öljyvalo vilkkuu vr6-92
Valvoja: ffp jäsenet
öljyvalo vilkkuu vr6-92
haulla en suoraa vastausta löydä.
Eli tollainen otsikon mukainen häikkä rassaa, Öljyä on ja anturit ja virtalukon pohja vaihdettu ja akun kenkä on ollu irti 35min uusien osien laiton jälkeen mutta vika ei poistu.
vika ilmenee jo kun virrat kääntää päälle vaikka auto ei olis käynnissäkään silti valo alkaa jo vilkkumaan ja vilkkuu ihan säännöllisin välein!!!?
onko näissä jokin öljytason seuranta anturi joka ilmoittaa kun öljyt menee vähiin jos vaikka sellainen anturi on nyt pimeenä??!!
jos jollain olis varmaa tietoa/kokemusta samasta viasta ja viitsisi sen vielä kertoa eteenpäin niin olisin tosi kiitollinen...
Eli tollainen otsikon mukainen häikkä rassaa, Öljyä on ja anturit ja virtalukon pohja vaihdettu ja akun kenkä on ollu irti 35min uusien osien laiton jälkeen mutta vika ei poistu.
vika ilmenee jo kun virrat kääntää päälle vaikka auto ei olis käynnissäkään silti valo alkaa jo vilkkumaan ja vilkkuu ihan säännöllisin välein!!!?
onko näissä jokin öljytason seuranta anturi joka ilmoittaa kun öljyt menee vähiin jos vaikka sellainen anturi on nyt pimeenä??!!
jos jollain olis varmaa tietoa/kokemusta samasta viasta ja viitsisi sen vielä kertoa eteenpäin niin olisin tosi kiitollinen...
Öljynpainevalon toiminta kolmos golffissa:
Virrat päällä: Valo palaa
Auto käynnissä: Valo sammuu, mut jos jotain häikkää niin sitten vilkkuu.
Kolmos korisissa kaksi öp anturia. Toinen matalapaine, jokin 0,3 bar tienoilla ja toinen korkeapaine, jotain 1,8-2barin tienoilla.
Kun kierrokset on alle 3000rpm mittaristo tutkailee tuota matalapaineanturia ja kun kierrokset yli 3000rpm tutkaillaan tuota korkeapaineanturia.
Toinen antureista kytkee kun paine oikea ja toinen katkaisee kun paine oikea. En nyt vain muista kumpi tekee kumman. Mutta ne on helppo mitata yleismittarilla ja sähkökaaviostakin näkee kumpi tekee kumpaa. Jos anturit ok ni sitten johto jostain poikki.
Virrat päällä: Valo palaa
Auto käynnissä: Valo sammuu, mut jos jotain häikkää niin sitten vilkkuu.
Kolmos korisissa kaksi öp anturia. Toinen matalapaine, jokin 0,3 bar tienoilla ja toinen korkeapaine, jotain 1,8-2barin tienoilla.
Kun kierrokset on alle 3000rpm mittaristo tutkailee tuota matalapaineanturia ja kun kierrokset yli 3000rpm tutkaillaan tuota korkeapaineanturia.
Toinen antureista kytkee kun paine oikea ja toinen katkaisee kun paine oikea. En nyt vain muista kumpi tekee kumman. Mutta ne on helppo mitata yleismittarilla ja sähkökaaviostakin näkee kumpi tekee kumpaa. Jos anturit ok ni sitten johto jostain poikki.
sen verran korjausta tuohon ekaan viestiin, että kävin äsken kokeilemassa ja valo ei vilku virrat päällä mutta alkaa vilkkumaan kun laittaa käyntiin... ja sit kokeilin et antureiden kummatkin piuhat irti ja silti vain valo vilkkuu auton käydessä... HUOM! uudet anturit jo vaihdettu.
täytyy varmaan huomenna rueta etsimään liitoksia jospa se vika löytyisi huonosta kosketuksesta.
sen verran voisin yrittää valaista asiaa, että noin 500km sitten vaihdoin kaikki jakopään hilut niin voisiko jossain siellä suunnalla olla jokin tunnistin ja/tai liitos??
Seuraavaan kysymykseen en ole vielä saanut vastausta eli onko näissä jokin öljytason korkeutta valvova anturi (missä? jos sellainen on niin sekin vois olla sökö/jumissa), kun tuntuisi et se vilkkuisi juurikin sen takia et öljyä olisi olevinaan liian vähän???
täytyy varmaan huomenna rueta etsimään liitoksia jospa se vika löytyisi huonosta kosketuksesta.
sen verran voisin yrittää valaista asiaa, että noin 500km sitten vaihdoin kaikki jakopään hilut niin voisiko jossain siellä suunnalla olla jokin tunnistin ja/tai liitos??
Seuraavaan kysymykseen en ole vielä saanut vastausta eli onko näissä jokin öljytason korkeutta valvova anturi (missä? jos sellainen on niin sekin vois olla sökö/jumissa), kun tuntuisi et se vilkkuisi juurikin sen takia et öljyä olisi olevinaan liian vähän???
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
joo tarvike anturit on, näissä antureissa on kyllä paine arvot kohdillaan.(0,25 ja 1,4bar)
eilen mittasin ohmi mittarilla ja toiseen tuli 0,00ohm eli yhteys on ja vastusta ei yhtään=kunnossa? ja toinen anturi ei antanut mitään arvoa eli näin kai se pitääkin olla jos se sit vaihtuu kierrosten noustua tietyn rajan yli?
olin muuten huomaavinani eilen koe lenkillä et ihan kuin olis tarinästä hieman pätkiny tuo merkki valo eli se taas kyl tukisi sitä vika mahdollisuutta et jossain olisi vaan kosketus häikkä.
eilen mittasin ohmi mittarilla ja toiseen tuli 0,00ohm eli yhteys on ja vastusta ei yhtään=kunnossa? ja toinen anturi ei antanut mitään arvoa eli näin kai se pitääkin olla jos se sit vaihtuu kierrosten noustua tietyn rajan yli?
olin muuten huomaavinani eilen koe lenkillä et ihan kuin olis tarinästä hieman pätkiny tuo merkki valo eli se taas kyl tukisi sitä vika mahdollisuutta et jossain olisi vaan kosketus häikkä.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa