Golf 3 öljy ongelmaa.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

Golf 3 öljy ongelmaa.

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 18.9.2007 21:07

Eli kyseessä on otsikon mukainen golffi vm. 92 abd koneella. Eli öljykorkin alle on tullu taas sitä mössöä mitä tulee ku menee nesteet sekasi ja samalla oli osa öljyistä kadonnut mutta eivät ollu jäähdytysnesteen sekaan menny ku oli ihan kirkkaat hyvät nesteet ja neste määrä on pysyny samana. öljyn paineet on mitattu kuukaus sit ja olivat kunnos ja kansi on käyny koneistamolla vuos sitte ja kaikki kilkkeet vaihettu et ei voi siitäkään kiinni olla vai? tuskin niin paljoa kondensoikaan?

Fille
-
Viestit: 735
Liittynyt: 31.7.2003 22:31

ViestiKirjoittaja Fille » 18.9.2007 23:28

Jos on vellit sekaisin, niin eikös öljytikussa pitäis näkyä samaa harmaata töfnää ?.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 18.9.2007 23:38

Tikus ei muut näkyny ku vähentynyt öljyn määrä ja sillo viimeks ku meni nesteet sekasi ennen kansi rempaa niin ei kyl sillo tilussa mitn ollu vaik olivatki mehut ihan sekalutta. eli siis korkissa vaan on sitä paskaa:/ muualta en sitä oo vielt löytäny.

Edit. mut ei kai toi sit kovin vaarallista ole vaik tuskin normaaliakaan kun niin paljo sitä mömmöö siihen korkkiin kertyy mut pitää tilannetta seurata viel täs viikon ajan.

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 19.9.2007 10:50

Kyllä se aika paljon tekee tuota kylmälimaa jos kone ei saavuta 90 asteen lämpötilaa. Ei tarvi paljoa jäädä kylmäksi. Seuraa lämpömittaria ja jos vähänkään epäilyttää niin vaihda termari ennenkuin alat purkaa konetta....

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 19.9.2007 21:14

Tuo^ kyllä selittäs paljo kun ei tuu ajettuu tosin aina konetta ihan lämpimäksi. mut pitää seurata hommaa.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 3.11.2007 1:29

Onko tuohon öljyyn mitään toimivaa isäainetta saatavilla mikä estäisi sitä töhnän kertymistä? kun tuntus sitä vaan tulevan koko ajan lisää kun semmosta pätkä ajoa vaan tulee ajettua. Pelottaa vaan et jos se jäätää sit kovemmilla pakkasilla huohottimen yms. Koneessa on vasta vaihdetut täysi synteettiset öljyt et ei siitä toi mömmön kerääntyminen varmasti johdu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2007 1:59

Se on pääosin ilmasta tiivistynyttä vettä eikä sille oikein mitään mahda.

Koostumukseltaan se on emulsiota, eli vesipisaroita öljyssä eikä sen pitäisi periaatteessa jäätyä kiinteäksi köntiksi, mutta kyllähän se valitettavasti niin joskus tekee.

Kaikille sitä tulee eikä se maailmaa kaada niin kauan kun huohotin ei tukkiudu. Aja vaikka kerran viikossa kone kuumaksi. Ei kai se kovin kummoinen vaiva ole...

Tai anna auto jollekin tutulle 18,1 vuotiaalle viikonlopuksi niin karavarallia ajaessa varmasti ehtii pahimmat vedet haihtua kuumuudessa :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 3.11.2007 10:27

Mulla tuota töhnää kertyy vaikka ajan matka-ajoa yli 100km joka arkipäivä. Taatusti ehtii kone lämmetä :)

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 4.11.2007 19:26

Tai anna auto jollekin tutulle 18,1 vuotiaalle viikonlopuksi niin karavarallia ajaessa varmasti ehtii pahimmat vedet haihtua kuumuudessa :)


Siinäpä oiskin yks ratkaisu =) joskaan ehkä se paras sitten. Pitää ite varmaan ruveta enemmän antamaan tuolle sit kenkää ja ajoa:).

Onko mitään hyötyää muuten sitä venakoppaa välillä puhistella siitä limasta?

Redown
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja Redown » 5.11.2007 9:59

Joo todellakin se tulee pätkäajosta jos kone ei kerkiä lämmitä tarpeeksi ja fortella kone puhtaaksi...

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 5.11.2007 14:34

Kyl se töhnä häviää sieltä koneesta ihan ittellään, kun se saavuttaa oikean lämpötilan. Siihen mitään forten paskoja tarvita.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 6.11.2007 1:03

Kävihän toi fortte käsittely itelläkin mielessä mutta ku sitä ainetta eivät yksityisille myy. Ei kehtaa maksaa öljynvaihdosta ja auton puolen tunnin tyhjäkäynnistä kovin paljoo pajalle:). Kuulema ei joka korjaamoillekkaan sitä ainetta kovin herkkään myydä ellei ole hyviä todistuksia että on alan hommissa ja firma alla. Forte ei kuiteskaan auta ku nakuttaviin venttiileihin väliaikaisesti. Tuskin tos niin paljo öljyissä sitä paskaa voi olla ku on öljyt vaihdettu kolme kertaa vuoden sisällä:) Elkää kysykö miksi.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.11.2007 11:40

Forte ei kuiteskaan auta ku nakuttaviin venttiileihin väliaikaisesti.


Aha. Ja tuotanoin, kerrotko jotain perusteluja väitteellesi?

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 6.11.2007 16:46

Ei ainakaan toi korjaamon setä siitä muuta sanonut ja tokihan se jotain myös puhistaa siellä....


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa