Venton flekti ei pyöri

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

HpE0
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.11.2007 14:01

Venton flekti ei pyöri

ViestiKirjoittaja HpE0 » 26.11.2007 9:26

Elikkä tällainen ongelma, tarttis vaan parit tietoiskut. Eli ne kolme johtoa, mitkä tulee flektin sähkömoottorille, mikä johto on mikäkin. Pitäis päästä testaamaan suoraan akusta, että toimiiko flekti ylipäätänsä. Muitakin vinkkejä toimimattomuuteen voi laittaa jos tulee mieleen.
Niin ja se termarihan sijaitsee siinä flektin vieressä, niin saako siitä sen johdon irti vain vai pitääkö koko termari nyppästä irti? Kiitokset etukäteen taas.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 26.11.2007 13:25

Johto lähtee kyllä irti termostaattikytkimestä.
Ja siitä kytkimelle tulevasta johdosta voit huoletta yhdistellä vaikka johdon pätkällä niitä napoja toisiinsa. Ei riko mitään, mutta jollain yhdistelmällä pitäis pyöriä mallista riippuen joko yhdelllä tai kahdella eri nopeudella.

HpE0
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.11.2007 14:01

ViestiKirjoittaja HpE0 » 26.11.2007 22:44

Joo otin jo oikeuden omiin nimiin ja miettisin et pakko ruskea olla maa ja puna/musta sekä puna/valko plussia, eri nopeudet ja oikeassa olin. Flektin molemmat nopeudet toimi, sain jopa sen termarin littimen nypättyä irti vaikka onkin pirullisessa paikassa. Pitänee huomenna hakea tiskiltä uus ja koittaa sitten josko alkais flekti pelittää. Jos ei niin sit vaan omatekokytkintä jonnekkin kojelautaan tai jotain muuta yhtä komiaa tuunausta :). Onko se termari vaan sillä isolla mutterilla kiinni siinä vai miten? Nopeasti katottuna ainakin se siltä näytti.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.11.2007 12:47

Kaikki siinä pistokkeessa olevat johdot ovat plussia.
Flektin lämpöantureita on saatavissa pienemilläkin lämpöarvoilla esim. T4 diesel Transportterista suoraan pistokkeeseen käypäistä. Tai sitten Ritmosta 2 napaista abikoliittimillä olevaa.

Anturi on jengalla kiinni.

HpE0
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.11.2007 14:01

ViestiKirjoittaja HpE0 » 27.11.2007 13:30

Ahaa, no toimi kuitenkin vaikka oletus oli siis väärä. Kiitokset korjauksesta. Pitää tänään motonetissä käydä vilkasemassa josko löytyis sopivaa termaria. Pistän taas päivitystä miten toimii jos toimii. Flekti lähtee käyntiin 110 paikkeilla ja pyörii vain hetken, termostaatti vaihdettu nyt. Ja muuten termarilla tarkoitin sitä termarin lämpörila-anturia. Voisikos se termari itsessään aiheuttaa kyseisen ongelman?

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 27.11.2007 22:28

mulla on itellä sama ongelma. Suoraan akusta flekti pyörii kun johdoilla koittaa, molemmat nopeudet toimivat. No nyppäsin sitten termostaattianturin sekä lämpöanturin irti ja motonettiin->uudet anturit paikoilleen, mutta ei pyöri flekti vieläkään vaikka lämmöt nostaa taivaisiin. 95 pitäisi lähteä.

Volkkarismi on sairaus
-
Viestit: 115
Liittynyt: 3.11.2006 0:31

ViestiKirjoittaja Volkkarismi on sairaus » 28.11.2007 4:36

No oliskohan anturi paskana? Niitä saa romareilta puoi-ilmaiseksi ja multa ilmaiseksi...

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 28.11.2007 11:11

niin kun juuri sanoin anturit on vaihdettu ja flektimoottorikin toimii, mutta ei lähde pyörimähän. Sulakkeet on ehjänä ja kaiken pitäisi olla mallillaan, mutta ei pelaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.11.2007 15:13

Kokeilitko flektin toiminnan yhdistämällä niitä anturin johtoja?
Mittarin pitää näyttää jo jotain 100 asteen lukemia ennen kuin flekti lähtee pyörimään.

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 28.11.2007 19:09

kyllä kokeilin niinkuin lukee ja toinenkin ongelamn omistaja on kokeillut, no nostatin itse ainakin lämmöt mittarin mukaan reiluun 100 eli melkein keittoon, mutta eipä lähtenyt tuo flekti pyörimään.

HpE0
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.11.2007 14:01

ViestiKirjoittaja HpE0 » 29.11.2007 22:33

Huomenna pajalla mittaillaan pintalämpötilamittarilla oikeat lämmöt ni selviää sitten näyttääkö tuo anturi vaan omiaan vai onko jotain pienti aihetta nikkaroida lisää. Auto toimii, eikä keitä kuitenkaan vielä niin ei hätää :)

HpE0
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.11.2007 14:01

ViestiKirjoittaja HpE0 » 2.12.2007 18:02

Juu nyt näyttäis siltä et motonetistä ostettu jäähdytysveden lämpötila-anturi näyttäis omiaan, jos jostain löytäis alkuperäisosana tuon niin vois vertailla mitä ne antaa ulos lämmetessään. Nyt mitattiin toisella mittarilla autoasentajakaverin pajalla ja näytti 90-95 ku auton mittarin mukaan 110 paikkeilla jo, ei keittäny missään vaiheessa ja letkuista pystyi vielä pitämään kädellä kiinni. Taas päivitystä jos sellanen alkuperäisosa jostain löytyy.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 2.12.2007 20:12

Onko se anturi taatusti oikeanlainen? Noitahan saattaa olla montaa eri versiota.

Marko T
-
Viestit: 80
Liittynyt: 21.2.2007 10:34

ViestiKirjoittaja Marko T » 3.12.2007 8:49

Ei hajuakaan missä kyseisissä autoissa tuo flektin lämpötila anturi sijaitsee mutta yksi auto tullut vastaan missä anturi meni vaihtoon ja se sijaitsi syylärin alakulmassa.
Tuli anturi repästyä irti ja sitten ihmettelemään että mikä on kun ei vettä ollenkaan reiästä ulos tule. Jotain töhnäähän sinne oli pakkaantunut. Pikainen puhdistus ja anturi paikalleen ja flekti toimi normaalisti.
Tämä ihan arvauksena.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 3.12.2007 20:15

^Flektin lämpökytkin tosiaan on lähes poikkeuksetta syylärin alakulmassa, tässäkin tapauksessa.

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 8.12.2007 20:57

Mulla täysin sama homma kun tuon motonetin anturin löin paikalleen niin 110 auton mittarin mukaan lämmöt nousi, mutta ei ollut lähelläkään kuitenkaan keittämistä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 10.12.2007 12:15

Kyllä nuo vakioanturit on varustettu liian kovilla lämpöarvoilla. Koneessa vielä jotain asteita kuumempi, kun flekti lähtee pyörimään.

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 10.12.2007 22:09

onko se normaalia että tuo flekti vähän lonksuu? ettei se ole jämäkästi paikallaan. Kun kokeilin ottaa siittä kiinni niin sen lonksahteli?

HpE0
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.11.2007 14:01

ViestiKirjoittaja HpE0 » 15.12.2007 14:57

Sen verran yhteenvetona et nyt on auto toiminut ihan täysin normaalisti ilman ongelmia. (Koputan puuta tässä kohtaa) Anturin vastusarvot eroavat luultavasti alkuperäisosasta sen verran että näyttää lämmöiksi aivan liian korkealle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa