Audin 7A kone, erot S2:een? Turbotus?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hanomag
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.11.2007 18:26

Audin 7A kone, erot S2:een? Turbotus?

ViestiKirjoittaja hanomag » 30.11.2007 10:43

Haulla en löytänä ko. laitteesta mitään.

On ollut tuollainen Audi Coupe Quattro 2.3l 20V vapari kakkosautona syksystä. Nyt kuitenkin on alkanut tuo laite miellyttämään siihenmalliin että siihen voisi jopa sijoittaa enemmän kuin huollot. Voimaa on aivan liian vähän, talvellakin tuntuu loppuvan puhti kesken hyvässä luistossa. 250 hv:n tietämille ainakin pitäisi päästä.

Ensimmäinen kysymys kuuluukin: Mitä eroa tällä 7A koneella on turbo S2:een? Onko järkevämpää ettiä S2-kone kuin alkaa vanhaa kehittämään?

Toinen koskeekin sitten turboa: Millä turbolla tällainen toimisi hienosti? Garretti? Millä siivillä ja pakopesällä?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 30.11.2007 11:59

- Männät
- Poraus
- Puristussuhde
- Nokat
- Imusarja
- Pakosarja
- Kannessa on enemmän vesikiertoa, voi tehdä myös 7a kanteen
- Ruisku

Tässä nyt pikaisesti muutama ero.

Pariin tonniin voisi saada suorasytkäkoneen, aan/aby, kaikkineen tarpeineen.

Siitä saa 280-290hv lastulla

Tuolla on muutkin ajatellut asiaa

http://www.audiclub.fi/phpBB2/index.php

kessu74
-
Viestit: 26
Liittynyt: 9.5.2004 18:18

ViestiKirjoittaja kessu74 » 30.11.2007 12:44

turbon valinta riippuu siitä,mikä on tehotavoite??

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.11.2007 13:36

270hp asti toimii vakio, vaikkakin paljon parempiakin on saatavilla. Kannattavinta olisi metsästää S2 3B/ABY tekniikka jos kerran haluaa ruveta tehoa ottamaan ulos.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 30.11.2007 18:33

Vaihda noi vaparin nokat mun kanssa turbon nokkiin ja saat kaupanpäälle S2 männät ja veivit

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 30.11.2007 18:36

Jos taas tehoa haluaa oikeasti, niin samat osat pitää vaihtaa molempiin, sekä 7a:han, että turbomoottoriin.

7a lohkossa on turhan iso poraus vakiona, ajatellen isoja tehoja. Mutta siitähän tässä ei ollut kyse.

Sanoisin, että pikku harrastamisella saa 7a:sta hyvän 250-300hp moottorin suunnilleen samalla rahalla, kuin mitä joutuu ehjästä turbokoneesta maksamaan.

hanomag
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.11.2007 18:26

ViestiKirjoittaja hanomag » 3.12.2007 6:34

Noinhan se pukkaa meneen kun ruvetaan turbottamaan; valmis turbomoottori tulee halvemmaksI. Eihän sitä tiedä jos tähän löisi 2.5TDI koneen VNT:llä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa