http://www.faltdach.net/vwgolfmk116s.htm
Aika eksoottisen näkönen imusarja!
Aika eksoottisen näkönen imusarja!
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Pari vuotta sitten oli myynnissä yksi oettinger 16v moottori,en tiedä vaihtoiko omistajaa vai pysyikö myyjällä omassa tallissaan se harvinaisuus.
Tuosta ostamaan koko auto,ja kovaa ajoa.
Tuosta ostamaan koko auto,ja kovaa ajoa.
1800E/16
Joo, kyllä vaihtoi omistajaa, myin myin kyseisen koneen eteen päin kun innostus/raha tilanne laski - konerikkoisena tosin. Meni jollekkin historic ralli projektiksi. Mulla kerkes olla 3 vuotta käyttö autona. Kyseisestä koneesta saa kohtuullisen hyvät litra tehot vaparina 203hv, hauska alkoi tosin 5400 rpm jälkeen...
1800E/16
Joo sinne meni... Eli konehan on hiukan eri kun esim. ranskaan myyty "s" mallin 16venttiilinen. Vakionahan ex-autossani oli 142hv mikä oli otteeseen merkitty ja samaan hengen vetoon totean että 2-koppasen 16v koneella ei ole mitään yhteläisyyttä tän myllyn kanssa esim. venttiilikulmat on erilaiset, nokat on hammasrattailla toisiinsa yhteydessä ka niissä on eräänlainen noonius muunnin eli nokat saa portaattomasti säädettyä toisiinsa nähden(+säädettävä nokka pyörä tietenkin), ala kerta muuten vakio dx-lohkolla, tasapainotetuilla osilla ja tako männät 4-venttiilin kololla(venttiilit ei osu mäntiin tässä mallissa vaikka hihna katkeaisi, itellä pyörähti jako pariin otteeseen) ja kivat pikku tulpat joita autovaraosa liikkeestä turha kysellä- vanhemman mallin gsx-r tulpat on käy. Jos meinaa itselle kyseistä konetta, pitää olla vehkeet ja taito hyppysissä sillä jos alkuperäisiä osia kyselee niin aika hyvin suoraan Oettingerin tehtaalta löytyy mutta hinta on sen mukainen esim. kysyin kannen tiivistettä ja osaa yläpään tiivistesarjasta niin hinta oli n.500e +rahdit. Joo mun koneessa oli eri imusarja, kannen työstöt, eri ruisku, pakosarja, putkisto ja karvan yli parisataa sillä irtos. Niin ja vaihteistohan on lukollinen tosi lyhyt välitteinen 5-v ja kulki hyvin sen 226km/h/joku7700rpm (todellista nopeutta). Mulla oli saksan kieliset täydelliset huolto-ohje kirjat ja kuvalliset esittely vihkot joissa ilmenee muistaakseni että jatkuva maksimi kierrosluku matka ajossa on 5700 eli kierroksia kestää kohtuu hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa