G60 golffin laatikko kakkikseen (16vgti)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Make89
-
Viestit: 62
Liittynyt: 20.7.2007 10:47

G60 golffin laatikko kakkikseen (16vgti)

ViestiKirjoittaja Make89 » 28.11.2007 18:35

Olisin vailla sellaista tietoa, että käykö kyseinen laatikko 2golffiin? jos siihen vaihtaa myös kytkin asetelman ja vauhtipyörän..? Olisi kiire saada tietää eli kiitos jo etukäteen..

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.11.2007 19:57

G60 laatikko on lisäksi vaijerilaatikko, joten keppi ja vivustot lähtee myös vaihtoon. Lisäksi kytkin taitaa olla nestekytkin, kun taas kr:ssä on vaijerikytkin. Joten siinäkin riittää tekemistä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.11.2007 20:16

Lisäksi kytkin taitaa olla nestekytkin


Kyllä on.

Make89
-
Viestit: 62
Liittynyt: 20.7.2007 10:47

ViestiKirjoittaja Make89 » 28.11.2007 23:52

Onko minkälainen homma vaihtaa vivustoineen koko paketti? Bolt on?

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 29.11.2007 10:57

Ei siinä mikään iso homma ole. Vanha keppi tankoineen pois ja uusi keppi vaijereineen tilalle. Isompi askartelu tuon kytkimen kanssa tulee jos sen haluat nestekytkimellä totetuttaa. Silloin menee vaihtoon ainakin poljinasetelma jne ja voi olla että joutuu jotain reikiäkin porailemaan (tästä en ole ihan varma). Jos taas haluaa selvitä helpommalla niin 02A:ta on ollut myös vaijerikytkimellä (muistaakseni jossain passateissa) eli sellaisesta kun hommaa vaijerikytkimen osat niin on hyvinkin pitkälti bolt-on.

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 29.11.2007 11:17

Mites vetarit onko tuo 02a samoilla vetareilla kuin 020, kun eikös perien leveydessä ollut eroa jonkin verran?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.11.2007 13:02

Silloin menee vaihtoon ainakin poljinasetelma jne ja voi olla että joutuu jotain reikiäkin porailemaan (tästä en ole ihan varma)

Joutuu tulipeltiin reijän tekee kytkimelle,ei mikään massiivinen rasti ole kuitenkaan.Vittumaisessa paikassahan se on kyllä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 29.11.2007 16:54

Kävin juuri vastikään romiksella repimässä osia yhdestä passatista, ja siinä oli mielestäni vaijeriloota ja vaijerikytkin, olisko ollut ns. umpikeula? Sopiikohan sen vaiherihilut ihan mihin vaan 02A lodjuun?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.11.2007 22:18

Isot pojat ovat foorumilla puhuneet että niiden pitäisi sopia, vaijerilla vaan kytkin niin on helpointa.

E: Hiiiidaaaas olin.
Viimeksi muokannut SS, 29.11.2007 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 29.11.2007 22:18

Sopivat noi vajeri hilu jokaiseen 02A:han

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 29.11.2007 22:48

Tietääkseni vain 1.6 -koneisissa umpikeuloissa (88-93) on 02A vaijerikytkimellä, kaikissa muissa on hydraulisesti välitetty kytkinpolkimen liike.

Pekopee
-
Viestit: 79
Liittynyt: 13.8.2007 21:38

Vaijeri/hydr kytkin

ViestiKirjoittaja Pekopee » 30.11.2007 12:29

Jos autossa vaijerikytkimen poljinsysteemi ja oot ostanut hydr kytkimen käyttösysteemillä olevan lodjun, niin tarvii vaihtaa kytkimen työsylinteri vaijerikytkimen vipuun ja painin puikko myös mekaanisessa käytettävään.

Jos taas hydr. poljinsysteemi ja oot hommannut mekaanisella/vaijerikytkin systeemillä olevan lodjun, niin työsylinteri ja paininpuikko mekaanisen vipusen tilalle ja rulaa.....

Hydr/mekaanisen kytkimen hilut muuten bolt on vaihtokelpoiset. Tarkista palautinjousi onko eripaksuinen? Äläkä tiputa sosimia/jousta kytkinkoppaan, tai joudut ottamaan laatikon irti uudelleen.

Katso kuvasta osoitteessa: http://www.vagcat.com/

Tietämätön
-
Viestit: 121
Liittynyt: 1.8.2006 22:03

ViestiKirjoittaja Tietämätön » 6.12.2007 20:44

Tyhmä kysymys mutta onko g60 golffin ja g60 corradon vaihdelaatikoilla mitään eroja?? Vai onko ihan samanlaiset?? Ja älkää heti potkiko päähän:)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.12.2007 21:07

Välityksissä voi olla eroja. Asia varmistuu 3 kirjaimisen koodin myötä onko tismalleen sama.
Tosiaan tuon nestekytkimen asentaminen vaatii poljinkehikon vaihtamista, maksaa orkkiksena jotain 330€ muistaakseni, sekä joudut poraamaan luultavammin reiän tuohon tulipeltiin+asentelemaan erillisen säiliön nestekytkimelle.
Olen tehnyt tuon homman ja ei ollut mukava/halpa.

Tietämätön
-
Viestit: 121
Liittynyt: 1.8.2006 22:03

ViestiKirjoittaja Tietämätön » 6.12.2007 21:57

Juu kun mulla olisi ostaja omalle laatikolle, mutta ostaja haluaa varmistaa että laatikko sopii kun hänellä on g60 golf ja tuo laatikko on alunperin g60 corradosta.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.12.2007 23:32

Tosiaan tuon nestekytkimen asentaminen vaatii poljinkehikon vaihtamista, maksaa orkkiksena jotain 330€ muistaakseni, sekä joudut poraamaan luultavammin reiän tuohon tulipeltiin+asentelemaan erillisen säiliön nestekytkimelle.
Olen tehnyt tuon homman ja ei ollut mukava/halpa.

Kuva

Meikäläiselle nuo himmelit tuli umpikeula-Passatista. 70€ taisivat kustantaa kun myyjä piti tehostajaa viidenkympin osana.
Poljinasetelma ja kytkinhimmelt bolt-on, tarvitsee vain sen reiän tulipeltiin kytkimen pääsylinterille.
Pajallakin näitä juttuja on joskus käsitelty


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa