Jäähd.järjestelmän pika korjaus.
Valvoja: ffp jäsenet
Jäähd.järjestelmän pika korjaus.
Kyseessä VR6 G3.
Tiputtaa nestettä hiljalleen. Näyttäs puottavan termarinkopan yläpuolella olevasta anturin välistä. Aattelin pikahätään kokeilla tuota BAR´sin vuotojen tukkimisainetta. Mistä ootte näitä laittanu järjestelmään, kun ei varmaan kandee paisuntakammioon laittaa. Ei mahda jaksaa lähtee kiertämään vesien kanssa järjestelmään.
Tiputtaa nestettä hiljalleen. Näyttäs puottavan termarinkopan yläpuolella olevasta anturin välistä. Aattelin pikahätään kokeilla tuota BAR´sin vuotojen tukkimisainetta. Mistä ootte näitä laittanu järjestelmään, kun ei varmaan kandee paisuntakammioon laittaa. Ei mahda jaksaa lähtee kiertämään vesien kanssa järjestelmään.
Nii voi ne paikkausaineet laittaa kylmäänkin nesteeseen kunhan käyttää auton lämpimäksi. Ja ne kannattaa vaihtaa melkein samointein pois uusiin nesteisiin, koska jos ne mönjät jättää kiertämään koneeseen niin tukkii pienet kanavat ja syylärin jäähdytysteho laskee sekä lämmityslaitteen kenno ei lämpiä kunnolla.
Jäähdyttimen paikkausaineet.
Yleensä jäähdytysjärjestelmän paikkaus aineet ovat ilman hapen kanssa reagoivia. Kun joku kohta jäähdytysjärjestelmässä alkaa tiputtelemaan nestettä, niin se tulee ulos jonnekin muodostuneesta reiästä. Kun on laitettu paikkausainetta nesteen joukkoon, kuuman nesteen tullessa ulos, jäähärin paikkausaine reagoi ilman hapen kanssa se jähmettyy muodostaen tiiviin metallimaisen tukkeen (Thurmo Leak jauhe) muodostaa alumiinioksidia, joka tukkeaa vuotokohdan jopa aika pysyvästi. Näitä juoksevia mielenkiintoisen värisiä jäähdyttimen paikkaussotkuja en koskaan käytä, siksi etten oo niitten kemiallisista ominaisuuksista oikein varma. Thurmo Leak ei minulla koskaan ole aiheuttanut vedenkierron häiriöitä. Laitan sitä jäähdytinnesteeseen korkeintaan kaksi pussia, ja jos se ei vikaa korjaa on aika ottaa "naskalit käteen" Thurmo Leakia laitan aina jäähdytinnesteen sekaan, jos olen tehnyt esim. vesipumpun vaihdon. Siellä se mulla kuitenkin on ollut mukana jopa vuosia ilman ongelmia.
Periaatteessa nesteen sekaan voisi hätätilassa laittaa vaikka karkeaa vehnäjauhoa, Paikattiinhan puulaivoja aikanaan vetämällä sopivasti sahajauhosäkkiä avoimena laivan kyljessä, vuotokohtaan imeytyi sahajauhoa ja vuoto loppui. Muutenkin vuoto pitäs koettaa paikata paineen puolelta, eikä ulkopuolelta.
En kuitenkaan noita viimeksimainittuja jauhoja neuvo käyttämään nykyautoissa... niitten kanssa vaikeuksia edessä on varmasti.
Periaatteessa nesteen sekaan voisi hätätilassa laittaa vaikka karkeaa vehnäjauhoa, Paikattiinhan puulaivoja aikanaan vetämällä sopivasti sahajauhosäkkiä avoimena laivan kyljessä, vuotokohtaan imeytyi sahajauhoa ja vuoto loppui. Muutenkin vuoto pitäs koettaa paikata paineen puolelta, eikä ulkopuolelta.
En kuitenkaan noita viimeksimainittuja jauhoja neuvo käyttämään nykyautoissa... niitten kanssa vaikeuksia edessä on varmasti.
Paikkausaineet poistavat ongelman, mutta eivät korjaa vikaa.
Oli nyt tutkimuksissa yksi auto, jossa oli käytetty jäähdytysjärjestelmän paikkausainetta. Oli aivan järkyttävää kuraa syylärin alaosassa. Toivottavasti sitä ei ole muualla jäähdytysjärjestelmässä.
Eli ei kannata käyttää paikkausaineita, kuin ihan äärimmässä tilanteessa.
Oli nyt tutkimuksissa yksi auto, jossa oli käytetty jäähdytysjärjestelmän paikkausainetta. Oli aivan järkyttävää kuraa syylärin alaosassa. Toivottavasti sitä ei ole muualla jäähdytysjärjestelmässä.
Eli ei kannata käyttää paikkausaineita, kuin ihan äärimmässä tilanteessa.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa