Auto on -02 96kW tdi-passat ja pahin ongelma on satunnainen nykiminen. Pahimmillaan sytyttää valon ja silloin ei auta kuin pysähtyä, sammuttaa ja toivoa parasta. Häiriöhetkien ulkopuolella auto toimii normaalisti. Vikamuistista löytyy vaihtelevia sähköhäiriöitä eri lukukerroilla, mutta tuo suutin ykkösen vika on aina.
Address 01: Engine
Control Module Part Number: 038 906 019 EP
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1464
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 05314
Additional Info: WVWZZZ3BZ2E195115 VWZ7Z0A4198023
1 Fault Found:
18074 - PD Unit Injector; Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
P1666 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0 0 X X X
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.LBL
Part No: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 1728
Coding: 04255
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: 3B0-035-186.LBL
Part No: 3B0 035 186 D
Component: Radio BNO 0204
Coding: 05405
Shop #: WSC 05311
3 Faults Found:
00852 - Loudspeaker(s); Front
36-00 - Open Circuit
00853 - Loudspeaker(s); Rear
36-00 - Open Circuit
00854 - Radio Display Output in dash Panel insert
49-00 - No Communications
-------------------------------------------------------------------------------
Auto on menossa keskiviikkona huoltoon ja tutkintaan.
Kovasti vaan tulee noista kaikista vikariveistä mieleen joku johtosarja tai liitin, tuskin noi nyt kaikki sattui yhtaikaa hajoamaan. Varsinkin kun riveillä usein toistuu sana "intermittent".
Osaisko joku neuvoa mihin päin mä sen CRC-purkin suuntaan?
Kumpi rikki, sähöt vai pumppusuutin? 3bg tdi
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt se sitte aamulla lykkäs koko ajan sitä valoa ja töihinkin piti tulla kyytikaverin corollalla. Onneksi on joku varma väline.
Mutta sähköihin vika viittaa entistä vahvemmin, kosteusprosentti oli aamulla varmasti toisella sadalla.
Huoltoa tilatessa selitin tilanteen ja kerroin vikailmoista. Siellä oltiin heti melko vahvasti sitä mieltä, että suutin on rikki. Sovittiin kuitenkin, että huollon yhteydesä tutkitaan paremmin. Suuttimen vaihto on luokkaa 500e eli ei kiinnostaisi turhaan vaihdattaa.
Mutta sähköihin vika viittaa entistä vahvemmin, kosteusprosentti oli aamulla varmasti toisella sadalla.
Huoltoa tilatessa selitin tilanteen ja kerroin vikailmoista. Siellä oltiin heti melko vahvasti sitä mieltä, että suutin on rikki. Sovittiin kuitenkin, että huollon yhteydesä tutkitaan paremmin. Suuttimen vaihto on luokkaa 500e eli ei kiinnostaisi turhaan vaihdattaa.
Vikaa selvitelty liikkeessä ja edelleen sitä mieltä, että suutin vaihtoon. Kustannusarvio maltillinen 750e. Perusteluita ei ihan kauheasti ollut, paitsi vikamuistista löytyneet rivit. Sähköisen vian lisäetsintään kuitenkin jäi vielä "optio".
Pystyykö tota johtosarjaa jotenkin itse tutkimaan tai peräti vaihtamaan?
Pystyykö tota johtosarjaa jotenkin itse tutkimaan tai peräti vaihtamaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa