öljyvalo vilkkuu vr6-92

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

öljyvalo vilkkuu vr6-92

ViestiKirjoittaja jakke123 » 5.12.2007 7:45

haulla en suoraa vastausta löydä.

Eli tollainen otsikon mukainen häikkä rassaa, Öljyä on ja anturit ja virtalukon pohja vaihdettu ja akun kenkä on ollu irti 35min uusien osien laiton jälkeen mutta vika ei poistu.

vika ilmenee jo kun virrat kääntää päälle vaikka auto ei olis käynnissäkään silti valo alkaa jo vilkkumaan ja vilkkuu ihan säännöllisin välein!!!?

onko näissä jokin öljytason seuranta anturi joka ilmoittaa kun öljyt menee vähiin jos vaikka sellainen anturi on nyt pimeenä??!!

jos jollain olis varmaa tietoa/kokemusta samasta viasta ja viitsisi sen vielä kertoa eteenpäin niin olisin tosi kiitollinen...

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 5.12.2007 7:49

Virrat päällä valo vilkkuu normaalisti kun ei ole painetta. Käynnistyksen jälkeenkin voi vilkuttaa hetken. Pitäis kyllä sammua kun öljynpaineet nousee. Jos paineet ei nouse niin vika voi olla öljypumpussakin.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 5.12.2007 8:07

ei mun mielestä ole kyl ennen vilkkunu kun virrat laittaa päälle !!?? silloinhan se valo palaa koko ajan niinkuin normaalisti muissakin autoissa ennen kuin käynnistää...

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 5.12.2007 9:12

kato että ne anturien piuhat öljynputsarin jalan päältä on kunnossa ja paikoillaan.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 5.12.2007 11:12

Kyllähän se öljynpainevalo normaalisti kuitenkin taitaa vilkkua, kun virrat on päällä, ennen auton käynnistystä... Jos se jää vilkkumaan käynnisyksen jälkeenkin, niin sit on syytä huoleen vasta.

Ville V
ffp jäsen
Viestit: 303
Liittynyt: 17.8.2003 16:25

ViestiKirjoittaja Ville V » 5.12.2007 14:37

Öljynpainevalon toiminta kolmos golffissa:
Virrat päällä: Valo palaa
Auto käynnissä: Valo sammuu, mut jos jotain häikkää niin sitten vilkkuu.

Kolmos korisissa kaksi öp anturia. Toinen matalapaine, jokin 0,3 bar tienoilla ja toinen korkeapaine, jotain 1,8-2barin tienoilla.
Kun kierrokset on alle 3000rpm mittaristo tutkailee tuota matalapaineanturia ja kun kierrokset yli 3000rpm tutkaillaan tuota korkeapaineanturia.

Toinen antureista kytkee kun paine oikea ja toinen katkaisee kun paine oikea. En nyt vain muista kumpi tekee kumman. Mutta ne on helppo mitata yleismittarilla ja sähkökaaviostakin näkee kumpi tekee kumpaa. Jos anturit ok ni sitten johto jostain poikki.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.12.2007 16:53

Matalapaine anturista häviää maa, kun on tarpeeksi painetta. Korkepaine anturiin tulee maa, kun tarpeeksi painetta.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 5.12.2007 20:24

sen verran korjausta tuohon ekaan viestiin, että kävin äsken kokeilemassa ja valo ei vilku virrat päällä mutta alkaa vilkkumaan kun laittaa käyntiin... ja sit kokeilin et antureiden kummatkin piuhat irti ja silti vain valo vilkkuu auton käydessä... HUOM! uudet anturit jo vaihdettu.

täytyy varmaan huomenna rueta etsimään liitoksia jospa se vika löytyisi huonosta kosketuksesta.

sen verran voisin yrittää valaista asiaa, että noin 500km sitten vaihdoin kaikki jakopään hilut niin voisiko jossain siellä suunnalla olla jokin tunnistin ja/tai liitos??

Seuraavaan kysymykseen en ole vielä saanut vastausta eli onko näissä jokin öljytason korkeutta valvova anturi (missä? jos sellainen on niin sekin vois olla sökö/jumissa), kun tuntuisi et se vilkkuisi juurikin sen takia et öljyä olisi olevinaan liian vähän???

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 5.12.2007 20:42

Onko sulla tarvike öljynpaine anturit? itellä tuo vika lähti kun ostin uudet marmoritiskiltä, ja kaksia tarvike antureita kokeilin niin teki samaa vikaa.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 5.12.2007 21:03

joo tarvike anturit on, näissä antureissa on kyllä paine arvot kohdillaan.(0,25 ja 1,4bar)

eilen mittasin ohmi mittarilla ja toiseen tuli 0,00ohm eli yhteys on ja vastusta ei yhtään=kunnossa? ja toinen anturi ei antanut mitään arvoa eli näin kai se pitääkin olla jos se sit vaihtuu kierrosten noustua tietyn rajan yli?

olin muuten huomaavinani eilen koe lenkillä et ihan kuin olis tarinästä hieman pätkiny tuo merkki valo eli se taas kyl tukisi sitä vika mahdollisuutta et jossain olisi vaan kosketus häikkä.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 5.12.2007 21:16

Oli ne paineet mullakin kohillaan ku mitattiin tarvikeantureita, mutta vika tosissaan hävisi jonnekki ku ne vähän kalliimmat merkki anturit ostin. Luulin että ois isokin remppa tiedossa sillon ku sitä valoo vilkutti, mutta ei ollukkaan sen isompi vika onneks.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 5.12.2007 21:30

no täytyy huomenna hiplata piuhat läpi jos ei korjaannu niin käyn tilaamassa alkuperäiset anturit.

muistatko rasvanakki yhtään suuntia missä hinnoissa alkuperäiset anturit oli??

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 5.12.2007 21:58

jotakin vajaa 30 e, usein nämä viat johtuu vääristä antureista että kannattaa kokeilla niitä.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 6.12.2007 14:39

Vika selvisi ja jossain oli vain kosketus häikkää eli entisetkin anturit saattaas olla sittenkin ihan ehjät mut onnex vika olikin noin pieni:D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa