1.8T - APU - kummallinen paine letku.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Pallooo
-
Viestit: 47
Liittynyt: 3.4.2007 15:05

1.8T - APU - kummallinen paine letku.

ViestiKirjoittaja Pallooo » 19.11.2007 13:57

Terve!


En keksinyt parempaakaan otsikkoa joten tuo menköön ja joku ehdottakoon parempaa, voin sen sit vaihtaa :D


Mutta ongelma siis tämä, 1.8t passatti -00 vuotinen moottori siis ja 3b kori.(käyttöönotto 12/99)

Imusarjan päästä lähtee letku, joka on noin 30-40 cm pitkä siliconi letku (halkaisija muutama milli?) ja se kun oli autossa jo ostaessa täysin irrallaan. Ja vedin siihen pitemmän letkun kiinni ja vedin kabiiniin ja ahtopaine mittari kiinni. MITÄ auto ahtaa vain 0.3-ääritilanteissa 0.4bar.
Katoin kaverin audista jossa AGU moottori niin tämä letku menee johonkin painekelloon hukkaportin vieressä, mutta omassani en nähnyt kyseisenlaista painekelloa olevankaan ja letku ei edes oman järkenii mukaan sinne asti riittäisi.

Eli mihin kummaan tämän letkun pitäis mennä sähkökaasuläpällisessä moottorissa? Vai kenties ei mihinkään?
Että johtuisko ahtopaineen vähyys siitä että hukkis tai n75 rikki?
Ja missäs tää N75 sijaitsee tossa mun autossa? Tiedä vaikka olis se mihin ton letkun kuuluis mennä, mut ei kai sen sillon pitäis rajottaa ahtoja 0.3 bar?

Paljon kysymyksiä, koittakaa joku auttaa jos jotain tulee mieleen. Tää letkun määränpää nyt siis isoin arvotus :D


Kiitoksia jo etukäteen

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 19.11.2007 16:21

Villi veikkaus jos nyt ymmärsin oikein. Muistaakseni koneen etuosan puolelta imusarjalta lähtee ByPassin ohjaus letku, jonka pitäisi mennä imusarjan alla olevaan venttiiliin ja venttiililtä ByPassille.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 19.11.2007 16:25

Jos se on lähtö on jakopään päässä, osoittaa kanteen päin, niin sen kuuluisi mennä by-passin magneettiventtiilille (N249) imusarjan alle.

N75 sijaitsee ahtimen imuputken kyljessä, huohotinventtiilin (se musta pyöreä) alla.

Pallooo
-
Viestit: 47
Liittynyt: 3.4.2007 15:05

ViestiKirjoittaja Pallooo » 20.11.2007 11:03

noniin. Pistin letkun kiinni ja ahdot on nyt vedätääessä 0.4 ja ehkä korkeintaan 0.45bar. Voiko olla mittariheittoa ton verran, vai eikö ahdin vain tuota enempää?

Kun välillä isolla vaihteella lyö napin lautaan saa ahdot pysymään hetken mittarin mukaan 0.5bar, mutta pienillä vaihteilla turha toivo saada ahtoja sinne asti.

Mittarina on muistaakseni fk.n valmiste, mutta semmonen "smoked" malli kuitenkin.. Vissiin aika yleisiä mittareita.

jaarli81
-
Viestit: 125
Liittynyt: 12.7.2006 21:22

ViestiKirjoittaja jaarli81 » 20.11.2007 17:55

Käyppä seuraavassa linkissä ja katso viimeisen kommentin liitteet. Sieltä löytyy selventävä kuva APU:n letkuista ja samaten myös AEB:n ja AJL:nkin. Katso sieltä mikä se noista letkuista on ja laittele tänne.

Vikakoodit kannattaisi luetuttaa jos se esim. herjaa ahtopaineensäädinsolenoidia N75, niin saisit nopeammin selville onko jossain osassa vikaa.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.11.2007 18:35

0.6 ahtaa vakiona, viritettynä yleensä 1.2 nurkilla. Tuo 0.2 voi helpostikkin olla mittarivirhettä, tuommoset tusinamittarit näyttelee vähän mitä sattuu.

Pallooo
-
Viestit: 47
Liittynyt: 3.4.2007 15:05

ViestiKirjoittaja Pallooo » 21.11.2007 17:32

Mitähän jaarli tarkoitti "seuraavalla linkillä"?

jaarli81
-
Viestit: 125
Liittynyt: 12.7.2006 21:22

ViestiKirjoittaja jaarli81 » 21.11.2007 21:43

Tätä http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=57108
Copyn muistin viimeksi, mutten Pastea!;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa